Jupânii portului

Categories EditorialPosted on

După o lungă tăcere, lui Călin Marinescu, alias Shogunul, i-au revenit glasul şi pofta de harţă. Inainte de toate, ca să-şi facă jocul de glezne adecvat, s-a repezit în ochii opiniei publice, încercând să arunce praf de „Opal”, ştie dumnealui la ce mă refer, în ochii tuturor. Ieşirea în scenă a fost bine regizată. In cazul său, tema scăldatului a fost abordată frontal în cuprinsul unui interviu fluviu difuzat de câteva posturi de televiziune, private, evident, care au înghiţit rapid povestea cu leopardul care a vopsit gardul. Pentru că, în realitate, Călin Marinescu nu ne-a spus absolut nimic. In schimb, prin aroganţa pe care a afişat-o pe micul ecran, a reuşit să-i întărâte pe cei care pledează pentru redeschiderea cazului numit „ Dosarul Flota”. Din acest punct de vedere, în opinia mea, era mult mai bine ca Shogunul să-şi fi văzut de treaba lui la GSP, unde a fost trimis în exil. Deloc întâmplător, ci ca să-şi piardă urma în perioada în care amicul său în materie de flotă, actualul preşedinte al ţării, avea nevoie de linişte în campania electorală. Cât timp s-a aflat sub umbrela protectoare a GSP, companie dragă domnului preşedinte, Călin Marinescu a ieşit din vizorul opiniei publice. Acum, pe nepusă masă, s-a trezit vorbind pe tema reorganizării Portului Constanţa, contestându-i, cum altfel se putea!, cu mânie proletară, pe cei care au demarat noul program de privatizare. Oare ce l-a determinat pe Călin Marinescu să renunţe subit la statutul său de om fără grija zilei de mâine? Ce l-a mânat pe el în luptă? Care au fost resorturile intime şi pătimaşe generatoare de salturi în şpagat spre jugulara primarului Mazăre? Credeţi oare că domnul Marinescu se perpeleşte, în fotoliul său de director, de grija statului român, atenţie, cu porţia de la bugetul Portului Constanţa diminuată substanţial?! Sau poate că vă imaginaţi că domnia sa visează urât şi sare din pat de când ţara noastră, ţărişoara noastră, ca să fiu patetic, a rămas fără vaporaşele ei comerciale! Chiar dacă, în stilul său caracteristic, adică, zic, făcând cu ochiul liber spre Shogunul, domnul Băsescu continuă să susţină că nu a semnat niciun document care să-l încrimineze. Aşa cum a procedat şi în cazul Nana! Până la urmă, Călin Marinescu a reacţionat pe înţelesul său, pentru că, dacă se schimbă macazul în Portul Constanţa, metabolismul său portuar ar putea suferi schimbări fundamentale. Chiar dacă a stat în umbră atâta amar de vreme, Shogunul nu este un personaj oarecare, dovadă faptul că unii se tem de domnia sa. Dacă ar fi să mă iau după semne, sunt tentat să spun că, în ce priveşte scandalul privind Portul Constanţa, reacţia lui Călin Marinescu este mult mai expresivă decât cea a preşedintelui ţării. In definitiv, ieşind în peisaj, în vremuri atât de nesigure, fostul director al „ Petromin” riscă să se expună gratuit. Dintre toţi jupânii Portului Constanţa, doar prezidentul se bucură de o imunitate fără frontiere, ca să nu mai vorbim de gestionarea în silabe a puşcăriilor. Oricum, preşedintele are foarte multe motive de supărare pe această temă. Incepând cu APC şi terminând cu ANR, prietenii şi foştii săi colegi de navigaţie au fost schimbaţi din funcţii de către pesedişti. Banias şi Mironescu au fost sacrificaţi prosteşte într-o poveste cu mascaţi. La fel cum s-a întâmplat şi în cazul vameşilor „ săltaţi” cu elicopterul…Poate că, zic şi eu, dacă nu l-ar fi neglijat pe Fenechiu, trimis la „ mititica”, altele ar fi fost datele problemei…Reamintesc că, în calitate de ministru al Transporturilor, domnul Fenechiu era un adversar înverşunat al lui Radu Mazăre pe tema Portului Constanţa. Să-i fi scăpat prezidentului acest mic şi neobrăzat amănunt?