Artistii impresionisti din aceasta lista au fost respinsi de criticii de arta ai zilei. Impresionismul a fost o abatere masiva de la lucrarile realiste traditionale din acea vreme.
Din ce in ce mai multe scene de zi cu zi si oameni au devenit subiectul lor, spre deosebire de lucrarile conventionale si portretele patronilor din clasa superioara.
Stilul a fost exemplificat prin culori mai stralucitoare si putin negru folosit de artisti, diferite schimbari de culoare si ton au dat forma si structura obiectelor individuale, mai degraba decat linii distincte.
Artisti impresionisti celebri
1. Claude Monet
Claude Monet, nascut in 1840 la Paris, a fost un artist francez ambitios si considerat unul dintre cei mai importanti fondatori ai impresionismului.
De fapt, termenul de impresionism a fost inventat dupa pictura sa Impresie, rasarit .
In tinerete, a devenit cunoscut pentru caricaturile sale cu carbune, dar abia cand Eugene Boudin a devenit mentorul sau, a invatat sa foloseasca uleiul si tehnicile in aer liber.
Dupa ce a calatorit multi ani de-a lungul copilariei, Monet s-a intors la Paris. In acest timp, a intalnit multi colegi eventuali impresionisti, cum ar fi Edouard Manet, cu care s-a imprietenit.
In timp ce se afla la Paris, a fost inrolat in armata, dar matusa sa a reusit sa-l elibereze din armata cu conditia sa finalizeze un curs la o scoala de arta.
Dupa multi ani de greutati si succese, Monet a murit de cancer pulmonar la 86 de ani, solicitand o inmormantare mica si intima.
Celebra sa lucrare timpurie a fost Femeia in rochie verde, care o infatisa pe sotia sa, Camille Doncieux, pe care a folosit-o ca model.
Cele mai multe dintre operele de arta celebre ale lui Monet s-au concentrat pe peisaje si peisaje marine din peisajul rural francez.
Ar lucra la aceeasi scena de multe ori pentru a surprinde trecerea timpului si schimbarile de lumina si culoare.
Printre impresionisti este considerat a fi cei mai cunoscuti artisti ai stilului.

Cea mai faimoasa dintre toate picturile impresioniste este Impression Sunrise de Claude Monet este responsabila pentru numele real de Impressionism.
Monet a pictat sase panze separate care descriu portul Le Havre, Franta, care este orasul sau natal.
Impression Sunrise este cel mai cunoscut din serie si a fost afisat impreuna cu lucrari ale altor artisti in 1874, acest nou stil de arta a avut multi critici.
Grupul celor care au devenit artistii impresionisti in cauza au fost respinsi de la Salonul de la Paris, ceea ce i-a determinat sa creeze propria expozitie pentru a-si prezenta opera.
Lucrarea a caracterizat noua miscare de arta. Numele lui este sinonim cu stilul.
Nu imbratiseaza foarte mult stilul altor lucrari de arta impresioniste, deoarece afiseaza o utilizare restransa a culorii si a pensulei.
2. Edouard Manet
Edouard Manet a fost esential in trecerea de la realism la impresionism. In timp ce venera realismul, lucrarile sale impresioniste controversate si indraznete au atras o mare critica si admiratie printre artistii timpului sau.
Nascut in 1832 intr-o familie bogata din Paris, el a aspirat sa devina artist inca de la o varsta frageda.
Cu incurajarea unchiului sau, a fost indrumat de Thomas Couture.
Pentru a se educa, a calatorit in Italia, Germania si Tarile de Jos, ceea ce i-a influentat stilul si conceptul artistic.
Manet s-a concentrat pe teme contemporane, dar a trecut la reprezentari istorice si religioase.
Prima sa piesa care a primit recunoastere a fost The Spanish Singer .
Prezentat in expozitia de la Paris cunoscuta sub numele de Salonul si a fost criticat drept „prostie”, dar alegerile sale indraznete in materie i-au adus controverse si notorietate mai mari.
Lucrarile sale precum Pranzul pe iarba si Olympia au infatisat picturi cu femei care erau goale si au primit reactii puternice pentru ca sunt imorale si vulgare de catre multi dintre contemporanii sai conservatori.

