Categorii
La zi Sport

Scandalos: TVR a vândut către Dolce TV 12 meciuri de la Euro 2012

Scandalos: TVR a vândut către Dolce TV 12 meciuri de la Euro 2012

În loc de transmiterea în direct şi în exclusivitate a celor 31 de meciuri de la Euro, TVR a ales să cedeze către Dolce TV, contra cost, dreptul exclusiv de a difuza 12 partide din faza grupelor. Astfel, iubitorii fotbalului din România vor putea vedea meciuri precum Germania – Portugalia, Franţa – Anglia sau Portugalia – Olanda doar la Dolce Sport, o televiziune mică, la care au abonament doar 20% din români.

Emeric Ienei (75 de ani), fost antrenor al Stelei şi al naţionalei României, spune că TVR a dat astfel dovadă de dispreţ faţă de microbişti.

TVR, instituţie de stat, finanţată din bani publici, a decis cedeze către Dolce drepturile de difuzare exclusivă a 12 partide din faza grupelor, obligând astfel marea majoritatea a românilor care vor neapărat să vadă acele partide în direct să se aboneze la Dolce TV, relevă libertatea.ro.

Este o hotărâre care, fără să încalce HG nr. 47/2003 privind stabilirea evenimentelor de importanţă majoră difuzate în cadrul programelor de televiziune sau Legea audiovizualului nr. 504/2002, nu ţine cont de interesul celor mai mulţi microbişti, care contribuie lunar cu 4 lei la bugetul TVR.

Emeric Ienei: “Sunt nişte incompetenţi, nişte hoţi!”

Acest lucru l-a supărat pe cunoscutul antrenor Emeric Ienei.

“Eu, unul, nu prind Dolce. Dacă TVR a făcut treaba asta, înseamnă că oamenii de acolo sunt nişte incompetenţi, nişte hoţi! Sunt, probabil, obişnuiţi să fure, aşa cum se face în majoritatea domeniilor din România. Ca şi cetăţean al acestei ţări, plătitor de taxă la TVR, ca iubitor de sport, mi-aş fi dorit să văd Euro, în totalitatea lui, la postul public de televiziune”, a izbucnit fostul mare antrenor Emeric Ienei.

Răzvan Theodorescu, academician:

“Transmisia Campionatului European trebuia făcută integral de TVR. E musai să dea explicaţii pentru faptul că au subînchiriat. Cred că actuala conducere trebuie să-şi dea demisia sau să fie schimbată”

Helmuth Duckadam, directorul de imagine al Stelei: “Nu mi se pare normal ce a făcut TVR, atâta vreme cât eu plătesc o taxă obligatorie. Este încă un afront din partea TVR la adresa oamenilor de rând, ca multe altele pe care le-am suportat în ultimii ani, în această ţară”

Mădălin Voicu, deputat şi membru al Comisiei pentru cultură, arte şi mijloace de informare:

“Televiziunea Română a comis un gest imoral faţă de români. Este vorba chiar de dispreţ, întrucât îi privează pe microbişti de şansa de a vedea fotbal de calitate”

Economii de 500.000 de euro la TVR?

Reprezentanţii TVR spun că, prin sublicenţierea drepturilor de transmisie, se fac economii:

“În baza parteneriatului încheiat cu Dolce Sport, TVR estimează o economie importantă pentru cheltuielile tehnice, de peste jumătate de milion de euro”.

187,6 de euro pentru 12 meciuri

Microbiştii care vor să vadă în direct meciurile transmise exclusiv de Dolce Sport trebuie să-şi facă abonament, care costă în varianta cea mai ieftină 7,82 euro.

Însă perioada minimă de abonare este de doi ani, deci ca să vezi “live” 12 partide care se joacă în 11 zile (8-19 iunie), costă 187,68 euro, preţul unui abonament pe 24 luni!

Tranzacţie de 3.600.000 de euro?

Anna Jugănaru şi Cristian Niţulescu, reprezentanţi în Consiliul de Administraţie al televiziunii publice, au dezvăluit ziarului “Ring” că TVR, care a plătit 9.300.000 de euro pentru drepturile de transmisie ale celor 31 de meciuri de la Euro, a încasat de la Dolce 3.600.000 de euro pentru sublicenţierea celor 12 partide din faza grupelor turneului final din Polonia şi Ucraina.