Târgurile de Crăciun trec în online

Categories trimitere stanga (cu foto), UtilPosted on

Târgurile de Crăciun trec în online

Pentru cei care nu au timp să colinde zeci de magazine în căutarea cadourilor de Crăciun, a apărut versiunea online a târgurilor de sărbători. Prima ediție a unui astfel de  târg din web-ul românesc se va desfășura între 8 și 12 decembrie. Vizitatorii vor găsi 16 standuri virtuale.
Prima ediție a târgului online Christmas Gifts 2010 va fi găsită la adresa pe vexpo.ro. Vizitatorii pot identifica aici în câteva minute cadoul dorit pentru cei apropiați, evitând astfel drumurile prin zeci de magazine și aglomerația din trafic. Organizatorii au pregătit 16 standuri de unde vizitatorii târgului pot alege cadourile.

Christmas Gifts 2010 este locul virtual unde vizitatorii vor găsi oferte de cadouri dedicate, în primul rând, prichindeilor, expozanții având însă pregătite cadouri și pentru părinți. Minivacanţe de Crăciun sau la ski (oferite de Paralela 45, Complex Hotelier EDEN Predeal), accesorii și ținute pentru doamne și domnișoare (de la Trendissimo), gadget-uri high-tech, produse electronice şi jucării (CHICCO), încălțăminte și hăinuțe pentru copii (Bondarel), acestea sunt doar câteva dintre cadourile pe care expozanții le-au pregătit pentru vizitatorii târgului. Prin simpla înregistrare pe pagina evenimentului, www.vexpo.ro/christmas-gifts, participanții pot câștiga prin tragere la sorţi unul dintre premiile oferite de sponsorii evenimentului.

Accesul la ofertele expozanților se va face prin intermediul unei platforme 3D, aceeași care a asigurat succesul de public pentru târgul de turism Travel Expo 2010 (aproximativ 17.000 de vizitatori) organizat de Perfect Tour în luna octombrie.

„Un târg online oferă avantaje tuturor participanților la eveniment, indiferent de postura în care se prezintă: expozant, vizitator sau organizator”, a declarat Tudor Bărbulescu, project manager.

În cazul expozanților, avantajele sunt: costuri reduse de participare cu până la 70% faţă de costurile unui eveniment real (pentru producție, logistică și resurse umane); atingerea unor obiective concrete de marketing prin mediatizarea evenimentului în presa scrisă și online atât pe parcursul târgului, cât și ante/post eveniment; contact direct între expozant și potențial cumpărător prin intermediul platformei chat (intre 12.000 și 15.000 de vizitatori preconizați pentru cele cinci zile de desfășurare).

Pentru vizitatori avantajele sunt: acces facil şi rapid la ofertele expozanţilor (practic, se pot conecta de oriunde prin intermediul unei conexiuni de internet); beneficiază de discounturi, oferte promoţionale şi concursuri oferite de organizatorii, partenerii şi sponsorii evenimentului; socializare prin intermediul camerei chat, dar, mai ales, prin zona Lounge, unde îi aşteaptă câteva surprize plăcute.

Platforma este dedicată organizării de târguri și expoziții în mediul virtual, existând și posibilitatea realizării de evenimente la cerere pentru diverse organizații sau companii, indiferent de domeniul de activitate.

Platforme noi

Echipa VeXPO pregăteşte alte două platforme ce urmează a fi lansate în decursul acestui an, acestea oferind posibilitatea organizării de traininguri şi congrese virtuale. „Pentru a evita costurile și inconvenientele legate de deplasare, atât organizațiile, cât și profesioniștii independenți se îndreaptă către instruirea și furnizarea de programe educaţionale realizate în mediul virtual, cele două platforme venind astfel în sprijinul acestora”, a declarat Tudor Bărbulescu.

Precedente multiple

Inițiativa românească de a organiza un târg de Crăciun online are multiple precedente în alte alte țări. Unul dintre cele mai cunoscute exemple este http://www.christmasgifts.org/. Vizitatorii acestuia pot găsi o mare varietate de cadouri de Crăciun, grupate în opt mari categorii (delicatese, coșuri cu cadouri, jucării și jocuri, ornamente, unicate, cadouri personalizate, daruri pentru mediul corporatist și oferte „last minute”).

„Nevoia companiilor de a comunica cu toate părțile interesate, în special cu potențialii clienți, nu a fost niciodată mai mare. Trăim într-o lume în care colaborarea, crearea de rețele și schimbul de informații sunt critice, iar a aduce oamenii impreună poate fi o provocare, având în vedere costurile de deplasare și constrângerile de timp”, a afirmat project managerul vexpo.ro, Tudor Bărbulescu.