Piraterie în umbra legii

Categories Explicit, trimitere stanga (cu foto)Posted on

Piraterie în umbra legii

FOTO Florin Eșanu

Cu toată nemulțumirea bucureștenilor, ridicarea mașinilor parcate de multe ori neregulamentar continuă în cinci din cele șase sectoare ale Capitalei. Acest adevărat furt calificat, despre care presa a scris deseori,  golește buzunarele cetățenilor și umflă masiv conturile firmelor care, în cârdășie cu unii primări de sector, au pus mâna pe o  afacere extrem de profitabilă.

De fapt, este o piraterie care se practică invocându-se legea, dar se uită că tot conform legii pentru o faptă nu pot fi aplicate două pedepse. Ori,  parcarea neregulamentară nu poate fi decât sancționată contravențional de polițiști. Ca dovadă, că foarte mulți propietari de mașini au câștigat în instanță.

Polițist-infractor, un tandem perfect

O afacere din care se câștigă mulți bani cu puțin efort nu putea să nu intre pe mâna cămătarilor. În sectorul 6, firma care se ocupă de ridicarea mașinilor parcate neregulamentar este SC Ilcor Auto SRL. Această societate a fost înființată în anul 2008, iar în anul următor avea deja o cifră de afaceri de peste șapte milioane de lei noi.

Bani mulți, dar nu se putea altfel, pentru că în conformitate cu contractul încheiat cu Primăria Sectorului 6 din toți banii încasați, Ilcor plătește primăriei doar o redevență de 10%.

În acte, firma Ilcor are doi acționari, Vasilica Vieru și Marin Alexandru Lazăr și este administrată de Victor Vieru, care se ocupă în paralel și de două case de amanet. Am spus în acte, pentru că în realitate, societatea este coordonată de un tandem specific actualei noastre societăți.

Această simbioză polițisto-infracțională este reprezentată de consilierul juridic al firmei, fostul colonel Dumitru Eftimie și Iulian Bocu, zis Calu.

Colonelul Eftimie a fost ani de zile în vizorul presei, care a dezvăluit multe ilegalități comise de polițist, inclusiv modul fraudulos în care și-a construit o vilă în județul Giurgiu.

Cu toate acestea, colonelul a fost avansat și a ieșit la pensie din funcția de comandant al secției 21. Acum, a ajuns să lucreze împreună cu unul din clienții fideli ai acestei secții de poliție, Calu din Militari, membru în celebrul clan al fraților Sile și Nuțu Cămătaru.

Alt fost cămătar ridică mașinile

Și în Sectorul 1, de ridicarea mașinilor se ocupă un fost cămătar. Este vorba de Florian Walter, care a trecut însă firma CFR Trans Auto pe numele fiilor săi, Valentin Georgian Bucșa și Alexandru Cosmin Walter, acționară mai fiind societatea Kimytex SA din Buzău.

Trans Auto a încheiat cu Primăria Sectorului 1 un contract pe zece ani, în urma căruia se obligă să plătească o redevență de 20%. Are de unde, pentru că în urma tarifelor practicate până nu demult de 833 de lei pentru o mașină reținută 24 de ore, numai în anul 2009, cifra de afaceri a fost de 16,9 milioane de lei noi. Interesant este că Trans Auto a  primit contractul în urma unei licitații la care, paradoxal, a fost singura participantă.

Walter este un protejat al primăriei, pentru că tot el a obținut, cu firma Romprest Service, salubrizarea sectorului 1, în urma unui contract în valoare de nu mai puțin de 450  de milioane de lei noi.

De fapt, Walter a fost mereu în căutare de protecție și a început cum nu se putea mai bine. Fostul Ministru al Transporturilor, Miron Mitrea i-a botezat fiica și, drept cadou, i-a înlesnit mai multe contracte cu SNCFR sau Aeroportul Otopeni.

Dar până să ajungă aici, Walter, pe când se numea Bucșa, a fost anchetat în Franța pentru trafic de persoane, iar în România a fost cercetat pentru cămătărie.

Contracte încredințate pe criterii politice

În două dintre sectoare, afacerea ridicării mașinilor a fost oferită pe criterii politice. În sectorul 2, Neculai Onțanu, președintele UNPR București nu putea să dea afacerea decât adjunctului său pe linie de partid, Ilie Ciuclea.

Acesta din urmă, fost senator PSD, a primit, prin firma sa, Supercom SA, și salubrizarea sectorului.

În cazul ridicării mașinilor parcate neregulamentar, a încheiat un contract cu primăria în valoare de doar 300.000 lei.

Foarte puțin, ținând cont că pentru reținerea unei mașini timp de 24 de ore, cetățeanul este păgubit cu 550 de lei, iar cifra de afaceri a firmei a fost, în anul 2009, de 118,5 milioane de lei noi.

În sectorul 3, ridicarea mașinilor nu putea fi făcută decât de un coleg de partid al primarului Liviu Negoiță.

Firma care saltă mașinile și primește 550 de lei pentru 24 de ore se numește Rosal Ecologic&Recicling Sistem SRL și are ca acționari pe Rosal Management și Eugen Progloff, asociat cu deputatul Silviu Prigoană în concernul Rosal.

În sectorul 4, primarul Cristian Popescu Piedone a încredințat această afacere foarte profitabilă firmelor Euronautica Motors, care îi are ca acționari pe Valentin Rădulescu și Matei Roșu și Autosal Expert, societatea Lilianei Petrescu și care atunci când a primit contractul avea doar patru angajați.

Afacerea a fost încredințată pentru 3.310.000 lei și o redevență exagerat de mică, doar 3% din încasările provenite de la amărâții care trebuie să plătească pentru bunăstarea altora.

Singurul sector în care nu se ridică oficial autoturismele este cel al proaspătului ”ejaculat” Vanghelie. Dar în sectorul 5, acolo unde dispariția mașinilor este sport național, ar fi fost prea mult să mai existe cineva care să-i concureze pe băștinașii din Ferentari.