EXCLUSIV. E oficial: băieÅ£ii deÅŸtepÅ£i îÅŸi aruncă gunoaiele în portul ConstanÅ£a

Categories EvenimentePosted on

AÈ™a cum vă promiteam, revenim cu informaÈ›ii despre navele-pubelă care se îndreaptă spre portul ConstanÈ›a.

Cea mai nouă încercare de acest fel aparÈ›ine unui armator care a încercat să păcălească autoritățile È™i să descare aici 2.700 de tone de deÈ™euri.

Este vorba despre nava Volgo Balt 219, sub pavilion Saint Kitts and Nevis. ”Nava este încărcată cu 2.700 de tone de marfă. Ei au declarat că este vorba despre RDF, adică refused derivated fuel, un combustibil derivat din reziduuri, folosit pentru valorificare în fabricile de ciment. De fapt, am descoperit că este vorba despre deÈ™eu menajer selectat È™i balotat”, a declarat Andrian Mihei, directorul general al Autorității Navale Române. Acesta a precizat că, potrivit OrdonanÈ›ei  195 din 2005, articolul 32, este interzisă introducerea de deÈ™euri în România. Dar să vedem ce spune exact legea. Iată: ”Art. 32, punctul 1. Introducerea pe teritoriul României a deÅŸeurilor de orice natură, în scopul eliminării acestora, este interzisă”.

ExperÈ›ii ANR au ajuns la faÈ›a locului È™i au prelevat probe din marfă. ”Acum se aÈ™teaptă rezultatul analizelor”, a declarat Mihei. ANR a întocmit È™i sesizări penale în acest caz.

Surse din portul ConstanÈ›a spun că s-a creat o adevărată reÈ›ea de nave care încearcă să introducă deÈ™euri în È›ară. Este o reÈ›ea bine pusă la punct, care ”unge” mecanismele sistemului de stat astfel încât să obÈ›ină aprobările necesare. Se folosesc È™i de unele mici artificii, aÈ™a cum am văzut mai sus, adică schimbă denumirea mărfii în acte, deÈ™i acesta este caz penal. Chiar È™i comandanÈ›ii de vas, plătiÈ›i cu mii de euro, riscă, ceea ce înseamnă că sumele din acest joc sum imense.