Consecintele unui consum zilnic ridicat de cofeina

Categories SanatatePosted on

Desi cofeina este absorbita si trece rapid la creier, ea are particularitatea de a nu se acumula in sange sau de a fi stocata in organism. Paraseste corpul prin urina la multe ore dupa ce a fost consumat. Nu are nicio valoare nutritiva , totusi este apreciat pentru capacitatea sa de a stimula sau excita sistemul nervos. 

Cofeina a fost consumata pe scara larga de mii de ani de diverse culturi, deoarece se gaseste in mod natural in frunzele, semintele si fructele a peste 60 de plante , printre care se numara: frunze de ceai, nuci de cola, cafea si boabe de cacao. In mod specific si ca referinta utila , o ceasca de espresso de 6 uncii contine 75 pana la 100 mg de cofeina.

Revenind la consecintele unui consum zilnic ridicat de cofeina , este normal sa apara efecte secundare, printre care se numara:

  •  Risc crescut de hipertensiune arteriala
  • Dureri de cap
  • Nervozitate si iritabilitate 
  • Modificari ale ritmului cardiac
  • Tulburari de calitate a somnului
  • Tremuraturi
  • Greata si varsaturi
  • Tulburari ale rinichilor

De unde stii daca bei prea multa cafea?

Desigur, cel mai evident mod de a sti daca exagerezi cu consumul de cofeina este sa numeri numarul de cesti de cafea pe care le consumi pe zi si, bineinteles, sa adaugi acele alte surse zilnice de cofeina. Cu toate acestea, stim ca de multe ori pierdem socoteala , prin urmare, expertii subliniaza ca o modalitate fara greseala de a descoperi daca consumi prea multa cofeina este sa reflectezi asupra starii tale mentale. Da! Ai citit bine.

Un studiu recent a identificat cinci simptome fizice si psihologice care au fost cel mai strans legate de consumul de prea multa cofeina. Simptomul cel mai puternic asociat cu aportul excesiv de cofeina a fost „sentimentul prins in capcana”. Aceasta cercetare a fost publicata in jurnalul Foods si, de asemenea, a incercat sa determine modul in care cantitatea de cofeina consumata de oameni este legata de masurile de sanatate fizica si mentala.

Acest studiu a implicat  727 de studenti si i-a intrebat cata cofeina beau pe zi. De asemenea, au cerut participantilor sa raporteze starea lor de sanatate mintala , care a fost masurata cu Hopkins Symptom Checklist: An Inventory. de simptome utilizate pe scara larga pentru a detecta suferinta psihologica, anxietatea . si depresie. Cercetatorii au descoperit ca participantii care au consumat prea multa cofeina (mai mult de 400 de miligrame de cofeina pe zi) au prezentat o diferenta semnificativa statistic in cinci din 25 de simptome: sentimente de inutilitate , ingrijorare prea mare pentru lucruri, episoade de teroare sau panica , dureri de cap, cap. iar simptomul cel mai puternic asociat cu aportul excesiv de cofeina: senzatia de prins. 

Prin urmare, potrivit unei recenzii publicate in Journal of Neurochemistry , nu exista nicio indoiala ca semnul fizic tipic care anunta consumul excesiv de cafea este durerile de cap. Cu toate acestea, in cazurile de consum excesiv de cafea, cel mai relevant este evaluarea starii psihice a oamenilor. Iar motivul este simplu: cofeina din cafea este un stimulent si actioneaza prin blocarea unei substante chimice din creier care ne face sa ne simtim obositi, declansand in acelasi timp eliberarea de adrenalina care stimuleaza energia. Adrenalina va face ca inima sa bata mai repede , temperatura corpului si ritmul respirator sa creasca. Deci, desi acest lucru ne ajuta sa ne simtim mai atenti si mai concentrati , poate, de asemenea, sa declanseze in mod activ anxietatea.

Deci nu este surprinzator sa intelegem de ce majoritatea simptomelor participantilor sunt direct legate de anxietate. Este important de mentionat ca aceste simptome sunt „auto-raportate” si cercetatorii nu au putut concluziona ca cofeina a fost cauza acestor sentimente; Cu toate acestea, acestea au fost asociate mai puternic cu consumul de cofeina decat alte sentimente de anxietate .

Cercetatorii au ajuns la concluzia ca, deoarece exista alte cauze pentru a experimenta aceste ganduri si sentimente , cum ar fi tulburarile de anxietate generalizata , senzatia de capcana sau ingrijorare; Poate ca nu inseamna neaparat ca bem prea multa cafea. Cu toate acestea, este un semn de avertizare clar , care ne invita sa recapitulam obiceiurile noastre de consum: daca bei mai mult de 4 cani de cafea pe zi si ai aceste sentimente asociate cu modificari ale sanatatii mintale , poate fi un avertisment latent pentru a reduce consumul zilnic. Cantitate. Cel mai bun dintre toate este ca astazi avem inlocuitori magnifici de cafea, care sunt o completare excelenta pentru a bea mai putina cafea, asa este cazul diferitelor variante de ceaiuri , kombucha, infuzii de ghimbir si condimente medicinale , apa de cocos si diverse smoothie-uri naturale.