Rapoarte si date recente arata ca piata de lux este in crestere, dar trebuie sa invete sa faca acest lucru adaptandu-se la noile provocari comerciale; Comerturile electronice, smartphone-urile si generatia Millennial aprofundeaza in cererea sectorului lor. Vom trece in revista prezentul si viitorul sectorului bunurilor de lux: cine consuma mai multe bunuri de lux? Cum se vor adapta companiile la prezenta online?
Piata de lux in cifre
Firma de consultanta Fortune Character tocmai a publicat un reportaj care a avut foarte multe repercusiuni in presa; se asigura ca 46% dintre produsele de lux din lume sunt achizitionate de cetatenii chinezi din afara tarii lor, in special in magazinele de lux europene, deoarece in acestea gasesc produse cu intre 60% si 80% mai ieftine.
O alta companie de consultanta din sectorul de lux, Bain & Company, a aratat in studiul sau „Lens on the worldwide luxury consumer”, ca numarul consumatorilor de produse de lux a trecut de la 90 la 330 de milioane in putin mai putin de 20 de ani. Prognoza pentru 2030 este sa ajunga la 500 de milioane.
Aceste cifre ne arata o tendinta clara: viitorul produselor de lux este in crestere, lucru care este in ton cu faptul ca in ultimii ani de criza economica cea mai bogata parte a populatiei s-a imbogatit, in timp ce clasa de mijloc si muncitorul s-au saracit. .
Profilul de consumator al produselor de lux
Conform studiilor mentionate anterior, factorul care motiveaza cel mai mult consumatorii atunci cand cumpara un articol de lux este statutul pe care le confera purtarea unui anumit brand; cu cat logo-ul este mai vizibil, cu atat mai bine. Aceasta motivatie este urmata de exclusivitatea care reprezinta a avea ceva pe care foarte putini oameni il pot avea. Pe ultimul loc ar fi motivele legate de calitatea produsului in sine. Achizitionarea unui bun de lux este in esenta emotionala; consumatorul este mai putin sedus de durabilitate si calitate, atribute mai rationale.
Marile marci de lux precum Hermes, Louis Vuitton, Cartier, Bvlgari sau Rolex, pentru a numi cateva, cauta si capteaza in mod constant noi consumatori; Nu numai chinezii traiesc lux.
In general, ei merg direct la cautarea unor persoane care sa raspunda profilului celui mai elementar consumator; ca le place luxul si il etaleaza, le place sa invete, ca brandul arata bine. Exista si un profil mai conservator; cel al generatiei X, caruia ii pasa de pret si cauta servicii bune in magazinele fizice.
Si, in sfarsit, noua cerere este in Millennials; inca un segment foarte mic, dar foarte puternic al populatiei. Unii sunt copii ai unor familii bogate, „ni-ni” (fara studii si fara munca), dar multi altii si-au croit cariere profesionale. Atitudinea ta fata de bani si cum sa-i cheltuiesti este foarte specifica. In prezent, exista 6,2 milioane de Millennials cu varste cuprinse intre 18 si 34 de ani, cu un venit anual de peste 100.000 USD.
Brandurile au gasit un nou profil de care sa-si deschida portile si se straduiesc sa-l surprinda si sa-l faca sa se indragosteasca; Cel mai bun mod de a face acest lucru este printr-o prezenta digitala puternica , in special prin site-uri „compatibile cu dispozitivele mobile” si cu profiluri de social media.
eCommerce in sectorul de lux
Desi nu incetam sa auzim ca eCommerce trece prin cel mai bun moment al sau, cand vine vorba de bunuri de lux, inca nu este un canal predominant in vanzari, intrucat reprezinta doar 16% din total.
Magazinul fizic continua sa fie centrul nervos pentru achizitionarea acestui tip de produse, potrivit unui studiu realizat de LuxHub, „The Luxury Customer Journey”. Experienta de a merge la magazin pentru a face achizitia; unde sunt invaluite de atmosfera brandului, vitrinele ingrijite la maxim, atentia personalizata a personalului calificat care le insoteste, luminile, mirosurile, totul este pregatit astfel incat clientul sa traiasca o experienta unica. … este unul dintre motivele pentru care magazinele fizice inchid peste 40% din vanzarile sectorului, desi folosesc reteaua pentru a se promova, a se informa prin intermediul site-ului, in editoriale de moda etc. Magazinele online nu au reusit inca sa ofere ceva diferit si spectaculos care sa atraga atat de mult clientii.
Un alt aspect interesant al raportului „The Luxury Customer Journey” este graficul care indica cele mai importante sase aspecte care influenteaza intentia de cumparare a clientilor:
- Experienta in magazin (61,3%).
- Vitrine (60,8%).
- Site-uri web de marca (54,7%).
- Opiniile prietenilor si rudelor (52,1%).
- Motoare de cautare (45,8%).
- Publicatii de moda online (43,5%).
Smartphone-ul in procesul de cumparare
Consumatorii folosesc din ce in ce mai mult smartphone-urile noastre la punctul de vanzare inainte de a finaliza o achizitie. In Statele Unite, 40% dintre cei intervievati marturisesc ca isi folosesc telefoanele mobile pentru a compara preturile din magazin cu cele de pe internet ; in cazul chinezilor, 40% ajung sa finalizeze achizitia online daca este mai ieftin online; in timp ce europenii sunt inca cei mai reticenti in a folosi telefonul la cumparaturi, pana la 28% spun ca nu il folosesc niciodata.
Noile provocari ale sectorului de lux
Asocierea comertului electronic cu luxul, asa cum am vazut, este o provocare. Dar viitorul pentru aceste tipuri de marci este acolo; Datele privind cumparaturile pe internet o spun si faptul ca noii consumatori sunt deja generatia Millennial. Pentru a adapta sectorul la lumea digitala, acestia vor trebui sa lucreze asupra unor aspecte pe care consumatorii le considera importante, cum ar fi:
- Lupta impotriva posibilei contrafaceri a produsului : pentru aceasta, nimic mai bun decat firma insasi care isi ofera articolele pe propriul site.
- Realizati un design de pagina web conform imaginii marcii: lux.
- Oferiti un serviciu post-vanzare excelent care garanteaza solutia oricarei probleme care ar putea aparea: rapiditate si siguranta ca orice retur sau reclamatie va fi rezolvata fara sa bata ochii.
Lumea luxului trebuie sa se adapteze ca oricare alta, chiar daca isi urmeaza propriul ritm.