Bazandu-se pe propria experienta, Apple s-a alaturat unui numar de mari corporatii din SUA, inclusiv Nike, pentru a lansa Academia de achizitii pentru energie curata. Apple lucreaza cu o varietate de corporatii mari din SUA, inclusiv Nike, pentru a lansa Academia de achizitii pentru energie curata. Este o incercare de a oferi altor companii cunostintele tehnice de care au nevoie (si Apple are) sa adopte energie curata si sa sprijine decarbonizarea lantului de aprovizionare.
Lanturile de aprovizionare reprezinta mai mult de 50% din emisiile globale de gaze cu efect de sera, asa ca este logic sa incercam sa decarbonizezi acest sector. Apple isi mentine un lider in propriile incercari de decarbonizare si a sporit utilizarea energiei electrice din surse regenerabile de-a lungul lantului sau de aprovizionare cu aproape 30% in 2022.
Avem nevoie de ceva educatie
Apple si Nike au lansat proiectul prin programul global al Clean Energy Buyers Institute (CEBI), care a fost lansat in 2022 cu finantare de la Google. Amazon, Meta, PepsiCo si REI Co-op s-au inscris pentru a sprijini schema.
Este cunoscut faptul ca toate magazinele de vanzare cu amanuntul, centrele de date si birourile Apple se aprovizioneaza cu energie 100% regenerabila.
Ideea mare din spatele noului grup este sa pledeze pentru furnizarea de energie curata in toate regiunile si sa echipeze alte companii cu resursele de care au nevoie pentru ca acest lucru sa se intample. Acest lucru conteaza pentru corporatii. Ei stiu ca consumatorii iau aceste chestiuni din ce in ce mai in serios. Cercetari recente de la GfK au descoperit ca schimbarile climatice sunt una dintre preocuparile cu cea mai rapida crestere in randul consumatorilor.
Citind printre randurile celei mai recente initiative, se pare ca Apple s-a orientat spre ceea ce a invatat de la propriul program pentru furnizori de energie curata pentru a ajuta la resursele academiei. Acest efort ofera partenerilor de productie Apple informatii, materiale de instruire, date si sfaturi de specialitate.
„Pentru a aborda criza climatica, trebuie sa actionam rapid pentru a extinde accesul la energie curata in intreaga lume. Afacerile pot contribui la impulsionarea acestei schimbari”, a declarat Sarah Chandler, vicepresedintele Apple pentru mediu si inovare in lantul de aprovizionare. „Pe masura ce facem progrese pentru a ne asigura ca fiecare produs Apple este neutru in carbon pana in 2030, vom continua sa lucram indeaproape cu furnizorii nostri globali pentru a sprijini tranzitia lor la energie regenerabila. Suntem mandri sa colaboram cu CEBA si cu altii pentru a extinde aceste eforturi dincolo de lantul nostru de aprovizionare si in toate industriile.”
Deci, ce ofera marile corporatii din SUA prin intermediul Academiei?
In primul rand, liderii din industrie si-au pus in comun experienta si resursele interne de formare pentru a crea un program de instruire comun si procese de livrare pentru a ajuta companiile „sa se maturizeze rapid ca clienti de energie curata”.
De asemenea, au scopul de a ajuta industriile si companiile sa lucreze impreuna pentru a rezolva aceste provocari.
Resursele oferite ar trebui sa permita companiilor participante sa:
- Sporirea capacitatii companiilor din lantul de aprovizionare de a investi in energie regenerabila prin educatie si accesibilitatea datelor.
- Incurajarea sinergiei intre diferite industrii care abordeaza provocarile comune in actiunile climatice ale lantului de aprovizionare.
- Incurajeaza companiile din lantul de aprovizionare sa-si intensifice obiectivele si angajamentele privind energia regenerabila.
- Stabiliti noi comunitati de cumparare de energie regenerabila in regiunile de productie esentiale.
