„Partir”

Categories Cultura, trimitere dreaptaPosted on

„Partir”

Kristin Scott Thomas

Evident, dacă ar fi să-l compar  cu „Întoarcerea” lui Zviaghințev – prin titlu diametral opuse –,  diferența și valoric e tot ca de la cer la pământ. Dar chiar și așa, pelicula, cu Kristin Scott Thomas în rolul principal, ne impresionează și – a câta oară? – ne dovedește că și într-o lume superrodată ca a noastră, unde nu mai e loc de sentiment, pasiunile pot să izbucnească devastator.

M-am mai gândit și la „Marți, după Crăciun”, semnat de Radu Muntean, unde tot tema adulterului se află pe prim plan. Parcă al nostru e mai bun. Dar, dincolo de mofturi, pelicula de față, prin duritate și claritate, ne dă o lecție despre vulcanul nestins din sufletul unei femei care aparent cel puțin lasă impresia că nu i-ar lipsi nimic. Iată că, într-o bună zi, descoperă că, de fapt, nu are nimic și pleacă în căutarea totului sub forma erosului dezlănțuit.

Soțul e dezarmat și până la urmă chiar moare de mâna celei pe care o iubea. Copiii, baza oricărei familii, aproape că nici nu contează în fața pasiunii. Ceva din „Tess” și „Ana Karenina” ne reamintește că filmul are modele celebre la care involuntar se raportează. (D.S.)