Cum te taxează „hingherii” de mașini la comanda lui Mazăre

Categories Dosarele TimpulPosted on

Sancționarea celor care-și parchează neregulamentar mașinile în Constanța se transformă pe zi ce trece, dintr-un serviciu public menit să fluidizeze circulaţia, într-o afacere de vânătoare a autovehiculelor parcate la limita legii.

Dacă până acum la autoturismele parcate ilegal se puneau renumitele „caracatițe” care aduceau prea puțini bani, respectiv 50 de lei pentru fiecare mașină, recent s-a trecut la o procedură care să îndestuleze buzunarele celor nesătui.

Deși legea prevede ca autoturismele să fie ridicate în mod excepțional în cazul în care blochează circulația rutieră, hingherii de mașini comit abuzuri după abuzuri și ridică chiar și mașini care nu încurcă traficul rutier.

Firma contractată de Primăria Constanța să se ocupe cu acest serviciu percepe o taxă de 600 de lei pentru fiecare maşină ridicată, în condiţiile în care salariul minim în România este de 800 de lei. Suma respectivă este percepută cu condiția ca autoturismul să fie ridicat în 24 de ore. În caz contrar se mai percepe o taxă de 25 de lei pentru fiecare zi de întârziere. Și toate acestea, se aplică pe lângă amenda aplicată de polițiștii locali care este cuprinsă între 320 și 400 de lei, în funcție de toanele în care se află polițiștul local.

Surse din Primăria Constanța susțin că cea mai mare parte a banilor câştigaţi rămâne la firmă, în timp ce primăria care a concesionat acest serviciu se alege cu niște mărunţiş. Din câte se pare, în spatele acestei firme există o adevărată încrengătură de personaje dubioase, conectate în sfera politică prin intermediari.

Este vorba despre SC Litoral Connect SRL. Firma are sediul social în municipiul Constanţa, pe strada Crişului nr. 2 și a fost înființată la data de 2 aprilie 2013. Administratorul firmei este Nicolae Florin Toma. Alături de el se mai regăsesc Marian Popescu care are 5 părţi sociale şi cotă de participare la beneficii şi pierderi de 20% și Cristina Ioana Tudoran, cu o parte socială şi cu o cotă de participare la beneficii şi pierderi de 5%. Orice încercare de a lua legătura cu aceștia și a lămuri lucrurile, respectiv, cum a fost obținut contractul cu Primăria Constanța a fost sortită eșecului pentru că acționarii dau bir cu fugiții.

De altfel, cam în aceași manieră se poartă și primarul Radu Mazăre care spune că el nu știe nimic și că cei care
s-au ocupat de aceste proceduri sunt consilierii locali. Întrebat când a fost aprobat regulamentul pentru acest contract, când a avut loc licitația pentru ridicarea maşinilor parcate neregulamentar dar și pe ce bază a fost stabilită suma de 600 de lei, primarul Mazăre s-a enervat la culme și a început să facă pe dictatorul.

„Costă 600 de lei ca să-ți recuperezi mașina pentru că așa vrea Mazăre. Și, dacă o să mă mai tocați mult….”, a spus primarul de Mamaia și din când în când și de Constanța vizibil deranjat de întrebările unei jurnaliste.

Așadar, obișnuit cu bodyguarzi care îi păzesc mașina și cu polițiști locali care i-o lustruiesc, primarul Radu Mazăre nu este interesat de a rezolva o problemă stringentă pentru șoferii din Constanța. Așa se face că, dezinteresul administrației publice locale de a înființa parcări suficiente în Constanța și corupția care guvernează politica privind parcările ilegale prejudiciază constănțenii, dar îmbogățesc o firmă apărută recent în oraș care nu se dă la o parte de a comite abuzuri.

De altfel, firma în cauză, alături de Poliția Locală care le este complice, a fost deja acționată în instanță de unii dintre cei care s-au simțit furați și șantajați la drumul mare, mai multe procese fiind înregistrate la instanța de judecată.