New York Motor Show 2013

Categories Timpul LiberPosted on

De curand a avut loc Salonul Auto New York, de unde am selectat cateva noutati prezentate mai jos.

Producatorii auto isi aleg locul unde sa isi lanseze noile modele conform unor strategii de marketing bine puse la punct, in cadrul carora interesul pentru o piata anume are o greutate mare. Si cum piata americana, desi depasita numeric de China, ofera marje de profit foarte bune, la Detroit si New York au fost expuse multe masini puternice, confortabile, pe gustul publicului local. Vom incepe deci cu marcile americane.

Cadillac CTS, autoturismul american al anului 2013, dar destul de controversat in Europa, vine cu un motor nou biturbo de 3,6 litri V6, 321 CP, cutie automata cu 8 trepte, frane Brembo, etc., incercand sa intre in concurenta cu europenele… ramane totusi doar o incercare.

SRT Viper TA va fi produs doar in 33 de unitati nu datorita vreunui pret foarte mare, ci pentru ca probabil iti trebuie mult talent sa tii pe strada o bestie de 8,4 litri, V10 si 640 CP, totul cu tractiune spate. Ne amintim amuzati de primul Viper din 1992, care avea evacuarile in pragurile usilor, pe care daca le atingeai cu piciorul riscai sa ramai cu rani severe.

Chevrolet Camaro Z/28, „muscle car sau pony car”, duce mai departe mandria americana a anilor 60, reinnodata in anii 90, cu un design agresiv, motorizari puternice… si cam atat.

Mercedes CLA 45AMG, o bijuterie tehnologica, uimeste prin incredibila putere de 355 CP obtinuta din doar 2 litri!!! Astfel, cu cei 178 CP/litru, AMG-ul cu stea este cel mai performant motor din lume. Asteptam cu nerabdare lansarea oficiala din toamna a masinii care ameninta sa-l detroneze in sfarsit pe M3.

Noul Jeep Cherokee justifica performanta italienilor de a proiecta adevarate opere de arta europene, care insa se vand prost, si de a modifica designul atat de faimos al Jeep-ului in, as putea spune, obscenitate, care insa se vinde bine in America.

Nu zabovim deloc aici pentru ca urmeaza un concept care anunta o revenire asteptata cu nerabdare in lumea masinilor exclusiviste:

Subaru WRX, care nu mai primeste si numele de Impreza, renunta in sfarsit la imaginea de masina de consum impusa de Toyota si vine cu un design care ii impaca pe fanii numerosi, foarte suparati in ultimul timp de politica japonezilor. Desi nu sunt disponibile caracteristici tehnice, putem sa apreciem liniile agresive de pradator gata de atac, gurile de aerisire imense parca sculptate, difuzorul de pe capota care trebuie sa asigure aer suficient pentru noul motor turbo. Spoilerul spate este incorporat in capota portbagaj, insa nu ne vom mira daca varianta finala va avea o aripa care se ridica la viteze mari. Din pacate Subaru nu a dat informatii despre anul intrarii in productie.

In concluzie, un salon auto dinamic reflectat pe larg in presa americana si mai putin in cea europeana.