Chiar si Lewis Hamilton a vazut odata recordul lui Michael Schumacher de 91 de victorii ca fiind imbatabil. Acum este pe masura.
Fiul lui Schumacher, Mick, i-a oferit lui Hamilton una dintre castile vechi ale tatalui sau, dupa ce soferul britanic a obtinut o victorie de 91 de ori la Marele Premiu Eifel.
„Vazandu-si dominatia, nu cred ca nimeni, si mai ales eu, nu mi-am imaginat ca as fi undeva langa Michael in ceea ce priveste inregistrarile, asa ca este o onoare incredibila si va dura ceva timp pentru a ma obisnui”. A spus Hamilton, adaugand ca obisnuia sa-l aleaga pe Schumacher ca personaj intr-un joc video.
„Acest numar este atat de mare si cand este atat de departe, este greu pentru oameni sa inteleaga pe deplin cat de greu a fost pentru el sa obtina acele 91 de victorii, sa livreze weekend-ul si weekend-ul, an de an si sa ramana atat de fizic in forma si atat de precisa. Asa ca inteleg asta acum mai mult ca niciodata „, a spus Hamilton.
„Si iti pot spune doar ca nu devine mai usor de la prima victorie pana la nouazeci. Iti spun ca a fost o cursa lunga si grea.”
Schumacher a necesitat ingrijiri constante de cand a suferit rani grave la cap intr-un accident in timp ce schia in 2013.
Hamilton a facut un mare pas mai aproape de egalarea cu recordul lui Schumacher de sapte titluri, dupa ce coechipierul sau Valtteri Bottas nu a reusit sa termine cu o problema de motor. Hamilton conduce acum campionatul cu 69 de puncte, la sase curse de final.
Hamilton a castigat victoria cu 4,5 secunde fata de Max Verstappen de la Red Bull, cu al treilea pentru Daniel Ricciardo la primul podium Renault din 2011.
Hamilton a inceput mai repede decat Bottas si a avut linia interioara in cotul acului la prima curbe. El l-a fortat pe Bottas in larg pe o zona de scurgere, dar finlandezul a tinut sa preia conducerea inapoi de la Hamilton in interiorul celui de-al doilea viraj.
Hamilton a preluat conducerea in turul 13 cand Bottas a franat tarziu si a fugit in larg. Cursa finlandezului s-a incheiat curand cand s-a plans ca nu are „nicio putere” si s-a oprit in boxe cu ceea ce echipa a spus ca este o problema cu unitatea sa de putere hibrida.
Lando Norris alerga pe locul trei si urmarea un podium pentru McLaren inainte ca masina lui sa inceapa sa piarda puterea. In cele din urma, a tras cu un incendiu in interiorul capacului lateral al masinii, scotand masina de siguranta. Verstappen a reactionat lent la repornire si, mai degraba decat sa-l ameninta pe Hamilton, a pierdut aproape pe locul doi in fata lui Ricciardo.
Sergio Perez a castigat al patrulea loc pentru Racing Point, inaintea lui Carlos Sainz de la McLaren, pe locul cinci, si Pierre Gasly pentru AlphaTauri.
A fost o alta cursa lunga pentru Ferrari intr-un sezon tulburat pentru echipa italiana. Charles Leclerc a inceput al patrulea, dar a lipsit ritmul pentru a detine pozitia si a terminat al saptelea, in timp ce Sebastian Vettel a urmat pe locul 11 dupa o rotire.
La o zi dupa ce a primit apelul pentru Racing Point ca inlocuitor tarziu al bolnavului Lance Stroll, Nico Hulkenberg s-a napustit pe teren din ultima pozitie pe grila pentru a ajunge pe locul opt. Romain Grosjean a fost al noualea pentru Haas, iar Antonio Giovinazzi a luat ultimul punct in locul 10 pentru Alfa Romeo.
Un alt record a cazut pe masura ce Kimi Raikkonen si-a inceput cea de-a 323-a cursa, depasind marca stabilita de Rubens Barrichello din 1993 pana in 2011. Raikkonen s-a clasat pe locul 12 dupa ce a primit o penalizare temporala pentru coliziunea cu George Russell si trimiterea pilotului Williams intr-o rotatie. Russell s-a retras cu o intepatura la scurt timp.
Masina lui Raikkonen a aruncat pietris la scurt timp dupa start, trimitand pietre zburand la masina lui Grosjean in spatele sau. Grosjean a spus ca a fost lovit in mana si s-a intrebat daca are degetul rupt.
A fost prima cursa de F1 din 2013 la Nurburgring din Germania si a fost numita Marele Premiu Eifel dupa un lant montan din apropiere.
Dupa ce Hamilton a egalat recordul lui Schumacher in fata unei multimi germane la o pista in care Schumacher a castigat de cinci ori, il poate depasi pe o pista in care F1 nu a mai concurat niciodata. Circuitul Algarve din Portimao, Portugalia, gazduieste prima sa cursa pe 25 octombrie, ca o runda suplimentara pe calendar, pe fondul pandemiei de coronavirus.