Provocarea din Rüsselsheim

Categories UtilPosted on

Provocarea din Rüsselsheim

Constructorul de automobile Opel a prezentat primele fotografii cu noul coupé derivat din modelul Astra, GTC. Date tehnice nu au fost dezvăluite, fiind așteptat Salonul auto de la Paris. Prezentarea pozelor a născut deja pasiuni printre fanii mărcii și nu numai.

Opel face furori în ultima vreme cu noile modele prezentate. După Insignia, deschizătorul unei noi filozofii în materie de design, au apărut Astra și Astra Sports Tourer, pentru ca săptămâna trecută să fie prezentate primele fotografii cu modelul GTC, coupé-ul casei compacte. Acesta din urmă va avea debutul la Salonul auto de la Paris, Mondial de l’Automobile, ce urmează în perioada 2-17 octombrie 2010.

Opel Astra GTC este următoarea treaptă a unei game Opel complet redesenate. Având nu mai puțin de 4,46 metri, Opel Astra GTC este mai mare decât modelul precedent. Această dimensiune, generoasă pentru o mașină compactă și sportivă, permite spațiu pentru cinci pasageri, chiar dacă cei din spate nu stau ca într-un S-Classe. Considerată de către critici drept o mașină frumoasă, GTC beneficiază de suprafețe sculpturale, care îi conferă atitudine. Acest compact cu trei uși este considerat îndrăzneț pentru o marcă văzută drept inferioară față de greii germani Audi, BMW, Mercedes.

Inginerii din Rüsselsheim au avut ordin să creeze un automobil care să îmbine precizia germană, ingineria și inovația cu forme curajoase și puternice, o adevărată demonstrație de forță.

Puternică imagine de marcă

Linia consacrată deja pe Astra se consolidează la GTC. Semnătura Opel sub formă de lamă este introdusă în aceeași direcție folosită inițial la Insignia: linie fermă care parcurge suprafața de sub portiere, de-a lungul lor, o a doua linie ce pornește de la mânerul ușii către spate și o a treia ce urmărește silueta capotei și se încheie în ornamentul din aluminiu care pune în valoare geamurile și ghidează privirea la spoilerul accentuat.

Partea frontală este plină de personalitate și include elemente caracteristice pentru Opel. Este și mai mult accentuată de intensa formă a farurilor, care aduce cu un ochi de vultur. Emblema cromată și grila trapezoidală a radiatorului indică un caracter sportiv. Luminile de zi cu tehnologia LED reprezintă și la Opel o semnătură a mărcii, fiind subliniate de fine inserții cromate realizate cu atenție maximă la detaliu.

Tehnologia îmbunătățește performanța

Tot ce este mai bun în tehnologia Opel pentru mașinile compacte este înglobat acum la cel mai sportiv model al mărcii. șasiul are un design special pentru echilibru și rigiditate. Tehnologia avansată nu mai are nimic în comun cu percepția clienților pentru vechile modele Opel: brațul Watts, suspensia adaptivă mecatronică FlexRide, diferențial față limitat electronic.

Pentru că puterea trebuie transmisă către asfalt în mod corespunzător, conceptul este echipat roți ce sugerează dinamism, de 21 inci, completându-se astfel imaginea de sportivă.
Deși se vrea a fi făcută o diferențiere clară între Astra și GTC, modelul de față moștenește în parte cele mai puternice motoare de la fratele cu cinci uși.

Inițial a fost anunțat propulsorul cu patru cilindri de 2.0 litri Turbo cu injecție directă, ce oferă peste 200 CP. Cu siguranță, GTC va beneficia și de propulsoare mai mici, mai economice, categorie unde diesel-urile sunt fruntașe din punct de vedere al raportului consum/performanțe. Modelul este dotat și cu tehnologia Start/Stop, dovedind că șoferii pot combina performanța de top cu eficiența maximă de combustibil în condiții de condus în oraș. Inițial sportiva GTC va veni echipată cu o cutie de viteze manuală, cu șase trepte.

Responsabilii de design susțin că la baza inspirației pentru conceptul GTC a fost un citat din romanul scriitorului american Richard Bach – „Pescărușul Jonathan Livingston”: „Și viteza era frumusețea pură”. Această frază este întruchipată de caracterul sportiv al unei mașini cu linii dinamice deosebite.

Adrian Robert BĂLAN