Câţiva dintre privaţii care activează în Portul Constanța au decis să înființeze o companie de investiții, prin care vor să cumpere, de pe Bursă, acțiuni la Compania Naţională Administrația Porturilor Maritime SA.
Se pare că este vorba despre cei care vor cumpăra pentru… Mazăre & Comp.!
DUŞU (“Socep”, “Celco”, “DD”, “Logistic Park”, şase – şapte mari hoteluri pe litoral etc.) continuă să ţină aproape de Mazăre – Constantinescu – PSD!
Nicolae Duşu, unul dintre cei 28 de membri ai organizației patronale „Operatorul Portuar”, a declarat, vineri, agenţiei de presă “Mediafax” (ştire preluată imediat, cu mare satisfacţie, de televiziunea şi ziarele lui Mazăre), că implicarea mai mare atât a Primăriei Constanţa, cât şi a patronatului care activează în Portul Constanţa, în gestionarea şi organizarea CN APMC SA va putea schimba, în bine, modul atât de controversat în care a fost condus portul până acum.
„Operatorul Portuar are același interes ca și Administrația Porturilor Maritime. Interesul nostru este să dezvoltăm portul, să creștem fluxul de mărfuri și să utilizăm capacitățile cât mai bine. Plasamentul în acțiunile Administrației Portuare este unul bun, cred eu. În rest, ești un investitor, un acționar, vrei să faci în așa fel încât administrația portuară să funcționeze pe principii de eficiență și să-și atingă obiectivele. De mulți ani de zile, din cauza schimbării permanente a conducerii, au fost multe lucruri lăsate deoparte”, a declarat Nicolae Dușu.
Duşu, printre altele, este proprietar al companiei “Socep” SA și al unei prospere societăți de construcții şi materiale de construcţii (“Celco” SA).
Clanul Duşu (“DD”) este CUNOSCUT CA FIIND APROPIAT DE CLANUL MAZĂRE – CONSTANTINESCU (ŞI DE P.S.D.)!
Ei au obţinut, de exemplu, cu ajutorul lui Mazăre şi Constantinescu, “Logistic Park” (fosta fabrică de mobilă “Furnimob”), dar şi câteva proprietăţi în staţiunea Mamaia (de exemplu: Hotelul “Condor”), iar prin fostul primar al Mangaliei, pesedistul Claudiu Tusac (pe care-l pilota Nicuşor Constantinescu, preşedintele Consiliului Judeţean Constanţa), au ajuns să deţină hotelurile “Delta”, “Dunărea” şi “Dobrogea” din Neptun şi “Sulina” din Jupiter).
De aceea, referitor la creșterea numărului de acțiuni deținute de Consiliului Local, Duşu a declarat: „Nu este niciun fel de problemă. Poate că este mai bine, sunt constănțean, îmi convine ca orașul să aibă deținere acolo! Dar, cu cât se privatizează mai repede, cu atât mai bine, pentru că atunci influența politicului se diminuează, intrăm pe principiul de eficiență, urmărirea activității corecte și a intereselor Portului”.
Alde Duşii rămân, totuşi, o voce izolată în “Operatorul Portuar”, unde majoritatea este decis antimăzăristă şi antipesedistă!
De remarcat că este exact… opusul opiniei MAJORITĂŢII celorlalţi membri ai patronilor din “Operatorul Portuar”, în frunte cu Gabriel Comănescu, de la GSP – Grup Servicii Petroliere, sau cu cei de la “Comvex”, de exemplu, pe care-i spurcă Mazăre cum îi vine la gură, din toate poziţiile!
Reamintim că Ministerul Transporturilor intenționează să cedeze 13% din acțiuni Primăriei Constanța și să listeze pe bursă alte 14 procente.
Radu Ştefan Mazăre, primarul municipiului Constanța, a spus, aseară, în cadrul duplexului România Tv – Neptun Tv, că transparentizarea activității din Port va schimba regulile pieţei: „Va însemna că se termină blocajul instituit de acționarul majoritar, care este Ministerul Transporturilor. Dacă vine încă un operator de cereale, sau minereu, care practică alte tarife, sigur că încep să se regleleze lucrurile pe piață. Chiar Ministrul Transporturilor (Dan Şova – N. Red.) a afirmat, în urmă cu o lună, că evaziunea din Portul Constanța trece de… 40% (!), iar prețurile pentru închirierea danelor sunt prea mici”.
