Cum și-au pus țigăncile poalele-n cap pentru câteva sute de lei

Categories SocialPosted on

A-ți pune poalele în cap înseamnă: 1. a avea un comportament indecent. 2. a nu mai ține cont de nimic, a depăși orice limită.

Expresia se potrivește foarte bine cu ce s-a întâmplat, ieri, la o acțiune a SC RAJA SA, care a ajuns în zona Piața Chiliei pentru a recupera circa 11.000 de lei de la datornici.

Toți cei vizitați sunt clienți vechi ai societății. Oamenii nu plătesc decât atunci când văd autospecialele RAJA și jandarmii. Și-au creat un fel de reflex. Nu se explică altfel cum prima familie vizitată a făcut imediat rost de 1.179 de lei. Evident, au strigat în gura mare că de-abia le-a venit factura, că aveau de gând să o plătească. Debitul era însă din august.

Tot din august nu mai plătise nici a doua familie vizitată, care stătea tot într-o vilă pentru care un om care muncește pe salariul mediu pe economie nu și-o poate permite în două vieți. Aici, circul a fost la el acasă. ”De ce mă filmați? Mai bine o filmați pe Columbeanca cum se f…”, țipa o tânără de etnie romă. S-a întors cu fundul la presă, a țipat, a înjurat. ”Îți dau una în cap dacă mai filmezi. Nu mă mai filma! De ce mă filmează?”, urla ea, ca din gură de șarpe. A avut chiar tupeul să lovească doi cameramani, care se aflau pe domeniul public. Într-un exces de zel, și-a scos pantofii din picioare și a aruncat după o victimă pe care o țintise la nimereală: reporterul de la Radio Constanța. Înconjurați de mulți jandarmi, angajații RAJA au acționat: au debranșat de la rețea rău platnicii. ”Ați văzut așa ceva în America, pentru o factură?”, țipa disperată femeia de etnie romă. Cineva despre care credem că este soțul sau concubinul acesteia (nu a vrut să se prezinte), a fost la fel de revoltat: ”De ce ați făcut țigănia asta?”. O întrebarea oarecum ironică în situația dată. Nici această familie nu plătise din august. Se strânsese o datorie de circa 500 de lei.

La alte două case, abonații au găsit imediat bani să plătească. Unul dintre proprietari a fugit repede cu o sută de euro pentru a-i schimba și a venit cu taxiul înapoi. Pe o altă familie echipele RAJA au fost nevoie să debranșeze din stradă. Nu era prima dată.

Irina Oprea, purtătorul de cuvânt al SC RAJA SA, a declarat că acţiunea de ieri din piaţa Chiliei a vizat recuperarea a circa 11.000 de lei de la 51 de abonați. „Majoritatea dintre cei care riscau debranșarea și-au achitat imediat facturile restante, când au apărut echipele de debranșare. De cele mai multe ori, ei nu își achită restanțele decât în momentul în care apar echipele de debranșare cu utilajele necesare la poarta lor. În mod normal, toți aceștia sunt avizați, sunt notificați, sunt chemați la conciliere, în sensul în care să se încheie procese verbale de eșalonare a debitelor. Refuză practic plata facturilor restante, în urma tuturor acestor demersuri legale făcute de către societatea noastră, și atunci suntem nevoiți să îi debranșăm de la sistemul de apă și canalizare”, a precizat Irina Oprea, purtător de cuvânt SC RAJA SA.

La nivelul societăţii există nouă echipe care se ocupă numai de debranşări. Astfel de acţiuni au loc aproape zilnic.