Facelift Renault Laguna – dinamism și inovație
În conformitate cu valorile sale, Renault produce vehicule care se potrivesc cu standardele mărcii, exigente în domeniile de design, inovație și calitate.
În urma primei prezentări publice de la Paris Motor Show 2010 în octombrie, noul Renault Laguna s-a bucurat de aprecieri importante cu privire la noile retușuri și dotări, dar și noi elemente tehnice. Noul Renault Laguna de după un facelift cam meritat promite să fie mai atractiv din punct de vedere al designului și nu numai.
Ca noutate absolută la Renault, dar și în clasa din care face parte Laguna, constructorul francez rupe gura târgului cu un sistem 4Control cu direcție pe patru roți, cum a lansat BMW de doi ani pe Seria 7. Pentru Laguna această opțiune este acum disponibilă cu practic toate motoarele care alcătuiesc gama, punând plăcerea de a conduce în siguranță la îndemâna șoferilor
Plăcerea de a conduce – un slogan de inspirație germană
Noul Laguna a fost proiectat pentru a oferi mai multă plăcere de a conduce. Dinamica sa de referință beneficiază de un impresionant șasiu eficient, care este propulsat de o gamă largă de motoare cu un consum mai redus de carburant. Noile versiuni de Laguna echipate cu șasiul 4Control oferă direcție cu patru roți, o excepțională tehnică în materie de performanță on-road, chiar și pentru o mai mare siguranță și eficiență.
Acum asociată cu dCi 130, dCi 150 și dCi 175 (cu transmisie automată), această exclusivă dotare de la Renault este disponibilă pentru automobiliștii care nu-și permit să achiziționeze un automobil din clasa lux. În plus față de dinamica sa deosebită, noul Renault Laguna vine cu o lungă listă de echipamente, inclusiv două sisteme audio cu sunet 3D Arkamys și high-end-ul Bose Sound System, de referință în domeniul echipamentelor audio. În plus, călătorii din Laguna beneficiază și de un sistem de navigație Carminat TomTom Live sau Carminat Bluetooth cu navigație pe DVD, plus Bluetooth de telefonie conectivitate digitală Plug&Music.
Noul Renault Laguna a beneficiat de un studiu intens în vederea creșterii confortului acustic, un domeniu în care modelul, și în special versiunile diesel, iese în evidență ca punct de referință al segmentului. Confortul călătoriilor lungi este asigurat de o serie de ajutoare ale conducătorului auto, care includ un sistem de frână de parcare electronică, cruise control cu limitator de viteză, faruri automate etc., dotări moderne care denotă un standard ridicat de confort la rulare.
Design revizuit, aceleași forme
Partea frontală este mai puternic și mai pronunțat conturată. În conformitate cu filozofia care a stat la baza acestui facelift, Laguna se bazează pe o imagine care denotă performanță, designul nou al părții frontale fiind mai expresiv și dinamic. Bara de protecție încorporează un element nou de grilă vopsit negru perlat, dar se observă și utilizarea mai largă a cromului.
Noua Laguna Estate se remarcă prin intermediul tăieturii ferestrei spate abrupte și forma geamurilor laterale spate, care accentuează curgerea liniilor sportive. Deși ampatamentul său este identic cu cel al versiunii sedan (2,76 metri), noua Laguna Estate este cu 11 cm mai lungă (4,80 metri), ceea ce-i oferă mașinii propria personalitate distinctivă. Consola spate permite un spațiu de 508 litri de portbagaj cu toate cele cinci scaune fixate, în timp ce capacitatea totală de transport poate fi extinsă cu ușurință până la 1.593 de litri cu scaunele spate rabatate complet.
Interiorul, de asemenea, vine cu o lungă listă de spații de depozitare practice și soluții utile. Noua Laguna oferă ocupanților o nouă senzație sport, dată, printre altele, și de materialul tapițeriilor Materialele au fost selectate mai atent față de generațiile trecute, astfel că elementele cromate sunt îmbinate cu materiale textile sau piele atent cusute și finisate. Pe toată lățimea, tabloul de bord pare a fi complet separat de consolă, făcând o senzație suplimentară de spațiu.
Motoarele au un consum mai redus
În afară de a fi accesibilă pentru a fi cumpărată, noua Laguna a fost proiectată și pentru a asigura costuri reduse de funcționare. Conform unor studii destul de puțin cunoscute, rularea acestui model, costurile de întreținere și reparații figurează printre cele mai scăzute din segment datorită, în special, propulsoarelor dCi 110CP și dCi 150CP. Noul Renault Laguna este acum chiar mai ecologic decât înainte datorită un câștig mediu de consum de combustibil de 0,5 litri/100 km în întreaga gamă.
Versiunile echipate cu dCi 110CP beneficiază de motoare de emisii la un nivel-record pentru o berlină de această mărime și clasă. Scorul său de 120g de CO2/km este echivalent cu un ciclu combinat, iar consumul de combustibil de 4,7 litri/100 km reprezintă o economie 16g/km față de Laguna III, la momentul lansării sale în 2007. Chiar și așa, astfel de versiuni combină caracteristicile așteptate de la o mașină modernă, respectiv un cuplu de 240Nm de la 2.000 rpm.
Această modificare mai mult la nivel de detaliu a modelului Laguna se încadrează în sloganul „Drive the Change”, care stă la baza unei noi linii de design a brandului și a Grupului Renault. Ambiția Renault este de a părea în ochii clienților drept o companie inovatoare, chiar un pionier al mobilității Renault se bazează pe mai mult de 110 de ani de inovație pentru a aduce clienților descoperiri de înaltă calitate și servicii care sunt ingenioase, atrăgătoare, la prețuri accesibile. Mai rămân de remediat problemele de fiabilitate și devalorizare a produselor mărcii.
Adrian Robert BĂLAN