Dan Șova spunea, atunci, că noua împărțire a acțiunilor va duce la echilibru: “În acest fel vom avea un echilibru perfect între autoritatea centrală și autoritatea locală. Adică Ministerul Transporturilor va avea 33%, Primăria Constanța va avea 33%, asigurând în acest fel egală reprezentare a intereselor centrale și locale, în Portul Constanța, 34% ajungând în sferă privată. (…) Avantajul scoaterii pe bursă a 14% este reprezentat de transformarea Administrației Portului Constanța în companie publică, ceea ce presupune transparentizarea tuturor operațiunilor, pentru că fără această transparentizare nu este posibilă listarea pe bursă“.
Primarul Constanței a spus că banii pe care municipalitatea îi va câștiga din Port după ce va primi mai multe acțiuni, vor fi folosiți pentru a crește cuantumul subvenției la căldură pentru constănțeni, dar și a numărului de beneficiari ai acestui ajutor.
Profitul Portului se situează în jurulul valorii de opt (8) milioane de euro, în prezent, în condițiile în care, spune Radu Mazăre, există anumiți operatori care, singuri, câștigă aproape dublu.
Mazăre, cu un pas în puşcărie, pentru corupţie şi fraude, va stârpi evaziunea fiscală în Port!…
Este, bineînţeles, o manipulare: nu de-asta câştigă mult operatorii portuari, că sunt profitori ai taxelor şi chiriilor mici.
Se câştigă din afaceri, din shipping, ÎN POFIDA CHIRIILOR ŞI TAXELOR MARI (ŞI MULTE!)!
Despre faptul că Portul Constanţa este, DE FAPT, MAI DEGRABĂ SCUMP, SPRE FOARTE SCUMP (!), cel puţin pentru ceea ce oferă (DACĂ N-AR FI SĂ POMENIM DECÂT DESPRE CEI NU MAI PUŢIN DE… 40% – BIR PE CARE-L PUNE APMC – UL PE ORICE MIŞCĂ-N PORTUL CONSTANŢA!) O SĂ SCRIEM DETALIAT, CU CIFRE CONCRETE, ÎN CURÂND…
Cât despre evaziunea fiscală, ea va fi eradicată, fără îndoială, de către “cinstitul” Mazăre, în timpul celor şase zile din săptămână când… nu se prezintă la Poliţie, fiind cercetat de către procurorii anticorupţie, în libertate, dar sub control judiciar!
C-aşa-i la noi: cât va mai rămâne o stână de “păzit” (a se citi: prăduit”), se va găsi nun lup puşcăriabil, ca să-l pui “bate-n gard” acolo.
De fapt, cum se recomanda chiar vineri, în Mamaia, primarul încă-n libertate Mazăre: să-l pui “JUPÂN”!…
ULTIMA ORĂ: scrisoare de la Mazăre, către constănţeni, pe care-i pune să semneze liste pentru a primi el Portul…
O epistolă de la primarul Radu Ştefan Mazăre a sosit, ieri, vineri – 25 aprilie, în cutiile poştale ale constănţenilor.
Edilul-şef le cere supuşilor săi să semneze pe o listă, ce va fi iniţiată de către Primărie şi Consiliul Local, pentru descentralizarea portului, prin mărirea “hălcii” Primăriei Constanţa, la 33%!
„În aceste zile se poartă bătălia finală pentru descentralizarea Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa SA. Vreau să-ţi cer sprijinul, dacă şi tu consideri că ceea ce vreau să facem este un lucru bun pentru noi şi pentru viitorul copiilor noştri“, scrie Mazăre, după ce le urează constănţenilor „Hristos a înviat!“.
Foto: MAZĂRE numără câte acţiuni îi mai trebuie, până la cea de… aur, la CN APMC SA(Sursa: enational.ro)