Adio maşini înmatriculate în Bulgaria: Şi Sofia schimbă legislaţia
Parlamentul de la Sofia va adopta în curând anumite amendamente legale care vor face imposibil ca o maşină al cărei proprietar are domiciliul într-o altă ţară să continue să poarte un număr de înmatriculare din Bulgaria, a declarat Borislav Bogoev, vicepreşedinte al Comisiei bulgare de supraveghere financiară de la Sofia.
Astfel, noul proprietar al unui vehicul auto va fi obligat să-l înmatriculeze la adresa sa de domiciliu în termen de 14 zile după achiziţionare.
După expirarea a două săptămâni de la achiziţionare, vechiul număr de înmatriculare al vehiculului îşi va pierde valabilitatea.
În acest fel nu va mai fi posibil ca vreun român să-şi mai cumpere un autoturism din Bulgaria şi să continue să-l conducă în ţara sa fără să-i schimbe numărul de înmatriculare.
Reprezentanţii sectoarelor de asigurări din România şi Bulgaria s-au reunit, marţi la Sofia pentru a dezbate problemele actuale transfrontaliere din segmentul auto în cadrul conferinţei “Asigurările auto în Sud-Estul Europei: Soluţii pentru probleme transfrontaliere”.
Probleme cu poliţele de asigurare
Borislav Bogoev, vicepreşedinte al Comisiei bulgare de supraveghere financiară de la Sofia, a declarat cu această ocazie că, prin modificările legale, noul proprietar al unui vehicul auto va fi obligat să-l înmatriculeze la adresa sa de domiciliu în termen de 14 zile după achiziţionare.
După expirarea a două săptămâni de la achiziţionare, vechiul număr de înmatriculare a vehiculului îşi va pierde valabilitatea.
Astfel, nu va mai fi posibil ca vreun român să-şi cumpere un autoturism din Bulgaria şi să continue să-l conducă în ţara sa fără să-i schimbe numărul de înmatriculare.
Urmează să fie modificat şi regimul de emitere a procurilor prin care cetăţenii bulgari transferă dreptul de conducere a maşinii unei persoane terţe, a mai spus oficialul.
Borislav Bogoev a adăugat că, dacă vreun autoturism înmatriculat în Bulgaria produce un accident în România, despăgubirile sunt plătite de compania de asigurări din Bulgaria, sau – în cazul în care acesta nu are poliţă de răspundere civilă auto – de Fondul de garantare din Bulgaria.
În prezent, la acest fond au fost reclamate despăgubiri de peste 33 milioane de euro. Este vorba de fapt de scurgerea unor capitaluri naţionale din Bulgaria către România, a spus Bogoev.
Reprezentanţii sectorului de asigurări din Bulgaria au notat că cea mai mare problemă pentru ei este că media primelor de despăgubire în România este mult mai mare faţă de cea din Bulgaria.
În acelaşi timp, preţul poliţelor de asigurare în Bulgaria este mai mic decât în România.
O altă problemă ar fi că asiguratorii nu au cum să facă o evaluare personală a riscului ]n cazul unui şofer român, deoarece nu deţin nici un fel de informaţii despre persoană respectivă.
Din punctul de vedere al asiguratorilor din România, problema cu maşinile înmatriculate în Bulgaria este faptul că ei plătesc despăgubirile persoanelor afectate de accidentele rutiere, dar apoi îşi încasează banii cu o mare întârziere.