Județul Tulcea va beneficia de investiții semnificative, pe sectorul infrastructurii transporturilor, în următoarea perioadă de programare a fondurilor europene, prevăzute în bugetul comunitar, al Uniunii Europene (2014 – 2020)!
Priorităţi investiţionale, pe infastructura de transport, în judeţul Tulcea: Aeroportul, Portul şi legăturile transdunărene
Iată care sunt principalele obiective de investiţii, din infrastructura de transport (rutier, CFR, fluvial – maritim şi aerian), care vor fi, în continuare, finanţate din fonduri europene şi de la bugetul statului, în judeţul Tulcea: Aeroportul Internaţional „Delta Dunării” – Tulcea, din comuna Mihail Kogălniceanu (coincidenţă de plasament, cu Aeroportul Constanţa!), redevenit, din acest an, internaţional şi care va avea, din nou, curse regulate, atât interne cât şi externe; Portul comercial din Tulcea; legăturile (poduri sau / bacuri ori feriboturi fluviale), peste fluviul Dunărea, dintre Dobrogea și Galați / Brăila (dar şi cea cu Ucraina, RO-RO, de la Isaccea).
Ponta vrea să dea toate porturile româneşti pe mâna Primăriilor şi Consiliilor Judeţene: Constanţa, Tulcea, Galaţi, Brăila, Mangalia…
Apropo: se are în vedere, aşa cum a anunţat prim-ministrul Victor Viorel Ponta, trecerea (şi a) portului Tulcea în… administrare locală (a Consiliului Judeţean)!
De altfel, premierul Victor Ponta i-a promis nu numai primarului Constanţei, Radu Ştefan Mazăre, că va suplimenta, cu 13%, acţiuniile deţinute deja — 20% –, de către Consiliul Local Constanţa, la CN APMC SA / Administraţia Portului, dar a dat asigurări, ieri, la Galaţi, că… şi Portul Galaţi va trece în subordinea şi administrarea Consiliului Judeţean!
Se pregătesc, probabil, porturile (comerciale) din Brăila, Mangalia etc.!…
IMAGINE: Portul (comercial) din Tulcea nu arată prea bine, în acest moment!… (Sursa foto: obiectivtulcea.ro)