Patronii magazinelor nu sunt de acord să afișeze două prețuri pe etichetă
Reprezentanții multor magazine nu sunt de acord cu măsura ministrului Agriculturii, Valeriu Tabără, care a propus ca pe eticheta produselor să fie afișate două prețuri, cel de achiziție și cel la care marfa e vândută, informează Realitatea TV.
Laptele e vândut de ţăran cu 1- 1,5 lei pe litru, iar după pasteurizare şi ambalare, preţul ajunge la 3 lei, iar la magazin crește la peste 4 lei. Diferenţa, spun specialiştii din Ministerul Agriculturii, provine din taxele de magazin.
“Dacă acum 10 ani, din preţul laptelui aproximativ 60% era al producătorului, restul al procesatorului şi al retailerului, acum procentul s-a schimbat undeva la 25-30% pentru producător şi cealaltă parte, 70-75% a procesatorului şi a retailerului”, a spus un fermier.
Reprezentanții marilor magazine explică modul în care sunt poziționate produsele într-un magazin și de ce există taxe. “Una este să ai un produs în faţa ochilor şi alta este să îl ai lângă un extinctor, într-un colţ”, a precizat vicepreşedintele Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România, Delia Nica.
Valeriu Tabără ar dori eliminarea taxe de raft și scrierea pe etichetă a două prețuri. De cealaltă parte, reprezentanţii hipermarketurilor spun că este imposibil să afişezi preţul de intrare, pentru că s-ar distruge concurenţa. “Sigur nu este un lucru care se poate aplica. Nu toată lumea trebuie să aibă acces la aceste preţuri. De asta anchetele Consiliului Concurenţei sunt confidenţiale. Înseamnă că n-am mai avea concurenţă”, a explicat Delia Nica.