Majoritatea lucrarilor sale ulterioare erau natura moarta si au atras putine critici, desi ultima sa lucrare, Un bar la Folies-Bergere , descrie o scena intr-un club de noapte cu acelasi nume si a starnit conversatia de peste o suta de ani.
Edouard Manet a murit de sifilis la varsta de 51 de ani, in 1882, dupa ce a terminat Un bar la Folies-Bergere, care descrie unul dintre tipurile de scene pe care avea sa devina cunoscut pentru scenele zilnice de petrecere a timpului liber.
Este ultima lucrare mare a artistilor si multi o considera a fi una dintre cele mai bune ale sale.
Imaginea a pus mai multe intrebari decat a raspuns, deoarece perspectiva creata de oglinda a fost dezbatuta cu privire la acuratetea acesteia.
3. Egdar Degas
Edgar Degas este cel mai bine cunoscut ca impresionist francez, dar a respins termenul si s-a considerat un realist.
Nascut la Paris in 1834 intr-o familie bogata, Degas a fost un artist ambitios inca de la o varsta frageda. Desi a suferit toata viata din cauza lipsei de vedere, a urmat o cariera in istoria artei cu ani de pregatire riguroasa.
Pana la varsta de optsprezece ani, transformase o camera intreaga din casa lui intr-un studio personal. Dupa ani de lucrari istorice, la treizeci de ani si-a mutat atentia asupra subiectelor contemporane si a castigat mari laude pentru lucrarile sale.
Unele dintre lucrarile pe care publicul larg le-ar asocia cu impresionismul ar fi seria Balerina lui Degas.
Multe lucrari de arta Degas au reprezentat balerine si scene de dans, cele mai notabile fiind The Dance Class si Muzicieni din orchestra, desi era impatimit cu cursele de cai si jochei.
Lucrarile sale au fost laudate pentru profunzimea lor de complexitate psihologica in portretizarea izolarii umane, un subiect in care a avut multa experienta.
Degas credea ca un artist nu poate avea o viata personala si s-a izolat de lumea exterioara.
Prietenii l-au abandonat si, din cauza vederii slabe, si-au petrecut ultimii ani ai vietii ratacind pe strazi practic orb.

Degas a pictat L’Absinthe in 1875, initial, a fost criticat de critici si a intrat in depozit de mai multe ori.
Scena prezinta un barbat si o femeie asezati intr-o cafenea si beau un pahar de absint, expresiile lor par letargice si triste.
Ca o femeie sa stea intr-o cafenea bea absint la acea vreme era considerat imoral.
Multi critici britanici din acea vreme au fost revoltati de opera de arta.
Degas, spre deosebire de multi impresionisti, a preferat cadru urban pentru pictura sa, iar modelul feminin din imagine este prezentat in celelalte lucrari ale sale Plum Brandy si Chez le pere Lathuille .
4. Pierre-Auguste Renoir
Pierre-Auguste Renoir s-a nascut in 1841 intr-o familie saraca din Limoges, Franta, dar s-a mutat la Paris, langa Luvru. A imbratisat o paleta mai stralucitoare, concentrandu-se pe subiecte intime si sincere.
Pe langa portrete, el a surprins corpul feminin nud, dar, in ultimii sai ani, s-a orientat catre scenele domestice si rurale.
In adolescenta, Renoir a inceput o ucenicie la un artist de portelan in timp ce studia desen la o scoala de arta gratuita. In 1864, Salonul de la Paris a acceptat pentru prima data lucrarea sa La Esmeralda.
Dupa ce o alta piesa a fost acceptata la Salon, a avut suficienta recunoastere pentru a comanda portrete pentru persoane fizice, pentru a se ajuta sa se intretina.
Adesea, pentru a ramane stabil din punct de vedere financiar, el depindea de familie, prieteni si patroni pentru a-l sprijini.
In 1870, Renoir a fost inrolat in armata, dar, datorita faptului ca a contractat dizenterie, nu a vazut niciodata lupta.
Dupa razboi, s-a intors la Paris si a continuat sa lucreze, castigand multa notorietate pentru portretele impresioniste pe care le-a realizat.
In ultimii sai ani a dezvoltat reumatism care i-a desfigurat mainile si i-a ingreunat munca.
A continuat sa lucreze cu o perie legata de degete pana la moartea sa in 1919.
Lucrarile sale prezinta scene de zi cu zi in care locuitorii din Paris se bucura de viata orasului, multi dintre oamenii din picturi erau prietenii sai.

