Istoria de peste 100 de ani ai automobilului cuprinde mari momente de design .Desi gustul publicului se schimba de-a lungul timpului, unele realizari raman ca repere atat in memoria specialistilor dar si a celor avizati .Va propun sa trecem in revista cateva dintre ele fara a avea pretentia ca le-am epuizat pe toate .
1938 Bugatti Type 57 SC Atlantic -Desi astazi lumea asociaza numele cu Veyron ,trebuie sa stim ca marca Bugatti face parte din cel mai faimos capitol al istoriei designului auto in prima jumatate a secolului 20 . Multi experti considera ca anii ’30 au fost perioada de aur a inovatiei in aceasta industrie si multe realizari ulterioare isi trag seva din efervescenta artistica si inginereasca a acelor vremuri . Tatal Etorre, un italian stabilit in Franta, a fondat compania ,si a avut in fiul Jean Bugatti un geniu al designului auto.Capodopera sa T57 SC Atlantic este considerata de multi ca fiind cea mai frumoasa masina a tuturor timpurilor.Adaugam si faptul ca motorul scotea 200 CP si atingea 200 Km/h ,o viteza de varf pentru acele vremuri .
1928 Duesenberg J -Fratii Fred si August Duesenberg s-au nascut ,unde putea altfel decat ,in Germania insa au fondat compania dupa ce au emigrat in America .Faimosul model „J” s-a nascut dupa ce E.L.Cord a cumparat compania fratilor si le-a comandat acestora o masina care sa fie cea mai mare,mai luxoasa ,mai rapida si cea mai scumpa masina .Astfel in 1928,dupa aproape doi ani de munca , in aplauzele publicului de la Salonul auto de la New York, a fost dezvelit automobilul care a inflacarat imaginatia multor generatii .Paradoxal ,exclusivismul si pretul exorbitant au facut ca modelul sa treaca Marea Criza a anilor ’30 pentru ca ,stim si noi astazi ,cei bogati devin si mai bogati in aceste perioade .
1938 Hispano Suiza H6C Dubonnet-Compania Hispano-Suiza a fost infiintata in 1904 in Spania de doi elvetieni Mark Bikigt si Damian Mateu.In 1932 Andre Dubonnet ,fiul faimosului proprietar al marcii de bauturi, a cumparat compania si i-a comandat designerului Jean Andreau un automobil care sa inglobeze printre altele si suspensia independenta dezvoltata de el . A reiesit un model avangardist ,in stilul Art-Deco ,cu forme longiline amintind de cele ale avioanelor-pana si parbrizul panoramic trebuia sa se integreze -usile culisante cu geamuri care se deschid in stil aripi de pescarus ,o adevarata opera de arta a timpului .
1936 Alfa Romeo 8C 2900A -Oricat ar parea de ciudat Alfa Romeo a fost fondata de un francez ,Darraq, si a pornit la drum ca un constructor de masini de curse .Pana si marele Enzo Ferrari a facut parte din echipa cu Scuderia Ferrari (un fel de „M” sau „AMG” astazi pentru BMW sau Mercedes ) alaturi de alte nume celebre ca Jano sau Nuvolari .