Categorii
Economie trimitere stanga (cu foto)

Metrorex construiește primul „park&ride” din România

Metrorex construiește primul „park&ride” din România

Metrorex a publicat anunţul de intenţie pentru extinderea Magistralei 4 cu două staţii, Laminorului şi Străuleşti, valoarea estimativă a contractului pentru achiziţia lucrărilor de construcţie fiind de 375 milioane lei, fără TVA.

Astfel, Metrorex vrea să contracteze lucrările de execuţie a structurii de rezistenţă pentru tunele, galerii şi staţii.

Durata estimativă a contractului este de aproximativ 24 de luni. Interesant este faptul că în cadrul aceluiaşi proiect se vor realiza şi lucrările de structură ale depoului de metrou din zona lacului Străuleşti, a terminalului multimodal pentru autobuze şi microbuze, precum şi a primului park&ride din vecinătatea metroului.

Practic, cei din apropierea Bucureștiului pot veni cu mașina până la stația Străulești, unde o pot parca și pleca mai departe cu metroul sau autobuzul, operațiune extrem de răspândită în străinătate.

Data prevazută pentru începerea procedurilor de adjudecare a fost stabiltă pentru 3 octombrie.
În luna mai, Ministerul Transporturilor a lansat în dezbatere publică un proiect de HG privind extinderea Magistralei 4 până în zona lacului Străuleşti, unde va fi construit un nod terminal cu o parcare, un dispecerat şi o autogară, investiţia fiind estimată la 1,22 miliarde lei, inclusiv TVA (298,5 milioane euro).

Potrivit proiectului de act normativ, investiţia se va derula pe o perioadă de patru ani şi va fi finanţată printr-un împrumut de la Banca Europeană de Investiţii, bugetul de stat şi surse proprii ale Metrorex.

În prezent, Magistrala 4 de metrou are patru staţii (Gara de Nord 2, Basarab 2, Griviţa şi 1 Mai), iar în luna iulie vor fi puse în funcţiune alte două (Pajura şi Parc Bazilescu). Reţeua de metrou din Bucureşti are o lungime de 67 de kilmetri, patru magistrale şi 49 de staţii.

Autorităţile intenţionează să dezvolte transportul subteran cu metroul, astfel încât cel de suprafaţă să devină complementar.

De asemenea, se are în vedere realizarea unui sistem de transport integrat şi neconcurenţial, iar prin implementarea unor poli de schimb cum va fi cel de la Lac Străuleşti se va stimula renunţarea benevolă la folosirea automobilelor personale în favoarea transportului în comun pentru deplasările intraurbane, după cum se specifică în proiectul de act normativ.