Lux francez pentru piețe emergente
Renault a prezentat în premieră mondială la Salonul Auto de la Moscova un nou automobil de clasă mare, care vine să completeze o gamă ce ducea lipsă de un vârf.
Versiunea europeană a Renault Latitude va fi prezentată la Salonul Auto de la Paris
Din experiența neplăcută cu încercări gen VelSatis sau Avantime, în care marca franceză a încercat să iasă din pluton cu un concept total neobișnuit, Renault a învățat lecții importante, care însă au costat bani și imagine. Concluzia pe care specialiștii francezi au obținut-o este că la clasa de lux clienții sunt destul de conservatori și doresc o limuzină în adevăratul sens al cuvântului.
Renault Latitude, o mașină elegantă, combină proporțiile echilibrate cu un design clasic și spațiu interior generos. Noul automobil va atrage clienții mărcii care apreciază materialele de calitate superioară și confortul în toate formele sale. Latitude întruchipează cele mai importante progrese tehnice și este destinat să devină model de vârf al gamei Renault de autoturisme.
Lumea Renault la clasa business
Noul Latitudine va fi lansat în vânzare în Rusia în această toamnă, urmând ca în viitorul apropiat să fie pus în vânzare în alte 50 de țări din întreaga lume. Sunt vizați clienții de clasă mare, gen Citroen C6 sau Peugeot 607. Dimensiunile noului automobil sunt generoase, respectiv o lungime de aproape 4,9 metri și o lățime de 1,83 metri, ampatamentul de 2.762 mm anunțând un confort sporit pentru pasageri.
Există și mai multe compartimente de stocare, inclusiv un torpedou generos dimensionat de 9.6 litri, iluminat și răcit. Forma urmează designul inaugurat de Megane 3 sau Fluence, mașina având un plus de prestanță necesar la clasa business.
Scaune cu masaj și climatizare în trei zone
Pentru modelele echipate de top, scaunul șoferului poate fi comandat cu o funcție de masaj cu patru setări diferite, o dotare specifică numai modelelor de vârf ale marilor constructori mondiali, gen BMW seria 7 sau Mercedes S-Classe. Climatizarea triplu-zonă cu sistem automat de control al temperaturii permite șoferului și fiecăruia dintre pasageri să seteze temperatura preferată.
În plus, Latitude dispune de controlul automat al calității aerului cu un ionizator dual-mode și difuzor de parfum, o premieră în acest segment. Sistemul audio poate fi similar cu al greilor mondiali, cum ar fi 3D Sound Arkamys, precum și „Premium Bose”. Un nou sistem de navigație prin satelit, Carminat TomTom, va fi disponibil la începutul anului 2011.
Motoare pe măsura ambiției
Vârful de gamă Renault va putea fi echipat cu un motor V6 de 2,5 litri care generează 130 kW (177 CP) la 6.000 rpm. Combinat cu o cutie de viteze automată cu șase trepte (AJ0), acesta oferă un cuplu de 233 Nm la 4400 rpm. Cealaltă opțiune este M4R, motor cu o capacitate de 2.0 litri cu 102 kW (139 CP) 6.000 rpm.
Pentru țările estice, dar nu numai, Latitude va putea fi comandat, evident, și cu versiunea diesel de 2.0 dCi, care va fi disponibilă în mai multe variante de putere, în funcție de piață: 150 și 175 CP. Pentru anumite piețe va fi posibilă alegerea unui rafinat V6 dCi cu 240 CP sau un imens V6 de 3.5 litri benzină, de asemenea, cu 240CP, probabil pentru Asia.
Platformă comună cu Samsung SM5
Responsabil de proiect este Centrul Tehnic Renault-Samsung (RSTC) din Giheung, situat în apropiere de Seul. Echipele de la Renault Samsung Motors au lucrat îndeaproape cu Renault Europa și Nissan și au urmărit toate aspectele legate de producția Latitude.
Practic, mașina împarte platforma tehnică cu modelul coreean Samsung SM5. Mașina dispune de o întreagă gamă de caracteristici de siguranță: ABS, EBA (asistență frânare de urgență), EBD (distribuție electronică de frânare), ESC (control electronic al stabilității), precum și caracteristici de siguranță pasivă: opt airbaguri adaptive și limitator de sarcină a centurilor.
Lansare
După prima apariție publică la Moscova, Latitude se va găsi pe piață până la sfârșitul lunii septembrie mai întâi în Maroc și Algeria, apoi în Rusia, Ucraina și în alte țări din Africa. Versiunea europeană, care va fi comercializată probabil și în România, va fi prezentată la Salonul Auto de la Paris. Prețurile nu au fost anunțate, dar se așteaptă să pornească de la 20.000 euro.
Adrian Robert BĂLAN