„Mâna moartă” (cum am numit-o noi) din fruntea Ministerului Transporturilor, liberalul Relu Fenechiu, a „comis-o” din nou. Stârnind fie ilaritatea, fie totala nedumerire, a specialiştilor feroviari şi economiştilor deopotrivă, ministrul a afirmat, într-o dezbatere televizată, că speră ca de la începutul lunii mai a acestui an să reintroducă trenurile „rapide” spre şi dinspre Litoral, dar nu oricum, ci cu o acoperire a distanţei Bucureşti – Constanţa în numai… două (2) ore!
Văzând perplexitatea colegilor de platou TV, acest „Gâgă” al transporturilor a găsit cu cale să pluseze. Spre paroxismul stupefacţiei moderatorului emisiunii, Fenechiu a venit şi cu vestea – angajament că acest parcurs de vis, care mai că e la concurenţă cu TGT-ul francez, va costa doar… zece (10) leuţi! Cică aşa i-a scăpătat inteligenţa minţii noii preşedinte a Societăţii Naţionale CFR – Călători SA, Alexandra Gătej: să facă transport feroviar… low – cost! Ca în aviaţie. Dar la standarde de confort de business-class şi cu viteză de „Tokaido” japonez. Nu ne-a spus dacă va introduce şi sistemul de cumpărare a biletelor în avans, early – booking, pentru că acela susţine, în principal, low – cost – ul din transporturile aeriene de pasageri.
După ce şi-au mai revenit din starea de şoc, cei prezenţi în emisiune au întrebat care sunt modalităţile concrete, mijloacele tehnice şi resursele financiare care vor face posibile aceste adevărate minuni, şi asta într-un atât de scurt termen, adică până la sfârşitul lunii în curs! Aici, ministrul a devenit, brusc, foarte evaziv. Despre tariful de numai cinci poli a început să o dea mai „cotită”: „Bine, poate nu chiar zece lei…”. În plus, a mai adăugat şi că s-ar putea, totuşi, să mai dureze până la implementare, pentru că este necesară o perioadă de studiu. Ş. a. m. d. Evident încurcat, a sfârşit prin a mărturisi că nu se prea pricepe la căi ferate, pentru că… a preferat, dintotdeauna, să circule cu maşina, căci e mai comod şi mai rapid!