8 beneficii ale avocado

Categories SanatatePosted on

Avocado este un aliment care nu se demodeaza. De ce? Care sunt proprietatile sale si ce beneficii are pentru organism? Va spunem totul in detaliu.

Vrei sa descoperi beneficiile avocado? Acest fruct este un aliment originar din Mesoamerica. Mai exact, din partile superioare ale Mexicului central si de est si Guatemala. La investigarea originii sale, s-a descoperit ca utilizarea sa dateaza din Coaxcatlan (Mexic); unde a inceput sa fie cultivat in urma cu aproximativ 10.000 de ani.

Astazi, este cultivat in locuri cu clima tropicala si mediteraneana, iar in ultimii ani a castigat popularitate deoarece este sanatos in cantitati moderate si versatil in gatit. In aceasta linie, difuzarea sa ca ingredient a fost un boom promovat de vedete datorita proprietatilor sale nutritive.

Drept urmare, cercetatorii de la Universidad Catolica del Norte au precizat ca consumul acestuia a crescut pana la 7 milioane de tone produse cu o rata de 15% pe an din 2010. De atunci, nu a incetat sa fie la moda. Dar care sunt adevaratele beneficii ale avocado? Cum afecteaza sanatatea oamenilor? In continuare, va vom spune in detaliu.

Care sunt beneficiile avocado?

Printre altele, dieta mediteraneana se remarca prin continutul de acizi grasi mononesaturati; precum cele furnizate de uleiul de masline sau fructele uscate. Acest tip de dieta este capabil sa reduca cu 30% cele mai grave boli cardiovasculare, precum accidentele vasculare cerebrale sau atacurile de cord in populatia cu risc.

In acest sens, ca avocado are acizi grasi cu aport de vitamine, minerale si fibre; este o completare excelenta. Pe langa faptul ca este apetisant, satios si versatil in bucatarie; poate fi pregatit in diferite moduri. Prin urmare, este usor de inclus in diferite tipuri de dieta; printre ele, Mediterana. Retineti ca s-a dovedit ca acizii grasi pe care ii contine sunt capabili sa regleze inflamatia din organism.

Mai precis, datorita continutului de grasimi sanatoase, avocado este un aliment potrivit pentru alimentatia zilnica. De altfel, studiile realizate de Asociatia Nationala a Lipidelor au aratat ca, pe langa faptul ca este un aliment satios si hranitor,  ajuta la reducerea nivelului de colesterol rau sau LDL si de a pierde in greutate intr-un mod sanatos atunci cand este inclus intr-o dieta echilibrata.

Consumul de alimente capabile sa creasca proteinele HDL impiedica acumularea colesterolului in artere.

Hraneste corpul si satisface pofta de mancare

Expertii de la Fundatia Spaniola pentru Nutritie (FEN) indica faptul ca avocado contine acizi grasi mononesaturati, acizi grasi nesaturati, potasiu si vitaminele C, E si B6.

Pe scurt, acesta este un aliment care se caracterizeaza prin continutul de grasimi vegetale (care ofera beneficii organismului) precum si vitamina E, care are efect antioxidant. Aceasta inseamna ca ajuta la protejarea celulelor impotriva daunelor cauzate de radicalii liberi.

Ajuta la reducerea aparitiei unor probleme de sanatate

Antioxidantii si vitamina E contribuie la buna functionare a organismului in general. In plus, dupa cum explica nutritionistul Elizabeth Somer:

Protejeaza celulele de deteriorare si poate ajuta la reducerea riscului de aparitie a anumitor probleme de sanatate.

Jumatate dintr-un avocado de marime medie contine cel putin 138 de calorii. Aceasta ofera o proportie buna de acid oleic; important sa activezi partea creierului care se ocupa de senzatia de satietate. Din acest motiv, avocado scade dorinta de a continua sa manance.

