Corall – mall nou, probleme vechi

Categories EconomicPosted on

Cel mai nou mall din Constanța, Corall, inaugurat ieri, repetă toate greșelile mall-urile deja prezente în oraș.

Lumea s-a înghesuit ca la urs la deschidere, dar aceasta este deja cea mai bună strategie de marketing pe care o gândesc așa-zișii specialiști la orice inaugurare de magazin: prețuri mai mici la marfă gen tigăi, camere de luat vederi care înregistrează numai înghesuiala, fără planuri generale, articole în care se anunță vânzări de vârf. Cam așa au stat lucrurile și la Corall, cu diferența că, deși nu a fost îmbulzeală toată ziua, la casă s-a stat la cozi.
Problemele, cum spuneam, sunt aceleași, însă. În primul rând, prețurile. În afara ofertelor speciale, prețurile la unele produse sunt mult peste prețul pieței. De exemplu, un telefon Nokia 100 costă 159 de lei, iar la vecinii de mall se poate cumpăra cu 109 lei, ca să nu mai vorbim de magazinele on-line, unde prețul mai coboară cu circa 10%. Este numai un exemplu, vă lăsăm curiozitatea să comparați prețurile la produse care vă interesează.

O a doua problemă a mall-ului este parcarea și accesul. Se parchează oriunde îi taie capul pe șoferi, fără ca niciun angajat să ia vreo măsură. Taximetriștii blocau o bandă de mers, pentru că aceștia e musai să aștepte clienți chiar în fața intrării. Câte un șmecher parchează fix pe alee, la fel, fără ca cineva să îl tragă de mânecă. Apoi, accesul spre magazin și în afara lui este aproape un chin, realizându-se prin două giratorii, pe sub pod, pe străduțe înguste. Dar în Constanța mall-urile nu se constriesc așa cum se întâmplă în majoritatea țărilor civilizate, în afara orașelor, ci cât mai în centru, așa că aglomerație este normală. Parcarea subterană încăpătoare este un plus. Am văzut aici cel puțin dorința de a crea vizibilitate când se iese în aleile principale, nu și în cele secundare. Să sperăm că nu se vor produce accidente grave ca în parcarea din Maritimo Shopping Center.