O pagina de istorie -Papamobilul

Categories Timpul LiberPosted on

Masinile Papilor au devenit celebre mai ales dupa incercarea de asasinat in 1981 a turcului Acsa asupra lui Ioan Paul al II-lea atunci cand acesta facea turul Pietii San Pietro intr-un Fiat Campanola deschis .Desi Mercedes a oferit de-a lungul timpului Suveranilor Pontifi cele mai multe modele, acestia au folosit si ale marci .Vom face o scurta incursiune istorica .
 In 1930 Papa Pius al XI-lea primeste cadou de la Daimler Benz modelul Mercedes-Benz Nurburg 460.O lovitura de imagine am spune astazi , cu care firma germana ne-a obisnuit deseori .Ca si motorizarile moderne avea 8 cilindrii insa …in linie si 4622 cmc iar cei 80 CP propulsau masina la fantastica viteza de 100 km/h ! Aceste performante ca si luxul interior cu tronul papal din matase brocart -un fel de fotoliu de Maybach pentru acele vremuri -,plafonul acoperit cu o broderie fina reprezentand un porumbel ,geamuri laminate Kinon ,panou de control prin care papa transmitea soferului instructiuni despre viteza si destinatie ,toate acestea uimeau lumea timpului tot asa cum Noul S-Class ne impresioneaza astazi .
 Urmatoarele Papamobile au fost in 1960 Mercedes 300D Laundaulet urmat de Mercedes 600 Pullman si un 1964 Lincoln Continental decapotabil si prevazut cu platforma pentru ofiterii de securitate .Modelul a fost folosit ulterior si de astronautii americani si politicieni in triumf pe strazile marilor orase .
 Tarile vizitate de Suveranii Pontifi ,mai ales de catre globetrotterul Ioan Paul al II-lea, incercau sa asigure si ele diverse masini care sa asigure securitatea inaltului prelat dar care sa fie si o marca locala .Astfel au urmat : 1979 Ford Transit ,1981 Peugeot 504 ,1981 Fiat Camapanola .Dupa atentatul nereusit de care pomeneam la inceput a urmat firesc un autobuz Leyland bine blindat si apoi GMC Sierra ,Range Rover ,Renault Kangoo ,un FSC polonez modificat ,un autobuz mexican,Chevrolet C10 si bineinteles Mercedesurile 300 SEL ,S 500 ,G si ML .
Masini unicat ,cu valoare istorica dar si comerciala ,multe dintre aceste „concept car ” se odihnesc in muzee sau in proprietatea unor colectionari .