In aceasta linie, Revista Nutritie a publicat urmatorul eseu pentru a demonstra ca consumul de grasimi nesaturate sanatoase ajuta la efectuarea unei diete si mentinerea acesteia in mod constant. Avand in vedere cele de mai sus, beneficiile avocado sunt urmatoarele:

  • Ofera antioxidanti.
  • Permite mentinerea varietatii in alimentatie, avand in vedere versatilitatea acesteia.
  • Ajuta la saturarea poftei de mancare, ceea ce poate contribui la pierderea in greutate.
  • Ofera energie, ceea ce este ideal pentru inceperea si mentinerea unui stil de viata activ.
  • Hraneste organismul; deoarece contine acizi grasi mononesaturati, acizi grasi nesaturati, potasiu si vitaminele C, E si B6.
  • Este benefic pentru pacientii cu probleme de colesterol.
  • Ofera fibre, care devin pozitive atunci cand vine vorba de prevenirea constipatiei.
  • In plus, un articol publicat de Revista Health and Cardiology indica faptul ca ajuta la ingrijirea inimii si la imbunatatirea alimentatiei pacientilor cu probleme cardiace.

Aceasta combinatie delicioasa de curcan si avocado va va oferi proteine, grasimi sanatoase, vitamine si minerale. Delicios!

Ulei de avocado

In prezent, cercetatorii de la Universitatea Autonoma a Statului Mexic au descoperit ca uleiul de avocado (din avocado), datorita compozitiei sale de acizi grasi, indeplineste recomandarile nutritionale care se concentreaza pe reducerea cantitatii de grasimi saturate din dieta.

S-a dovedit ca dietele cu ulei de avocado sunt la fel de eficiente ca cele care contin ulei de porumb, ulei de soia sau ulei de floarea soarelui. Si ajuta la reducerea colesterolului total, a colesterolului LDL (lipoproteine ​​cu densitate joasa) si a trigliceridelor plasmatice.

Uleiul de avocado contine acizi grasi mononesaturati. Mai exact, aproximativ 60% din compozitia sa este acizi mononesaturati, in special acid oleic. Doar 20% sunt polinesaturati, iar restul de 20% sunt acizi saturati.

Dupa cum sa explicat in studiu, suplimentarea cu ulei de peste, inlocuirea grasimilor mononesaturate cu grasimile saturate si dietele bogate in grasimi mononesaturate previn efectele nocive ale unei diete sarace in grasimi. In acest fel, uleiul de avocado este o completare excelenta pentru o dieta sanatoasa si echilibrata.

Mai mult, eficacitatea uleiului de avocado in reducerea riscurilor asociate cu colesterolul total si colesterolul LDL din plasma (in acelasi timp mentinand beneficiile colesterolului HDL) indica faptul ca acesta poate avea intr-adevar un rol relevant intr-o dieta nutritiva.

Uleiul de avocado este o alternativa buna pentru gatit la temperaturi ridicate. Cu toate acestea, aroma sa, disponibilitatea sa redusa si continutul sau de omega 6 plaseaza uleiurile rafinate de masline si floarea soarelui ca alternative bune.

Profita de beneficiile avocado pentru a completa dieta

Pentru a ramane energici si puternici, este esential sa mentineti un set de obiceiuri bune de viata. A te baza doar pe consumul unui aliment -cum ar fi avocado- sau bautura nu este suficient pentru a avea grija de sanatate.

In acest sens, avocado este un bun aliat daca este inclus intr-o dieta sanatoasa. Dar in sine nu este capabil sa ofere organismului tot ce are nevoie pentru a functiona corect.

Pe scurt, mentinerea unei alimentatii echilibrate si sanatoase este esentiala pentru a va bucura de sanatate si bunastare. A sti ce alimente sunt bune pentru organism si in ce cantitati este convenabil sa le consumi poate fi un instrument crucial atunci cand lucrezi la acest obiectiv.

Desi nu trebuie sa uitam ca varianta ideala este intotdeauna consultarea unui specialist in nutritie. In acest fel, vei fi sigur ca vei alege dieta care ti se potriveste cel mai bine, si vei putea indica modul in care sa introduci alimentele in ea.