Mondial de l’Automobile 2010 – centrul lumii auto în Orașul Luminilor
Unul dintre cele mai mari show-uri auto din lume se desfășoară în aceste zile la Paris. Foarte mulți producători europeni și nu numai așteaptă cu interes acest eveniment de mare anvergură pentru a-și expune cele mai noi concepte și modele de serie.
Evenimentul are loc la fiecare doi ani, așa cum se întâmplă, de altfel, cu toate marile saloane recunoscute la nivel mondial.
Deși încă este criză economică, constructorii au reușit și în acest an să vină cu modele noi, la Paris făcându-și debutul mașini economice, electrice, dar și mari și luxoase modele.
Astfel, publicul larg a putut să vadă pentru prima dată la Paris, în premieră mondială, automobile complet noi ca noul VW Passat, Audi A7 Sportback, Citroen C4, Hyundai JC, Range Rover Evoque, Mazda 3, Mercedes S 250 CDI, Peugeot 508, Volvo V60 și multe altele, unele în premieră absolută, altele doar europeană.
Paris Motor Show ediția 2010 are loc în perioada 2-17 octombrie și, în ciuda recesiunii economice, simțită din plin mai ales în industria auto, sunt așteptați foarte mulți vizitatori.
La ediția din 2008, aproape 1,5 milioane de vizitatori i-au trecut pragul, 13.000 de jurnaliști acreditați din 100 de țări și nu mai puțin de 80 de premiere au fost arătate, lucruri care dovedesc anvergura acestui eveniment parizian.
Pentru cei care-i trec pragul, salonul auto nu mai este de mult doar un loc unde pot alege ce mașină să-și cumpere, ci reprezintă o oportunitate a constructorilor să arate lumii de ce sunt în stare.
Anul acesta intrarea costă 12 euro pentru adulți și 6 euro pentru tinerii până în 18 ani, copiii sub 10 ani beneficiind de intrare liberă.
Compania Air France este partener al acestui mare eveniment și acordă prețuri speciale la bilete pentru care cei care demonstrează că merg la salon.
Vehiculele electrice și hibride – vedetele din acest an
Înăsprirea regulilor privind emisiile poluante și incertitudinile legate de prețul petrolului exercită presiuni permanente asupra industriei de automobile.
Constructorii continuă din acest motiv să investească masiv în tehnologii noi, pentru reducerea consumului de carburanți și a emisiilor de dioxid de carbon, iar vehiculele electrice au devenit astfel vedetele Salonului de la Paris.
Potrivit miliardarului Vincent Bollore, al cărui grup omonim va prezenta modelul electric Blue Car, automobilele electrice vor ajunge rapid să reprezinte 10%-15% din piața mondială.
Renault își completează gama cu berlina Fluence ZE (emisii zero). Peugeot a început comercializarea automobilelor de oraș iOn, iar Citroen a prezentat mașina C-Zero, derivată din Mitsubishi i-Miev.
Citroen expune, totodată, vehiculul utilitar electric Berlingo. Nissan vine la Paris cu berlina electrică Leaf et Smart, care va fi disponibilă în 2012.
Producătorul sud-coreean Kia prezintă mașina electrică Pop. Și Chevrolet s-a prezentat cu patru noi modele, între care și mașina electrică Volt, pentru consolidarea poziției sale în Europa.
Concomitent, vehiculele hibride continuă să evolueze spre modele de dimensiuni mai mici, în cazul Toyota și Honda, în timp ce Peugeot a optat pentru lansarea în 2011 a unui vehicul diesel electric.
Istoria Paris Motor Show
În 1889, „trăsuri fără cai” și-au făcut pentru prima dată apariția la Universal Expo. Automobile Club de France, fondat în 1895, a preluat misiunea de a promova acest inovator mijloc de locomoție și în 1898 a creat prima expoziție internațională de automobile.
Pentru a preveni ca vehiculele care urmau să fie expuse să fie funcționale doar pe hârtie, a fost stipulată o regulă că nici un vehicul n-ar putea fi inclus în spectacol dacă nu a terminat o plimbare prin Paris de la Versailles și înapoi, prin mijloace proprii și în prezența unui comisar.
La această prima ediție au existat peste 220 de expozanți care s-au adunat pe 6.000 m²! În 1901 expoziția s-a mutat în ceea ce avea să devină simbolul Paris Motor Show de 60 de ani: Grand Palais. În 1906, vânzările efectuate la salon a ajuns la 129 milioane franci, față de 5 milioane în 1898.
În ’30, efectele crizei economice, care până atunci nu atinsese Franța, s-au simțit. Numărul de expozanți a scăzut semnificativ: 526 în 1938, spre deosebire de 1.339 în 1929. În 1953, spațiul expozițional de la Grand Palais a ajuns la 80.000 m².
În 1954 numărul vizitatorilor a depășit un milion. În 1988, Bernard Vernier-Palliez a devenit președinte al salonului, numele fiind în „Mondial de l’Automobile”, reflectând astfel caracterul internațional al show-ului.
Adrian Robert BĂLAN