Afacerile oneroase ale hingherilor de mașini

Categories SocialPosted on

În ultimul timp, în Constanţa, a devenit foarte activă (şi aplicată în demersuri!) o nouă organizaţie civică, care am înţeles că are ca şi grup iniţiator nişte tineri foarte idealişti, dar şi foarte harnici, determinaţi şi dotaţi, natural şi prin educaţie, cu multă tenacitate. Şi… curiozitate!

Ei sunt, de exemplu, foarte decişi să afle de ce nu se mai pomeneşte nimic despre promisul nou CET, care i-a adus destule voturi primarului Radu Ştefan Mazăre, la “localele” din 2012!
Am scris şi noi, despre lupta lor pentru o gigacalorie la un preţ normal şi decent, în Constanţa, care ţine de competenţă şi corectitudine, în folosirea banului public, NU DE… ACAPARAREA OBIECTIVELOR STRATEGICE NAŢIONALE, CUM ESTE PORTUL CONSTANŢA!

O altă mare “enigmă” (a cărei dezlegare… o ştie, de fapt, orice om cu capul pe umeri şi cu coloană vertebrală!), care-i preocupă pe tinerii din ACIA (ce bine s-a brodit acest acronim!…), este şi problema ridicării maşinilor… “maidaneze”, care în Constanţa se face absolut discreţionar, fără reguli clare şi, poate şi mai grav!, fără… transparenţă în gestionarea acestei afaceri eminamente publice (atât ca finalitate social – cetăţenească, cât şi ca acoperire economică!).

Iată conţinutul celui mai recent comunicat, transmis de către ACIA, sub semnătura preşedintelui şi fondatorului Andrei George Popescu, exact pe tema maşinilor “maidaneze”, dar şi a… hingherilor şi mai “maidanezi”, care au pus la cale, conduc şi desfăşoară această ONEROASĂ (foarte profitabilă!) afacere PUBLICĂ, (din păcate, însă:) cu beneficiari… PRIVAŢI!

 

“Primăria Constanța ascunde cifrele pe care le încasează, din ridicarea mașinilor parcate neregulamentar!”

 

“Asociația Constanța Ia Atitudine (ACIA) și-a propus să facă lumină, în modul în care Primăria Constanța a atribuit contractul privind ridicarea mașinilor parcate neregulamentar.

În urma unei solicitări întocmite pe baza Legii 544, privind accesul la informațiile publice, ACIA a primit răspunsul nr. 51316, emis de către Primăria Constanța.
Membrii ACIA au dorit să afle ce sumă, din tariful de 600 de lei, perceput de SC Litoral Connect SRL, ajunge în bugetul local și, de asemenea, ce sumă rămâne la societatea comercială.

”Societatea a contribuit, conform taxelor și impozitelor care se plătesc în mod obligatoriu către Bugetul Local” (SIC!)
Așa au răspuns, sau mai precis… au evitat să răspundă!, reprezentanții Primăriei, în frunte cu directorul executiv al Direcției Servicii Publice, Mădălina Ivașcu Laciu, șeful Serviciului Sistematizare Rutieră – Servicii Publice, Nicolai Nuțu, și consilierul juridic Maria Guci.

”Îl întrebăm pe primarul Radu Mazăre ce are de ascuns? De ce nu face publice sumele care intră la bugetul local? Îl asigurăm însă pe primarul de Mamaia că nu vom lăsa lucrurile așa și că vom afla adevărul și îl vom prezenta constănțenilor”, a declarat Andrei Popescu, președintele ACIA.

Acesta a precizat că a dorit să afle și modul în care a fost atribuit contractul de ridicare a mașinilor, ținând cont că firma SC Litoral Connect SRL este înființată… relativ recent, în aprilie 2013, și că a câștigat contractul la… puțin timp de la înființare!

Serviciul de ridicare, transport și depozitare a mașinilor fără stăpân, abandonate sau parcate neregulamentar, NU A FOST SCOS LA LICITAŢIE (!), ci a fost ATRIBUIT DIRECT (!!!), către SC Litoral Connect SRL, prin ”CUMPĂRARE DIRECTĂ”, pe criteriul (ABSOLUT ILOGIC ŞI PĂGUBOS, ATÂT DIN PUNCT DE VEDERE ECONOMIC, CÂT ŞI SOCIAL! – N. Red.)… ”PREŢUL CEL MAI SCĂZUT” (Sic!), în urma primii a trei oferte de preț.

Primăria anunță că societatea avea toate actele necesare și nu avea datorii la buget, dar uită să menționeze că… nici măcar nu avea când să acumuleze datorii, din simpla şi naturala cauză că era, cum am spus,… proaspăt înființată! (N. Red: despre criteriile “COMPETENŢEI DEMONSTRATE” şi cel al “EXPERIENŢEI”, PRIMORDIAL şi PREEMŢIOS, în TOATĂ lumea civilizată, din Occident, inclusiv în Uniunea Europeană, care îl şi… RECOMANDĂ, oficial şi explicit!, pentru achiziţii de servicii publice, a auzit cineva, în Primăria Constanţa, sau la Consiliul Local?!?…)

De asemenea, semnatarii răspunsului precizează că suma de 600 de lei pentru recuperarea mașinii ”se justifică prin cheltuielile de desfășurare a acestei activități, cu program non – stop” și că a fost comparată cu sumele percepute în alte orașe…

Ne aducem aminte că am citit, în presă, ceea ce a declarat, pe acest subiect sensibil, chiar primarul Mamaiei, Radu Mazăre. Cităm: “Costă 600 de lei, ca să-ți recuperezi mașina, pentru că… așa vrea Mazăre! Şi, dacă o să mă mai tocați mult…”.

Care este ADEVĂRUL? Evident, întrebarea este retorică…

ACIA a trimis o NOUĂ solicitare reprezentanților Primăriei Constanța, pentru a afla dedesubturile acestei foarte controversate afaceri.
”Am solicitat și o copie a contractului, încheiat între această firmă și Primăria Constanța. Vom vedea cine câștigă, de fapt, din ridicarea mașinilor. La fel, vom vedea cum se fac afacerile în Republica Mazăre! Desigur: CÂND VOM AFLA, VOM FACE, IMEDIAT, TOTUL PUBLIC!”, a conchis președintele ACIA, Andrei George Popescu.”

 

Dacă, până acum, presa n-a putut, iar “organele”… n-au vrut (!), poate află organizaţia civică ACIA cine mulge şi suge de la ugerul “hingherilor” de maşini!…

 

Noi spunem… AFERIM!
Căci, până acum, nici presa (rămasă) independentă, care s-a interesat, nici ORGANELE ABILITATE ALE STATULUI (începând cu Curtea de Conturi şi continuând cu structurile de cercetare penală!…), care… nu au părut prea interesate, despre cum se gestionează resursele publice, la Constanţa, n-au reuşit să detalieze această afacere de gaşcă!

Poate reuşeşte să o facă o organizaţie civică, curioasă în legătură cu atitudinea pe care înţeleg să o adopte constănţenii “de rând”, măcar de acum încolo!…