Radu Mazăre, un Robin Hood modern: ia de la bogaţii din port şi dă la săracii din oraş

Categories Dosarele TimpulPosted on

Radu Mazăre, un om bogat, cu aproape 300.000 de euro cash şi cu barcă parcată în living, se vrea a fi un Robin Hood modern. Numai un Robin Hood ia de la bogaţi să dea la săraci şi asta doreşte şi primarul Constanţei. De la bogaţii din port la săracii din oraş. Din cauza asta vrea mai multe acţiuni de la CN Administraţia Porturilor Maritime, ca să subvenţioneze gigcaloria.

„E un război mare și dur pentru că eu urmăresc ca din aceste acțiuni pe care le deține municipalitatea, din profitul pe care îl va avea în urma deținerii acestor acțiuni, să măresc subvenția la energie termică și să ajut păturile defavorizate ale orașului, și nu numai, să treacă iarnă, iar o parte din operatorii din port care plătesc niște tarife extrem de mici în acest moment și le-au plătit timp de 20 de ani către statul român, maximizându-și profitul lor astfel la milioane și milioane de euro, sigur că au încercat prin toate metodele să nu se facă acest transfer. Ei sunt speriați nu atât de administrația locală, cât sunt speriați de faptul că 14 la sută vor ieși pe Bursă și că statul nu va mai deține controlul nemaifiind majoritar”, a declarat, tranşant Radu Mazăre, astăzi, după o şedinţă de consiliu local.

Mazăre a vituperat împotriva bogaţilor care au făcut şi fac bani prin tot felul de înţelegeri suspecte. „Am să vă dau un exemplu. Tarifele pe care o parte din acești operatori cu relații foarte sus puse prin servicii mergând până la președintele Băsescu le plătesc au fost stabilite încă o dată printr-un ordin de ministru la valorile de acum 10, 15, 20 de ani. Toți cei care vor să vină și să închirieze teren au voie maximum 10 plus 10 ani, cei care despre care vorbim au închiriat pe 50 de ani prin același ordin de ministru. În același timp, într-o altă conversație purtată cu ambasadorul Olandei, care este foarte interesat de situația portului și dânsul mi-a confirmat că din păcate în acești ultimi 20 de ani portul a fost un club închis pentru că au existat foarte multe intenții de investiții care au fost blocate ca să nu creeze concurență acestor operatorii care dețin monopolul în port”, a mai spus Mazăre. Acesta a dat exemplul societăţii Chimpex, care ar vrea să investească 40 de milioane de euro, dar e blocată.

Lista lui Mazăre: Boc, Băsescu, Drăgoi, Comănescu

Radu Mazăre a dat mai multe exemple de afaceri suspecte. SC Convex, privatizată în 1997, „când ministrul Transporturilor era domnul Băsescu, care țipă acum că portul trebuie să stea la stat, statul e un bun adminsitrator”. Convex, spune primarul, a fost cumpărat de grupul internațional Bali, cu acționari iranieni cu reprezentanți în România generalul Stănculescu, cel care l-a ajutat pe Ceaușescu să fugă și care e în pușcărie și cu generalul Dan Drăgoi tot din vechea Securitate. Băiatul domnului Drăgoi a fost ministru de Finanțe pe vremea guvernului Boc-Băsescu și acum e consilierul lui Băsescu. Din lista lui Mazăre nu a lipsit nici Gabriel Comănescu, pe care nu ezită să-l menționeze aproape de fiecare dată când vorbește despre port. ”Vreți să vă mai dau exemple de operatori? Domnul Comănescu, care și-a lansat o platformă de foraj acum o lună de zile care a fost finanțată cu 45 de milioane de euro de către ce bancă, CEC, bancă românească de stat și care a prezentat garanții pentru acești 45 de milioane de euro, garanții guvernamentale. Dacă municipalitatea vrea, a mea, a lui Oprescu, oricare să ia o garanție guvernamentală pentru a construi un spital, o școală nu se poate, ministerul de finanțe nu ne lasă să ne împrumutăm fără garanții guvernamentale datorită acordului cu FMI și firma privată a domnului Comănescu cu garanția statului român de la bancă deținută de statul român a luat credit 45 de milioane de euro. Mai sunt și altele”, a explicat Mazăre.

Consilierii au votat preluare portului

Consilierii locali au votat, astăzi, preluarea a încă 13% din acțiunile CNAPMC. ”În urma discuțiilor avute cu ministrul Șova alaltăieri de către mine și cu secretarul de stat Matache de către viceprimarul Făgădău a reieșit necesitatea de a emite de urgență acordul și acceptul Consiliului Local de a primi cu titlul gratuit încă 13% din acțiunile Administrației Portului Constanța deținute în acest moment de minister. Guvernul urmează să elaboreze fie o hotărâre de guvern, fie un proiect de lege pe care să-l înainteze Parlamentului prin care să fie transferate aceste 13 la sută acțiuni către autoritatea locală, urmând ca un pachet de 14 la sută să fie listat pe Bursă. În acest mod portul va fi deținut 33 la sută de către stat prin Ministerul Transporturilor, 33 la sută de către autoritatea locală și 34 la sută la sută de către privați, împărțit privatul astfel, 20 la sută Fondul Proprietatea, 14 la sută acțiuni listate pe Bursă. De fapt, nu portul, ci societatea care administrează portul. În acest fel, societatea care administrează portul, toate activitățile ei vor intra sub incidența legii care privește societățile listate la Bursă și totul va fi transparent”, a explicat Mazăre.