Firma care ridică mașinile parcate neregulamentar în Constanța este din ce în ce mai activă. În ultimele zile, victime i-au căzut persoane precum Corina Martin, șefa Asociației Litora Delta Dunării, și Laurențiu Mironescu, fost secretat de stat în MAI. Ambii au greșit, pentru că au parcat într-o zonă rezervată persoanelor cu handicap. Mașinile celor doi au fost ridicate pe bună dreptate.
DAR… Există un mare ”dar” în această problemă a hingherilor de mașini. Cu siguranță că și dumneavoastră, cei care citiți acest text, ați văzut zeci de mașini, în fiecare zi, care blochează circulația și care sunt un pericol pentru șoferi și pentru pietoni. Vă dau numai un exemplu: autoturismele parcate la câțiva centimetri de intersecție. Sau un altul, despre care am scris aici: mașinile de livrare la domiciliul ale restaurantului Sabroso, care sunt parcate pe banda întâi a bulevardului IC Brătianu, deși primăria le-a amenjat locuri speciale în față. Am semnalat această problemă din iunie anul trecut, dar NIMENI nu a mișcat un deget. De ce au hingherii de mașini orbul găinii?
ÎNTREBARE: de ce ce mașinile de la Sabroso nu sunt NICIODATĂ ridicate de către poliția locală? A devenit cumva legal să parchezi pe bulevard, să blochezi o bandă? Răspunsul ni-l poate oferi numai Poliția Locală, care închide ochii la aceste abuzuri ale patronilor și șoferilor de la Sabroso. (Vă recomandă să citiți: Și-a cumpărat Sabroso bulevard?)
Mai sunt zeci de alte exemple în oraș, sute, în care Poliția Locală nu acționează: nici nu pune caracatițe, nici nu îi cheamă pe cei care ridică mașini. Așa se întâmplă în zona locuințelor pentru tineri de pe strada Baba Novac, la ”blocurile lui Mazăre”, așa cum le știe majoritatea. Acolo mașinile sunt parcate oricum vor șoferii, numai una peste alta nu: pe colț, pe trotuare, în micul sens giratoriu de la intrare în cartier, în intersecție, etc. Sunt mult prea puține locuri de parcare pentru atât de multe apartamente. Dar dacă aici s-ar pune caracatițe sau s-ar ridica mașini ar însemna că aceste ctitorii ale administrației locale au fost proiectate greșit, nu? (ca să nu spunem ilegal, pentru că nu fiecare apartament are repartizat un loc de parcare).
Amenzile aplicate de polițiștii locali sunt cu atât mai frustrante cu cât chiar ei încalcă legea. Am scris, fotografiat și demonstrat în ziarul Timpul modul în care aceștia parchează autoturismele pe unde vor, blocând trotuarele, în dublură sau în intersecție. La o fotografie care arăta clar că mașina blochează trotuarul, am primit un răspuns aproape în bătaie de joc de la șeful poliției locale. Ni se spunea că legea prevede ca între mașină și gard să fie lăsat un metru pentru circulație. Din fotografie reieșea clar că nu există un metru lăsat, dar polițistul-șef Daniel Bratu nu a comentat acest lucru și suntem siguri că nici nu și-a amendat angajații care au parcat ilegal. (Aveți o fotografie mai jos, care exemplifică ce spun, și detalii aici: Constanța, orașul în care și polițiștii încalcă legea. Nimeni nu îi sancționează)
Mai e ceva: oamenii au parcat ilegal, dar să plătești 600 de lei numai pentru plata mașinii este un preț mare. Mai mare decât în București, mai mare, spune Laurențiu Mironescu, decât în Paris. Nu e de mirare însă: un loc de parcare în Constanța costă de trei ori mai mult decât în București, gigacaloria este de două ori mai mare, etc. Suntem obișnuiți să plătim în tăcere, fără să protestăm. Reprezentanții primăriei nu au oferit nici până acum explicații despre cum a fost atribuit contractul pentru ridicarea mașinilor și cum s-a stabilit prețul.
Pentru încheierea materialului, am ales finalul unui articol publicat pe blogul propriu de Laurențiu Mironescu, după ce hingherii i-au ridicat mașina (tot materialul îl puteți citi aici: Rețeta zilei perfecte)
”Vina a fost a mea, corect. Am parcat 4 minute unde nu aveam voie. N-am nicio scuză. N-am nicio scuză că năpârcile alea sunt o firmă privată care stau la pândă sau la pont, chiar, și îți ridică mașina într-un minut. Nu am nicio scuză, am parcat aiurea, dar nu este permis ca într-un stat de drept să îți ia chiar și o autoritate mașina de asemenea manieră … ca să nu mai zic de cuantumul aventurii, că e triplu ca la Paris. La Paris, pe când mergeam eu pe acolo, îți lăsa o bulină roșie pe un geam lateral, iar dacă în două ore nu te cărai de acolo, îți punea caractiță sau îți lăsa o amendă pe care, oricum, n-o plătea nimeni niciodată … și care amendă era vreo treij’ de euro. O fi mai mult acum, corect, or fi început chiar să plătească … dar una-i Parisu’ și alta-i mahalaua asta de Constanța …
Nu am nicio scuză, corect, dar nici restul constănțenilor n-au nicio altă scuză lăsând pachetarii și retardații să confiște un mod de viață relativ decent pe care-l aveam noi pe aici, altădată. Nu ai locuri de parcare, orașul e dinamitat, dispare spațiul verde, se retrocedează orice petec de teren, indiferent unde-i poziționat și apa-i scumpă și parcarea-i scumpă și copacii scumpi de toaletat și Mamaia a ajuns un kitch ordinar iar Constanța a devenit un oraș plin de obligații și mai niciun drept și-ți vine să-ți iei câmpii dracului”.