Ieri, 29 octombrie, la Tulcea, în cadrul unei conferinţe de presă, organizată de Asociaţia pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului “Litoral – Delta Dunării” şi unul dintre membrii săi, Asociaţia Patronatului în Turismul din Delta Dunării, au fost anunţate două premiere, care constituie paşi importanţi în expansiunea şi modernizarea, pe linie de promovare, a turismul de incoming, adresat potenţialilor clienţi străini aşadar, în Deltă şi pe Litoralul românesc al Mării Negre.
Este vorba despre semnarea parteneriatelor dintre Asociaţia pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului “Litoral – Delta Dunării” / Asociaţia Patronatului în Turismul din Delta Dunării / Federaţia Asociaţiilor de Promovare Turistică din România (FAPT) şi BIROUL ROMÂN DE TURISM ASBL (initiaţivă privată a unor tineri şi dinamici antreprenori români din Belgia, care se va lansa la sfârşitul lunii noiembrie a.c., la Bruxelles) şi, mai ales, intrarea destinaţiei turistice Delta Dunării în oferta online a TUI-Travel (în mod concret: semnarea contractelor între cunoscuta şi intens accesata platformă de informare turistică internaţională HotelBeds.com şi operatori economici din Delta Dunării).
La conferinţa de presă, de pe un hotel-ponton plutitor, ancorat în Portul Turistic de la Faleza oraşului de pe Dunăre, au participat: Corina Martin – preşedinte al Asociaţiei pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului “Litoral – Delta Dunării” şi preşedinte al Federaţiei Asociaţiilor de Promovare Turistică din România (FAPT); Daniel Iluşcă – preşedinte al Asociaţiei Patronatului în Turismul din Delta Dunării; Dragoş Gociman – vicepreşedinte al Asociaţiei Patronatului în Turismul din Delta Dunării şi Iulian Beiu – Contracting Manager HotelBeds România & Moldova.
HotelBeds.ro: cea mai mare şi accesată platformă de informare turistică online, cu sute de mii de agenţii, touropratori şi revânzători care o utilizează!
Categoric, înscrierea destinaţiei turistice Tulcea-Delta Dunării pe platforma de informare a TUI-Travel, celebra HotelBeds.ro, este evenimentul… nu al anului, ci al ultimelor două-trei decenii, în materie de promovare turistică românească! A fi inclus în ofertele turistice din acest sistem online echivalează cu a intra în lumea bună a promţiei turistice internaţionale. Acesta a fost laitmotivul comunicărilor şi aprecierilor celor patru protagonişti ai conferinţei de presă de ieri, de la Tulcea.
Corina Martin, preşedintele Asociaţiei pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului “Litoral – Delta Dunării” şi, totodată, preşedinte al Federaţiei Asociaţiilor de Promovare Turistică din România (FAPT), a fost cea care a anunţat, în premieră, importanta veste. Domnia sa a ţinut să treacă în revistă, mai întâi, sintetic, realizările, constând atât în amenajări de infrastructură, cât şi în evenimente (multe în premieră!) care, în ultimii ani, au adus Delta Dunării (incluzând şi oraşul Tulcea) pe o poziţie de invidiat, atât pe segmentul intern de turişti, cât şi pe cel extern, de incoming, în raport cu alte destinaţii turistice din ţara noastră. Astfel, Delta este, în ultimii ani, destinaţia turistică cu cea mai dinamică expansiune, atât numeric-cantitativă (turişti, nopţi-cazare şi prelungirea sezonului), cât şi, implicit, valoric-calitativă (încasări mai mari, datorate inclusiv diversificării ofertei şi creşterii standardului său). Corina Martin a schiţat şi programul acţiunilor de promovare şi ales evenimentelor turistice, culturale şi sportive din anul viitor, care vor cuprinde atât repetarea şi amplificarea organizatorică a celor din acest an, dar şi noi premiere (de exemplu, pe linie de promovare, vor fi mult mai multe infotripuri, cu grupuri din ţări de pe toate continentele, o noutate fiind organizarea unor astfel de acţiuni pentru… parlamentari europeni, proveniţi din toate ţările Uniunii!). Corina Martin a mai declarat: „Este un canal extrem de important de promovare pentru noi, care va scoate în faţă, practic, mult mai puternic, în ofertele internaţionale, această destinaţie românească, ce ne individualizează de altfel. Este destinaţia noastră turistică de… diamant, aşa cum o numim noi! Din punctul de vedere al peisajului, al naturii sălbatice, dar şi al ofertei turistice, Delta Dunării ocupă locul… doi, la nivel mondial, după Marea Barieră de Corali, din apropierea Australiei! Au fost, deja, semnate 15 contracte, între nemţi şi agenţiile româneşti de turism, iar de anul viitor sunt aşteptaţi în Deltă 3 mii de străini pe sezon. În plus, România va fi şi mai bine promovată în Uniunea Europeană prin deschiderea unui birou de turism privat în Belgia, la Bruxelles.