„Schimbarile climatice ameninta prosperitatea oamenilor si comunitatilor, in special a celor din cadrul lantului de aprovizionare agricol al afacerii noastre, cu amenintari la adresa biodiversitatii, temperaturi extreme, evenimente meteorologice nefavorabile, secete si inundatii de coasta si multe altele”, a declarat Roberta Barbieri, vicepresedinte PepsiCo pentru durabilitate globala.
Una din aceste zile
CEO-ul Apple, Tim Cook, a facut numeroase declaratii despre eforturile companiei sale de decarbonizare. El spune frecvent ca Apple doreste ca concurentii sa faca ceea ce face compania si si-a exprimat dorinta de a impartasi informatii pentru a-i ajuta. Acesta este exact ceea ce pare sa fie aceasta ultima initiativa.
La inceputul acestei luni, Cook a spus ca, desi Apple este secret cand vine vorba de produsele sale, nu vrea sa pastreze secrete cu privire la activitatea sa de mediu. Vorbind la centrul de date al Apple din Danemarca, el a spus: „Este diferit cu initiativele noastre, cum ar fi mediul. Vrem sa fim foarte deschisi pentru ca vrem sa fim copiati…, vrem sa fim unda in iaz pe care o pot privi alti oameni. la si copiati.”
Noi si ei
Pe buna dreptate, pentru un lider de gandire, angajamentul Apple fata de mediu este frecvent analizat. Cel mai recent, grupurile europene de mediu si de consumatori au criticat decizia Apple de a vinde ceea ce el descrie drept un Apple Watch „neutru in carbon”, deoarece afirmatia se bazeaza pe credite de carbon pentru a compensa consecintele productiei.
„Afirmatiile neutre din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon sunt inexacte din punct de vedere stiintific si induc in eroare consumatorii”, a declarat Monique Goyens, directorul general al organizatiei europene de consumatori BEUC, pentru Financial Times . „Decizia recenta a UE de a interzice afirmatiile neutre in carbon va sterge pe buna dreptate piata de astfel de mesaje false, iar Apple Watches nu ar trebui sa faca exceptie.”
Cu toate acestea, Apple sustine probabil ca foloseste doar compensatii de carbon „de inalta calitate”, cum ar fi padurile si pajistile gestionate concepute pentru a aspira carbonul din atmosfera. Apple depune cel putin un efort mare pentru a fi transparent in afirmatiile sale. Multi concurenti continua sa nu reuseasca sa tina cont de emisiile generate de afacerea lor.
Pare rezonabil sa ne asteptam ca grupurile ecologiste sa arunce niste vitriol in acele companii, chiar si in timp ce examineaza cu atentie abordarea Apple.
Sperante mari
Potrivit celui mai recent Raport de responsabilitate de mediu al Apple, utilizarea energiei curate in lantul de aprovizionare al companiei a crescut de cinci ori din 2019. Peste 85% dintre furnizorii sai s-au angajat sa foloseasca energie regenerabila pentru toata productia asociata Apple pana in 2030.
Scopul declarat al Apple este de a deveni complet neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon pentru toate produsele sale pana in 2030. Intr-adevar, chiar si insignele vizitatorilor folosite la recentul sau eveniment de lansare Apple Watch au fost realizate din materiale reciclate.
Raspunzand la criticile Europei, a spus Apple
„Abordarea noastra de decarbonizare a produselor ofera un plan riguros pentru modul in care intreprinderile isi pot face partea, acordand prioritate reducerilor profunde ale emisiilor de-a lungul lantului nostru valoric inainte de a aplica credite de carbon de inalta calitate.”
Sprijinul companiei pentru Academia de Achizitii pentru Energie Curata sugereaza ca este dispusa sa impartaseasca ceea ce a invatat pana acum, in timp ce critica fata de aspectele abordarii sale ramane genul de control la care ar trebui sa fie expusa orice corporatie mare care incearca sa ia astfel de masuri. „Depunem munca grea pentru a ne reduce dramatic amprenta”, a spus Cook in Danemarca. „Greenwashingul este condamnabil”.
Desigur, aceste afirmatii vor fi testate, dar par a fi un pas pozitiv.