Mii de constănțeni stau de două zile fără căldură și apă caldă, iar veste proastă este că această situație va mai dura minimum două zile!
Reprezentanții CET au ascultat sfatul ziarului Timpul și au explicat cauzele care au dus la avaria care a dus la sistarea agentuli termic în jumătate din oraș. Ei spun că ar fi remediat problema dar că nișe ANGAJAȚI AI UNEI FIRME PARTICULARE le-au spus că sunt probleme la niște conducte. Angajații CET nu și-au dat seama de acest lucru, deși comunicatele lor de presă vorbesc despre o avarie violentă.
”La sesizarea unor lucrători de la SC Munca şi Artă S.A., s-a constatat că avaria anterioară a provocat o defecţiune majoră a conductelor aferente magistralei 2 urban, respectiv pe cc 80 ml conducta Dn 1000mm, ce necesită înlocuire. Din această cauză că în această zonă conductele sunt amplasate suprateran la o înălţime de cca 7 m în incinta societăţii menţionate, conductele sunt izolate cu vată şi tablă, iar conducta retur pe care s-a produs avaria este mascată de conducta tur, personalul unităţii noastre nu a avut posibilitatea de a depista defecţiunea“.
Pentru a remedia acestă defecțiune, adică, practic, pentru a înlocui o bucată de conductă, CET-ul nu va furniza agent termic până pe data de 14 februarie, la ora 22.00. Sunt afectate 14 puncte termice situate în perimetrul CET – Palas – Strada Eliberării.
Nimeni de la CET nu și-a cerut scuze pentru situația creată, pentru faptul că mii de constănțeni, printre care bătrâni și copii, stau patru zile fără căldură și apă caldă. Pentru aceștia, mulțumirea este că afară sunt totuși peste zero grade Celsius și că incompetența CET-ului nu i-a lăsat fără căldură acum câteva zile, când era minus 15 grade.
Așteptăm cu interes să vedem cine va răspunde pentru că a lăsat mii de oameni în frig, cine își va da demisia și cum va răsplăti CET-ul pe oamenii care sunt nevoiți acum să se încălzească cu ajutorul radiatoarelor electrice sau a altor mijloace.
Ce spune RADET
”Având în vedere avaria la reţeaua de termoficare ce aparţine Centralei Termoelectrice Palas (CET), RADET Constanţa a fost nevoită să întrerupă furnizarea apei calde de consum şi încălzirea către toţi consumatorii alimentaţi din punctele termice 44, 52, 86, 89, 130, 131, 132, 134, 135, 136, 137, 160, 161, 162, 163, 165, 169, 170, 171, 174, 175, 176, 211, 247, 248 şi 272. Aceste puncte termice deservesc consumatorii din zonele Tomis Nord, Brătianu, Medeea, CET, Inel I şi Inel II. La această oră, tot din cauza avariei CET Palas este oprită furnizarea încălzirii şi la următoarele puncte termice: 31, 35, 46, 48, 50, 51, 54, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 138, 139, 140, 142, 145, 146, 147, 177 şi 178 situate în zonele Faleză Nord, Tomis III şi Tomis Nord. Aceste puncte termice furnizează doar apă caldă însă, în funcţie de parametrii de furnizare ai agentului termic primar de către CET Palas, RADET Constanţa va face tot posibilul ca pe timpul nopţii constănţenii din cartierele Faleză Nord, Tomis III şi Tomis Nord să beneficieze de încălzire în loc de apă caldă de consum. Menţionăm că s-a luat legătura cu dispeceratul CET Palas şi vă informăm că Centrala Termoelectrică Palas estimează finalizarea lucrărilor şi reluarea furnizării apei fierbinţi către PT de pe magistrala 1 (PT 272, 211, 89, 163, 134, 135, 162, 161, 160, 86, 247, 165, 170, 136, 137) pe data de 14.02.2014, orele 22:00”, se arată într-un comunicat al RADET.