Scandal la Coremar. De ce amenință unii sindicaliști cu greva? Conducerea: ”Angajații au 31 de zile lucrătoare de concediu”

Categories EconomicPosted on

O parte dintre sindicaliștii Coremar amenință că intră în grevă generală, de marți, 20 august. Amenințarea vine după o grevă de avertisment de două ore, săptămâna trecută, dar și după ce Viorel Avram, de 57 de ani, căpitan al remorcherului „Galaţi 5”, a intrat, pe 15 august, în greva foamei.

Ce vor de fapt sindicaliștii? Vor să nu se schimbe nimic, spun ei. Adică să se păstreze toate beneficiile de pe urma contractului colectiv de muncă încheiat cu mulți ani în urmă. Vor să nu se modifice programul de muncă, să nu se facă disponibilizări, vor ca liderii de sindicat să beneficieze în continuare de zile libere atunci când desfășoară activități pentru sindicat, cum ar fi birouri permanente. O altă nemulțumire este că din aprilie nu mai se reţine cotizaţia prin ştat, iar membrii de sindicat nu mai pot beneficia de deductibilitatea legală de 1% conform Codului Fiscal. S-a mai cerut și creșterea salariilor, care nu au mai fost majorate de câțiva ani. De asemenea, le este teamă de disponibilizări. Unii salariați spun că se vorbește intens de disponibilizări și ei vor să se asigure că vor ieși la pensie de la Coremar, unde au muncit zeci de ani.

După mai multe zile de tăcere, conducerea Coremar, companie controlată de omul de afaceri Iancu Stavrositu, a emis, duminică, un comunicat de presă în care menționează că o parte a mass media a preluat informații fără să le verifice, deformând tendențios realitatea, și că liderii de sindicat încearcă să folosească atacurile din presă că instrument de presiune asupra managerilor societăţii şi a majorităţii salariaţilor.

Potrivit sursei citate, conducerea Coremar a avut întotdeauna disponibilitate de negociere şi a fost cea care a lansat, încă din luna februarie 2013, invitaţia la negocierea unui nou Contract Colectiv de Muncă, pentru perioada 2013-2014, respectând astfel prevederile legale. În toată această perioada au avut loc numeroase întâlniri de negociere conform graficului comun agreat, întâlniri al căror conţinut este consemnat în procese verbale. ”Din păcate, încă de la început, conducerea sindicatului nu a vrut să negocieze nimic, solicitând doar păstrarea vechiului contract Colectiv de Muncă, expirat la dată de 31 martie 2013, rămânând rigidă pe această poziţie, deşi se ştie că situaţia financiară a societăţii nu permite susţinerea unei asemenea solicitări”, se arată în comunicat.

Tot aici se mai spune că, chiar dacă economia românească traversează de 4 ani o perioada grea, iar societatea Coremar, din păcate, a urmat acelaşi trend, salariaţii Coremar beneficiază de un venit mediu salarial mai mare cu peste 30% faţă de salariul mediu pe economie; 31 de zile lucrătoare de concediu de odihnă plătite pe an; alte beneficii, prime, adaosuri şi ajutoare sociale.
De asemenea, se precizează că la greva de avertisment au participat aproximativ 40 de persoane(se poate uşor observă din imaginile apărute la televiziuni) din numărul total de 230 de salariaţi ai COREMAR şi nu 300 de participanţi, cum a comunicat conducerea sindicatului.

”Regretăm decizia angajatului nostru care a decis să folosească greva foamei că mijloc de protest. Societatea nu a îngrădit nimănui dreptul de a face greva şi solicită conducerii sindicatului renunţarea de îndată la presiunile de intimidare asupra majorităţii salariaţilor care doresc să îşi continue activitatea. Totodată, neadevărurile comunicate de conducerea sindicatului constituie un atac la imaginea şi credibilitatea societăţii. Conducerea COREMAR îşi rezervă dreptul de a utiliza toate demersurile legale pentru recuperarea prejudiciilor suferite”, mai spun reprezentanții operatorului portuar.

Remorcajul, cheia activităților portuare

Coremar este unul dintre puținii operatori portuari care asigură servicii de remorcaj costier și remorcaj de manevră, una dintre activitățile cheie în port. În afara operaţiunilor de peste 15.000 de manevre portuare pe an, numai în Constanţa, remorcherele sunt frecvent solicitate pentru remorcaje costiere, în asistenţă la platformele maritime petroliere din largul Marii Negre. Societatea execută manevra navelor care fac escală la Constanţa, Mangalia şi Midia, indiferent de capacitatea acestora, de la tancuri până la portcontainere şi RO-RO-uri, vrachiere şi cargouri de mărfuri generale, 24h / zi.