In dejunul petrecerii cu barca, Pierre-Auguste Renoir a prezentat trei dintre stilurile sale preferate de lucru: decor in aer liber , portrete si natura moarta, combinate cu lucrarile rafinate ale pictorilor si paleta de culori rafinata.
Luncheon of the Boating Party este cele mai faimoase picturi ale lui Renoir si este una dintre cele mai mari ale sale, masoara 129,9 cm x 172,7 cm.
Prezinta prietenii artistilor si viitoarea lui sotie care savureaza pranzul pe un balcon la restaurantul Maison Fournaise de pe malul Senei din Chatou, Franta.
Balustrada serveste ca punct de taiere intre partea din stanga superioara goala a imaginii, care contine malul raului si partea dreapta, care este dens populata cu figuri.
5. Camille Pissarro
Camille Pissarro s-a nascut pe insula Sf. Toma in 1830.
La varsta de doisprezece ani, a fost trimis la un internat de langa Paris, unde a fost incurajat sa deseneze.
Cand s-a intors, a lucrat la afacerea tatalui sau, lucrand la arta lui in timpul liber, pictand scene din natura.
S-a mutat in Venezuela si a gasit inspiratie din peisajele si satele ei. S-a mutat la Paris, dar a rezistat un an inainte de a se muta in mediul rural francez.
In timpul razboiului, a fugit la Londra, doar pentru a se intoarce si a gasit multe dintre lucrarile sale distruse de soldati. A continuat sa lucreze, dezvoltand si abandonand neoimpresionismul de-a lungul maturitatii.
Pissarro a descoperit ca singurele lucruri care merita capturate erau viata satului si peisajele. In loc sa glorifice scenele la care a lucrat, a preferat sa cronicizeze in mod obiectiv.
Spre sfarsitul vietii sale, Pissarro a dezvoltat o infectie la ochi care l-a facut sa nu poata lucra afara decat daca era cald.
El a continuat sa lucreze de la ferestrele camerelor de hotel care erau inalte pentru a vedea o vedere larga a peisajului pe fereastra pana cand a murit in 1903.
Pissaro a fost un sustinator major al picturii in aer liber sau exterioara a peisajelor.
Aceasta a fost una dintre tehnicile majore de pictura impresionista care le-a diferentiat de alte genuri, deoarece capturarea luminii naturale era cruciala.

Spre sfarsitul vietii, din cauza starii de sanatate, a fost fortat sa picteze scene din interior. Multe dintre ele erau de pe Bulevartul Montmartre pictand strada atat in varianta de noapte, cat si in cea de zi.
Pictura este mai putin preocupata de structura strazii si mai mult de jocul de lumina.
Acesta este unul dintre motivele pentru care Pissaro ar face mai multe versiuni ale operei sale, inclusiv noaptea.
6. Mary Cassatt
Mary Cassatt a fost o sustinatoare a drepturilor egale de-a lungul vietii, resentita de excluderea femeilor in arta. Cea mai mare parte a muncii ei s-a concentrat pe viata sociala si privata a femeilor si a mamelor cu copiii lor.
Cassatt s-a nascut in Pennsylvania in 1844 intr-o familie instarita. Ea a calatorit in timpul copilariei, ceea ce a dus la expunerea ei la desen in strainatate.

