Netflix: O zebra printre cai

Categories Timpul LiberPosted on

Netflix este adesea criticat ca un monstru de divertisment in stil Hollywoodian care zdrobeste intreaga concurenta si diminueaza continutul local, dar un academic spune ca este o viziune simplista. Un expert in studii media a spus ca exista o multime de neintelegeri cu privire la cel mai mare serviciu video distribuit pe internet din lume, care s-a dovedit un schimbator de jocuri pentru divertisment. Expertul in studii media, profesorul Amanda Lotz, de la Centrul de Cercetare in Media Digitala al QUT, a declarat ca exista o multime de neintelegeri cu privire la cel mai mare serviciu video din lume distribuit pe internet.

„Netflix trebuie examinat ca o zebra printre cai”, a spus profesorul Lotz, care se afla in mijlocul unui proiect de descoperire a Consiliului de cercetare australian de trei ani – Televiziune distribuita pe internet: dinamica culturala, industriala si politica. Recent a publicat un articol in Jurnalul International de Studii Culturale – „In Between the Global and the Local: Mapping the Geographies of Netflix as a Multinational Service”.

„Putini recunosc masura in care Netflix s-a transformat intr-un serviciu de televiziune global. Spre deosebire de serviciile care distribuie numai continut produs in SUA, Netflix a finantat dezvoltarea unei biblioteci in crestere de serii produse in peste 27 de tari, pe sase continente, inclusiv in Australia .

„Netflix are birouri regionale acum la Singapore, Amsterdam si Sao Paulo. Anul trecut si-a deschis sediul australian la Sydney.”

Impreuna cu distinsul profesor QUT Stuart Cunningham si dr. Ramon Lobato, Senior Research Fellow, RMIT, profesorul Lotz investigheaza impactul platformelor globale de abonament video la cerere pe pietele nationale de televiziune.

„Serviciile video distribuite pe internet, cum ar fi Netflix, au transformat complet peisajul de divertisment si domeniul competitiv in care functioneaza televiziunea gratuita, precum si au transformat in cap definitia„ TV cu plata ”, a spus profesorul Lotz.

„Dar modelul Netflix a fost adevaratul schimbator de jocuri. Anterior, activitatea de baza a unor canale precum BBC, ABC sau NBC care comisioneaza si platesc cea mai mare parte a taxelor de productie pentru seriale a fost obligata la nivel national, chiar daca acele emisiuni ar fi disponibile intr-o zi publicului din multe tari.

„Inclinarea Netflix de a comanda seriale in mai multe tari si apoi de a le pune la dispozitie in totalitate de 150 de milioane de abonati simultan, este fara precedent si ceva ce niciun canal de televiziune nu ar putea face.

„Un exemplu local in acest sens este Hannah Gadsby: Nanette, care i-a dat comediantului australian un nou profil global. Acum are un al doilea spectacol Netflix – Hannah Gadsby: Douglas .

„Si, desi multi cred ca Netflix concureaza cu Amazon Prime Video, Apple TV +, Stan si Disney +, niciunul dintre aceste servicii nu prezinta dovezi ale sustinerii productiei multinationale la o scara comparabila cu Netflix.

„Proiectul nostru de cercetare a compilat o baza de date a seriilor comandate de Netflix (in totalitate sau partial) si tara lor de origine. Am constatat ca mai mult de jumatate din titluri sunt produse in afara SUA si analiza initiala a filmelor originale Netflix sugereaza un model similar . „

Cu toate acestea, profesorul Lotz a spus ca Netflix nu ar putea dezvolta niciodata profunzimea continutului necesar pentru inlocuirea furnizorilor nationali, in special a radiodifuzorilor de servicii publice care sunt esentiali pentru povestirea culturala.

„Este dificil de apreciat daca unele dintre particularitatile Netflix rezulta din acoperirea sa globala, modelul de afaceri sau tehnologia de distributie, dar acestea sunt intrebari cruciale de pus. Si aceste caracteristici conduc la disponibilitatea povestilor, personajelor si locurilor care nu sunt usor disponibile? ? Daca da, acesta este un beneficiu notabil pentru public ”, a spus ea.

„Ar trebui, de asemenea, sa ne intrebam cum afecteaza aceste caracteristici oportunitatile disponibile pentru scriitori, producatori si actori care ar putea regandi tipul de povesti care trebuie spuse pentru a le vinde pe plan international.

„Apelarea catre publicul din afara tarii unui canal de comanda este din ce in ce mai necesara. Chiar daca este putin probabil ca Netflix sa elimine furnizorii nationali, acesta reconfigureaza peisajul competitiv.”

Profesorul Lotz a postat, de asemenea, o serie de bloguri, Netflix 30 Q&A, in ultimele luni, care examineaza diferentele din afacerea SVOD si modul in care permite Netflix diferite strategii de programe decat canalele liniare, acceptate de reclame.

„Drepturile pe termen lung si globale pe care compania le cauta in comisioanele sale au necesitat schimbari semnificative in normele de remunerare pentru cei care isi fac seria si nu este clar daca noile norme se ridica la salarii mai mici”, a spus ea.

„Radiodifuzorii nationali isi fac griji in legatura cu cresterea tarifelor pe care Netflix le poate sustine pentru seria sa de prestigiu si se plang de un teren de joc nedrept in care Netflix nu este supus acelorasi reguli de continut local si alte cerinte.

„Dar analistii economici si culturali trebuie sa inceteze sa incerce sa puna Netflix in aceeasi categorie ca si canalele liniare si serviciile de streaming care vizeaza impingerea continutului SUA in strainatate. De-a lungul celor 23 de ani de existenta, Netflix a evoluat in mod repetat. Poate ca aceasta schimbare constanta isi alimenteaza perceptia gresita.”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *