Cine a vrut ieri, în jurul orei 16, să vină la cumpărături la ,,marele” KAUFLAND din bd.1 Decembrie, a avut neplăcerea de a constata că onor conducerea acestei societăți comerciale făcea exerciții de reținere mascată și intimidare a cumpărărtorilor, prin cele două puncte de intrare, ca-ntr-un joc de la Est la Vest. Înainte însă de a lămuri această chestiune, se cuvine a aminti că societatea a reorganizat locurile de parcare într-un mod nefericit, astfel că ieșirea și intrarea în parcare au devenit dintr-o dată foarte strâmte, ceea ce înseamnă pierdere de timp și risc de avarii la autoturisme. Știu, s-a dorit inducerea către cumpărători a ideii că nu era loc deajuns pentru parcări, și de aici corelația că KAUFLAND-ul ar fi un mare și căutat market, idee falsă, de altfel, cu toată publicitatea agresivă pe care o face, falsitate pe care oricând o putem proba cu argumente.
Revenind, însă, la ceea ce s-a întâmplat ieri. Preluând modelul porților de la intrările din portul Constanța, managerii de la acest market au hotărât montarea de bariere la ambele intrări, iei bon la intrare, bagi bonul în automat la ieșire, numai că verificarea sistemelor automate de închidere și deschidere a lor s-a făcut în plină zi, pe timpul și răbdarea clienților. În fapt, barierele se tot blocau. Cu chiu cu vai, după ce am apăsat pe butonul verde de mai multe ori, automatul mi-a dat bonul de intrare: Parking ticket 006654, Intrare 2, în 18.09.2014, ora 15:51:25. Asta ca să nu fie nicio vorbă în legătură cu faptul că am fi noi cârcotași. Pe partea de ieșire, mare nemulțumire, pentru căbariera nu se deschidea, iar coada creștea. De ce acest mod de a-i trata pe oameni de către conducerea de la Constanța? Poate știe directorul de magazin, dl. Brătianu Mircea! Când am vrut să ies, aveam în față deja zece mașini, iar un angajat al unei firme de pază făcea pe portarul, deși nu era treaba lui, deschizând el barierele în loc să fie acolo cei care primiseră bani pentru lucrările respective. Din spatele meu un șofer striga că și la poarta dinspre bulevardul 1 Decembrie situația este aceeași. Printr-o stație agentul de pază tot vorbea cu cineva care nu voia să fie văzut acolo și să dea explicații pentru farsa care se făcea cumpărătorilor. Am încercat să obțin o lămurire, adică am mers la agent, în toată nebunia aia, dar el a refuzat să vorbească. Nu știa nimic. Claxoanele au început să sune, ca la o înmormântare, mai știi!, și-au sunat o vreme, până când agentul de pază a rezolvat situația reușind să le deschidă, fiind îndrumat, probabil, de cel care nu voia să fie văzut, pentru a nu da față în față cu șoferii,și să le lase, în final, deschise. Așa am reușit, după vreo zece minute, să scap și să nu mai fiu umilit de către destoinicii manageri (care urcă firma până la cer, vorba unui cântec al celor de la Timpuri noi) de la KAUFLAND Constanța. Ce va fi zicând conducerea din Centrală când va afla în ce bucluc erau să se bage? Sau s-au băgat, cine știe! De ce se abuzează de timpul oamenilor? Li-l dă cineva înapoi? În loc să aibă fluență la intrare și ieșire, ei obstrucționeză și creeză insatisfacții clienților, situații asupra cărora, din câte știu, aceștia au fost atenționați de către unii angajați. Cred că e o strategie păguboasă. Dar nu le dăm noi sfaturi directorului de magazin și colaboratorilor săi, nu se cade.
Am vrut mai apoi să mă dumiresc și eu de ce această bătaie de joc dar, ca orice în Stat în Stat, și la KAUFLAND nu se poate vorbi cu nimeni din conducere, aceasta fiind foarte ocupată, după spusele doamnelor de la informații.
Mai lipsește ca în viitor să se trezească cumpărătorii că, la aceleași bariere, li se cere portbagajul la control. Ca-ntr-un spectacol de timp liber și relaxare, și poate luăm și masa împreună până se deschid barierele cu dl. director de magazin Brătianu Mircea și compania, că tot avem tot timpul din lume. Că de plăcere, mai vorbim.