La varsta de cincisprezece ani, s-a inscris la Academia de Arte Frumoase din Pennsylvania si a studiat arta, spre disperarea tatalui ei. In viata ei adulta, s-a mutat in Franta si, din cauza femeilor care nu sunt binevenite in majoritatea domeniilor profesiilor artistice, a studiat la privat ca copist.
Odata ce razboiul din Franta a inceput, Cassatt s-a intors in Statele Unite si a locuit cu familia ei, tatal ei a refuzat sa-i ajute aspiratiile.
Dupa razboi, s-a intors in Franta si a primit una dintre lucrarile ei la Salonul de la Paris.
Dupa un oarecare succes profesional, a cunoscut o scadere in cariera, a fost invitata sa se alature impresionistilor in expozitia lor. I-a adus mai mult succes de care sa bucurat pentru tot restul vietii.
7. Alfred Sisley
Alfred Sisley s-a nascut intr-o familie bretona bogata din Paris, Franta, in 1839. Dupa ce a abandonat scoala de afaceri din Londra, a urmat scoala de arta.
I-a cunoscut pe Claude Monet si Pierre-Auguste Renoir si va lucra cu ei in aer liber .
Datorita stilului de roman nedorit al lucrarii sale, lucrarile pe care le-a realizat rar s-au vandut si nu au fost expuse multa vreme in Salonul de la Paris.
Abia in 1868, prima sa piesa a fost acceptata de The Salon, iar el nu a primit mare succes sau stabilitate financiara din aceasta.
In timpul razboiului din Franta, afacerea tatalui lui Sisley a esuat, iar familia sa si-a pierdut toti banii, ceea ce a impus ca Sisley sa depinda de vanzarile de lucrari de arta pentru intretinere.
Arta sa nu a crescut in valoare financiara decat dupa moartea sa si a experimentat saracia pana cand a murit de cancer la gat in 1899.
De-a lungul vietii sale, Sisley a fost un adept strict al crearii lucrarilor sale in exterior. S-a concentrat pe peisaje, mai mult decat orice alt artist impresionist, cu ocazional abatere catre opera figurativa.

La Chemin de la Machine a fost pictat de Alfred Sisley in 1873 si este unul dintre cele mai bune exemple de pictura in aer liber.
Atat Sisley, cat si Monet ar ramane credinciosi picturii in aer liber folosind conditiile naturale de lumina in continua schimbare pe care le-ar produce miscarea soarelui pe masura ce se misca pe cer de-a lungul zilei si a anotimpurilor.
La fel ca majoritatea lucrarilor sale, La Chemin de la Machine deals foloseste o paleta de culori moale si delicata, iar punctul focal al picturii este drumul care dispare in departare.
Acest tip de punct focal a fost ceva pe care Sisley l-ar folosi din cand in cand, fie ca era un drum sau un rau.
Un sir de copaci plantati uniform cuprind marginea drumului, care a fost si este pana astazi o scena comuna in orasele mici din Franta, pe care Sisley o surprinde intr-un sens atemporal.
Cerul sau este mai deschis decat cele pe care Monet le-ar picta, iar lucrarea sa ulterioara ar incepe sa fie influentata de Monet, cerul fiind cea mai vizibila progresie din opera sa.
Picturi impresioniste
Picturile de impresionism prezentate mai sus au anuntat o noua miscare indrazneata in lumea artei.
Urmand realism, impresionistul si-a propus sa se rupa de imaginea traditionala in arta care ar descrie scenele bogate si puternice sau religioase.
Ei si-au propus sa surprinda scenele obisnuite si oamenii din viata de zi cu zi care ii inconjurau atat in mediul rural, cat si in scenele urbane ale oraselor franceze mai mari, precum Paris.
Impresionistul a cautat sa se ocupe de culoare si de relatia acesteia cu lumina ca componenta majora a lucrarii lor.
Pentru prima data au fost pictate un numar mare de panze in aer liber sau in aer liber . Lumina naturala a fost considerata cea mai buna modalitate de a explora modul in care lumina si umbra interactioneaza asupra peisajului.
Viata de zi cu zi la tara a fost promovata si celebrata, la fel ca si omul de rand.
Acesta a fost un pas important inainte pentru picturile franceze din acea vreme.
Impresionismul ar trebui sa fie vazut ca una dintre cele mai importante miscari de arta vreodata si, in multe privinte, a fost prima arta moderna adevarata.
Au disparut marile scene istorice de odinioara si portretele regilor si nobililor inlocuite cu nimic mai mult decat ceea ce artistii vedeau in lumea din jurul lor.
Lucrarea lor a avut o pensula mai libera si mai usoara, care le-a permis sa picteze o „impresie” a scenei, cu un accent deosebit asupra modului in care lumina a interactionat cu lumea din jurul ei.
Majoritatea lucrarii a fost ulei pe panza, unii membri ai miscarii s-au ramificat in puntillism si alte astfel de tehnici, dar a fost folosita vopsea de ulei cu uscare lenta cu pensula.
Aceasta colectie de artisti si picturi impresionisti, desi nu este exhaustiva, acopera principalii protagonisti ai miscarii si lucrarile lor.