Iuilian Beiu, director de contractare HotelBeds, pentru România şi Republica Moldova, a declarat, la rândul său: „Avem clienţi, turoperatori, care sunt extrem de nişaţi. Sunt focusaţi pe bird watching, sunt focusaţi pe situri naturale. Automat, şi clientela lor ştie exact unde ajunge şi ceea ce urmăreşte. Odată cu includerea în platforma online HotelBeds.ro, peste 200.000 de agenţii de turism, din întreaga lume, vor avea în ofertele lor Delta Dunării, iar 15 agenţi economici de aici s-au înscris deja în reţeaua virtuală. Preţurile noastre nu sunt exagerate: între 30 şi 100 de euro pe noapte, de persoană, în funcţie de pachetul pe care îl alege fiecare. În total, cei 15 agenţi economici înscrişi până acum în reţeaua Hotelbeds, pun la dispoziţie circa o mie de locuri de cazare. Aici sunt incluse şi hotelurile-doc plutitoare, care atrag din ce în ce mai mulţi turişti. Media unui sejur pe un astfel de hotel plutitor, cotat cu patru stele, este de trei zile, însă majoritatea turiştilor sunt tot români. Administratorul unui hotel plutitor, care s-a înscris deja în reţeaua HotelBeds, speră ca şi străinii să-i treacă pragul şi să devină interesaţi de minicroazierele în Deltă.
Dragoş Gociman, vicepreşedintele Asociaţiei Patronatelor în Turism din Delta Dunării, s-a arătat foarte optimist, pentru viitorul turistic al zonei: „Putem să vindem, turistic, Delta Dunării, în străinătate. E un pas prin care putem să aducem turişti în România. Turişti în Delta Dunării înseamnă, de fapt, turişti în România. Foarte mulţi cer Sulina, Pădurea Letea, Mila 23. Practic, sunt foarte multe trasee, locuri din Delta Dunării, care asigură un grad de satisfacţie maximă”.
Daniel Iluşcă, preşedintele Asociaţiei Patronatului în Turismul din Delta Dunării Delta Dunării, a ţinut să sublinieze dinamismul turismului în zonă: “Delta este destinaţia care, anul acesta, a înregistrat cea mai mare creştere, aproape 30 de procente, în topul destinaţiilor de vacanţă!”
Corina Martin l-a completat: “Iar locul al doilea, ca şi creştere procentuală, faţă de 2012, este ocupat de turismul de croazieră! Anul acesta, peste 20.000 de turişti străini, care au făcut escală în portul Constanţa, au făcut cunoştinţă cu natura, obiceiurile, tradiţiile şi istoria din România”
România va fi mai bine promovată în Uniunea Europeană, prin deschiderea unui birou privat de turism în Belgia, la Bruxelles
Asociaţia “Litoral – Delta Dunării” a semnat un protocol de colaborare cu Biroul Român de Turism, care va funcţiona, de la sfârşitul lunii noiembrie a.c., în regim privat, de la începutul lunii noiembrie, la Bruxelles, capitala Belgiei (ţară în care nu mai aveam de şapte ani un asemenea birou!), dar şi a… Europei Unite (acolo îşi au sediul principalele organisme ale UE, în frunte cu conducerea executivă, Comisia Europeană, şi cea legislativă, Parlamentul Uniunii). Iniţiativa aparţine unui inimos şi DINAMIC GRUP DE TINERI OAMENI DE AFACERI ROMÂNI, din “Benelux” (Belgia, Olanda şi Luxemburg). Sediul se află în clădirea Casei de Cultură Româno-Belgiene, în centrul oraşului.
Astfel, ţara noastră se va bucura de o mai bună promovare în ţările întregii Uniuni Europene, din punct de vedere turistic. PRIMUL partener al biroului bruxellez este nimeni alta decât… Asociaţia “Litoral-Delta Dunării”!