Hotelierii din Mamaia: ”Noi VREM să plătim taxa de promovare!”

Categories EconomicPosted on

Consilierii locali au votat ieri taxa de promovare a stațiunii Mamaia. Deși, așa cum a spus și primarul Radu Mazăre, proiectul ar fi putut să treacă fără discuții, deoarece PSD are circa 60% din consiliu, taxa a fost dezbătută. Consilierii PDL au avut mai multe obiecții și au și votat împotrivă, la final.

La ședință a venit și conducerea Asociației Patronale Mamaia, care și-a spus punctul de vedere. ”E uimitor că trebuie să avem această discuție. Noi vrem să dăm bani. Înseamnă că știm și de ce. Noi, hotelierii, vrem să plătim 4.000 de lei”, a spus George Gucci, proprietar de hotel și vicepreședintele APM. Acesta a dat un exemplu: de multe ori să interviuri la televiziune și în știre apare o frântură despre ce a zis, știrea despre Mamaia fiind negativă și urmată, inevitabil, de o știre pozitivă despre Bulgaria.

Anca Nedea Pavel, directoul la Iaki și purtătorul de cuvânt al APM, a declarat că cel mai important lucru este cum vor fi folosiți banii. ”Noi ne vom zbate ca acești bani să însemne plus valoare pentru stațiunea Mamaia”, a subliniat ea. ”Considerăm că Mamaia are nevoi de un brand puternic”, a spus și Nicolae Bucovală, președintele APM, care a mai spus că autostrada Soarelui poate reprezenta un pericol pentru Mamaia, în condițiile în care turiștii ar putea fi atrași de prețurile la jumătate din sudul litoralului. Și Bucovală, patron de hotel atât în Mamaia, cât și în sud, vorbește în cunoștință de cauză.

Radu Mazăre a mai explicat o dată de ce este necesară taxa. ”Suntem în fața unuia dintre puținele lucruri din România care merge. Nu funcționează de la sine. Eu sunt aici de când stațiunea Mamaia era plină de tarabe și de chiloți. La ora actuală este o presiune investițională imensă”, a spus primarul. El a dat un exemplu, cules de la o agenție de turism: pentru Mamaia au fost 365 de rezevări pentru Eforie 5, iar pentru Venus 0. El a adus în discuție și ideea pe care a avut-o acum cinci ani, de a construi apartamente în Mamaia, și spune că, deși a fost hulit, aceasta a funcționat. Și a funcționat nu pentru că Mazăre a inventat mersul pe jos, ci pentru că așa se întâmplă și în alte părți ale lumii, cum ar fi Monaco sau Rio de Janeiro.

Mazăre a mai spus un lucru: din banii pe care Ministerul Turismului îi are la dispoziție pentru promovare (este vorba de circa 70 milioane euro), litoralul nu beneficiază de niciun cent, pentru că litoralul nu este trecut în master plan. Acest fapt datează din timpul ministrului Elena Udrea.

Ultimul argument al lui Mazăre a fost faptul că știrea privind programul de 130 de milioane de euro pentru reabilitarea țărmului a fost dată numai de două televiziuni, din care una la rugămintea sa directă. Ieri, la filmarea videoclipului pentru imnul litoralului, cinci televiziuni naționale au transmis în direct din Mamaia.

Primarul a preciat că se vor coleca circa 600.000 de euro, din care 20% vor ajunge la Primărie, iar restul de 80% la Asociația Litoral Delta Dunării. Prima acțiune finanțată din această taxă este chiar videoclipul de care aminteam mai sus.