Vișan, director comercial CNAPMC: Portul Rotterdam, model de urmat pentru Portul Constanţa

Categories EconomicPosted on

La invitaţia Autorităţii Portului Rotterdam şi Port of Rotterdam International, directorul comercial al CN Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa, George Gabriel Vişan a participat la ”Seminarul pe probleme de management portuar şi oportunităţi de afaceri”. Evenimentul a avut loc pe data de 18 aprilie 2013, la Rotterdam, derulându-se în baza Memorandumului de Înţelegere semnat de către CN APM SA Constanţa şi Portul Rotterdam, prin care s-a convenit de comun acord derularea unui program de schimb de experienţă la care să participe specialişti din cele două porturi.

Organizatorii au invitat şi reprezentanţi ai porturilor Sohar, Oman şi Porto Central, Brazilia, care au făcut prezentări detaliate ale porturilor, au vorbit despre modele de finanţări şi oportunităţi de investiţii care au condus la succesul activităţii portuare. Participanţii au avut astfel ocazia să interacţioneze direct cu diferiţi reprezentanţi ai comunităţii portuare, ai mediului de afaceri şi diplomatic.

În cadrul acestui seminar, George Gabriel Vişan a făcut o prezentare axată pe oportunităţile de investiţii în Portul Constanţa, proiectele planificate de CN APM SA şi modalităţile de finanţare ale acestora, cu sublinierea oportunităţilor existente pentru dezvoltarea de noi investiţii. „Să învăţăm de la cei mai buni, nu poate fi decât în folosul Portului Constanţa, astfel încât pe viitor să putem face schimbări cu privire la atractivitatea portului, pentru creşterea fluxurilor de mărfuri transportate în zonă spre şi dinspre Serbia, Ungaria, Austria şi Bulgaria, deoarece avem toate şansele de a ne consolida poziţia de poartă a Europei pentru Orientul Îndepărtat” a declarat directorul George Gabriel Vişan. Acesta a avut întâlniri cu investitori din Olanda interesaţi de amenajarea unui parc de 500 ha pentru cultivarea şi prelucrarea legumelor şi fructelor, de construcţia unui depozit de unităţi frigorifice, de activitatea de dragaj şi verificarea subacvatică a cheurilor. S-au mai interesat de portul Constanţa firme cu activitate în zona de design şi producţie de nave de mare capacitate cu pescaj redus (50 cm), pretabile pentru navigaţia pe Dunăre. Nu în ultimul rând reprezentanţi ai portului Sohar şi-au manifestat interesul pe zona de terminale de cereale.

În cadrul lucrărilor participanţii au discutat despre aspecte legate de managementul Portului Rotterdam: modele de management portuar, managementul contabil, atragere clienţi şi fluxuri de mărfuri, planificare şi optimizare a zonelor portuare, dezvoltarea infrastructurii – eficienţă şi organizare, elemente de siguranţă şi securitate în porturi, importanţa atragerii de investiţii străine, în vederea extinderii şi îmbunătăţirii activităţii portuare.