Noul VW Bulli: Întoarcerea unei legende

Categories trimitere stanga (cu foto), UtilPosted on

Noul VW Bulli: Întoarcerea unei legende

A debutat cu peste 60 de ani în urmă, în 1950, cu un design simplu. Codul intern pentru primul VAN Volkswagen a fost T1 Transporter 1. Germanii au numit acest extraordinar vehicul Bulli, iar americanii Microbus.

Acesta a fost condus pe toate continentele, putând fi comparat cu succesul extraordinar al micului Beetle. Nici producătorul nu și-a putut imagina că modelul său va reprezenta o adevărată mișcare în lume, fiind asociat în timp cu fenomenul flower-power.

Primul VAN din lume este încă apreciat de foarte mulți fani de pe Glob. Acum, Volkswagen încearcă o reinterpretare a formei compacte originale a acestui automobil de legendă și-l trimite în viitor în formă de un vehicul concept pentru o nouă generație Bulli.

Este spațios ca în 1950, este la fel de inspirat și are o personalitate specifică legendelor.

Emisiile zero și până la 300 km autonomie

Datorită tehnologiilor extrem de avansate, conceptul Bulli prezentat la Geneva este menționat ca un „ vehicul cu zero emisii”, deoarece conceptul este alimentat electric.

Zero emisii la țeava de eșapament este deja o obsesie pentru marii constructori de automobile în lupta cu poluarea, dar și cu prețul ridicat al petrolului.

Desigur, la baza acestor idei stă și o excelentă strategie de marketing și de imagine. Motorul electric al noului VW Bulli dezvoltă 85 kW de putere și un impresionant cuplu de 270 Newton-metri.

Motorul silențios este alimentat cu energie de la o baterie litiu-ion cu o capacitate maximă de stocare de 40 kWh. Această combinație permite o autonomie de conducere de până la 300 km – o valoare mare pentru o mașină electrică.

Atunci când bateria este încărcată la o „stație de alimentare electrică”, un fel de PECO cu prize în loc de pompe, special concepută pentru vehicule electrice, procesul de încărcare durează mai puțin de o oră.

Noul Bulli accelerează de la 0 la 100 km/h în 11,5 secunde, iar viteza de top este 140 km/h (limitată electronic).

Bulli – ideea datează de 64 ani

Fără importatorul olandez Ben Pon a vehiculelor Volkswagen, T1 nu ar fi existat și, desigur, nici conceptul Bulli de la Geneva. Asta se datorează faptului că Pon a fost persoana care pe 23 aprilie 1947 a schițat o imagine a unui microbuz în carnețelul său.

De fapt, desenul olandezului a fost o vedere laterală simplistă de omnibus radical scurtat plasat peste ampatamentul a unui Beetle.

Conceptul Bulli urmează pașii modelului original și demonstrează utilizarea  maximă a spațiului. În acest proces de proiectare a vehiculului, conceptul urmează noile standarde de imagine Volkswagen.

Echipa condusă de Walter de Silva, șeful Volkswagen Group Design, și Klaus Bischoff, șeful de design al mărcii Volkswagen, a dezvoltat „ADN-ul de proiectare” pentru epoca modernă bazată pe principiile de bestseller Beetle, Golf I și T1.

Design clasic și modern în același timp

Noua ediție a VW Bulli are 3,99 metri lungime, 1,75 metri lățime și 1,70 metri înălțime. T1 a fost ceva mai lung și mai înalt, dar mai restrâns. Cu un ampatament de 2,62 metri, Bulli utilizează la maximum lungimea totală.

Bulli are un motor electric amplasat în fața punții față și tracțiune față.
În conformitate cu „ADN-ul de design” Volkswagen, există un aspect orizontal al farurilor înguste cu LED-uri în formă de L pentru luminile de zi și LED-uri dispuse în formă de L inversat la fiecare colț exterior.

LED-urile nu prezintă numai o putere extraordinară de iluminare, dar și o durată de viață foarte lungă datorită consumului de energie redus, aceste aspecte fiind ideale pentru un viitor Bulli electric.

Îmbinarea tehnologiei auto cu iPad

Un sistem iPad integrat în consola centrală servește ca un ecran tactil multifuncțional. Împreună cu aplicații bazate pe Internet iPad, acest sistem inteligent se ocupă, de asemenea, de funcții de control, cum ar fi telefon Bluetooth handsfree și un sistem de navigație.

Tot integrate pe iPad sunt sistemele de control pentru sistemul de climatizare și comutatorul de avarie. Toate detaliile din cabina de pilotaj sunt clar organizate și proiectate pentru a fi intuitive. În partea din față a conducătorului auto există un vitezometru în formă de semicerc.

Un sistem audio produs de legendarul fabricant de amplificatoare Fender (SUA) pentru chitară asigură că muzica sună ca și cum ar fi live. La Woodstock în 1969, Jimi Hendrix a interpretat „Star-Spangled Banner” – imnul național american – la o chitară Fender Stratocaster.

Ceea ce nu este de găsit în Bulli este un turometru sau un schimbător de viteze convențional. Acesta din urmă este înlocuit cu un comutator rotativ la dreapta conducătorului auto, care este folosit pentru a activa înainte și mersul înapoi.

Un buton de comandă în același comutator este folosit pentru a porni și opri motorul. Un alt comutator rotativ la stânga şoferului este utilizat pentru a controla funcțiile de iluminare.

Adrian Robert BĂLAN