Reduceri de toamnă

Categories UtilPosted on

Reduceri de toamnă

Operatorii de telefonie fac ajustări de prețuri

Tarife mai mici, mai multe minute naționale, internaționale și în rețea, precum și trafic pe internet chiar și dublu, la viteze de transfer tot mai mari, sunt ofertele pe care marile companii de comunicații din România le-au aruncat pe piață pentru această toamnă.

Situația financiară e grea pentru toată lumea, așa că și unii operatori de comunicații s-au arătat dispuși să mai facă unele ajustări chiar și în cazul planurilor tarifare deja existente pe piață.

Este cazul Vodafone, care propune, este adevărat, doar pentru un singur abonament mediu – Complet 1000 –, o reducere chiar cu 30% de la prețul standard de 12,49 euro (cu TVA inclusă). E valabilă doar pentru două luni, dar e un început.

Celor care pot plăti totuși fără probleme această sumă standard li se oferă un bonus de 2.500 minute în rețea, valabile 12 luni.

Clienții care optează pentru un abonament puțin mai ieftin – Complet 800, de 9,36 euro – au de ales între un bonus cu 2.500 de minute în rețea, valabil 12 luni, sau 1,04 euro/lună reducere la abonament timp de 6 luni.

Pentru celelalte abonamente Vodafone Complet, noua promoție nu aduce nici o reducere, ci numai bonusuri constând în 2.500 de minute în rețea, valabile 12 luni, sau 1.200 de minute în rețea, valabile 6 luni.

Operatorul oferă însă tuturor utilizatorilor trafic dublu de internet pe mobil, aceștia urmând să beneficieze acum de 100 MB trafic pe lună, pe viață, cu opțiunea de internet pe mobil de 2,07 euro/lună (TVA inclus).

Concurentul principal, Orange, s-a axat, în schimb, pe abonamentele de acces la internet de bandă largă, lansând nu mai puțin de șapte abonamente al căror preț pornește de la 7 euro pe lună (TVA inclusă).

Colibri, abonamente noi

Noile abonamente, grupate sub numele de Colibri, chiar dacă au fost toate configurate cu viteza maximă permisă de rețeaua de date mobile, de până la 14,4 Mbps, au fost gândite pentru două categorii de utilizatori.

Prima categorie este destinată clienților cu nevoi ridicate de mobilitate, utilizatori de laptop care îşi doresc acces la internet şi accesează contul de e-mail, messenger, rețele sociale, streaming ocazional, download-uri de dimensiuni reduse.

Aceștia au la dispoziție trei variante de abonamente – Colibri 7, 9 şi 11 euro, care includ trafic de 0,5, 1,5 şi, respectiv, 2,5 GB la viteza maximă. A doua categorie de abonamente – Colibri 15, 20 şi 25 eurom cu trafic de 6, 12 şi respectiv 24 GB (la o viteză de până la 14,4 Mbps) – se adresează utilizatorilor cu o intensă activitate online, fie browsing, video streaming sau download-uri mari.

Pentru fiecare tip de abonament poate fi însă activată și opțiunea Happy Night, ce permite accesul gratuit şi nelimitat la internet pe timpul nopții între orele 00.00 şi 07.00. Traficul efectuat în cadrul acestui interval orar nu consumă din traficul inițial.

Pentru aceasta, prima categorie de clienți va trebui să mai scoată din buzunar 2 euro/lună (TVA inclusă), în timp ce pentru marii consumatori este inclusă în preț.

Tot clienților premium le mai este adresată o ofertă specială prin care aceștia vor primi 1.000 de minute de voce în rețea pe o cartelă SIM de voce Orange – 500 de minute pentru primul an şi 500 pentru al doilea an –, dacă își activează abonamentul între 1 octombrie şi 30 noiembrie.

Este bine de știut că, la toate tipurile de abonamente Colibri, Orange România asigură prin Travel Data opțiunea de date pentru roaming, până la 50 de MB, începând de la 2,08 euro. Dar și mai important este faptul că există opțiunea Cost Control, cu care clienții au și garanția că nu plătesc nimic suplimentar faţă de abonamentul lunar.

Cei care au Colibri 9 sau 11 trebuie să dea totuși pe aceasta 1 euro/lună, opțiunea fiind gratuită pentru Colibri 15, 20, 25.

Dezvoltare

Piața de comunicații electronice și servicii poștale a atins la finalul anului 2009 o valoare estimată de 4,42 miliarde euro, în scădere cu 12,5% față de anul anterior.

Conform datelor Autorității de Reglementare în Comunicații, chiar dacă la nivel valoric piața a scăzut, în ceea ce privește consumul au existat segmente, precum serviciile de internet broadband fix și mobil, unde numărul conexiunilor a crescut cu 12% și, respectiv, 66% față de 2008.

Romtelecom a redus și simplificat structura tarifară a abonamentelor de voce și internet. Astfel, noul portofoliu de voce cuprinde patru produse, cu prețuri începând de la 9,9 euro pe lună (fără TVA), iar serviciile de internet, trei la număr, încep de la 5,9 euro pe lună.

Dina RĂDULESCU