Te-ai asezat vreodata sa scrii pagina de vanzare a unuia dintre produsele sau serviciile tale si, dintr-o data, ai ajuns intr-un gol? Sigur ca da. De fapt, aceasta situatie este cea mai frecventa din lume. Ei bine, aici intervine figura copywriter-ului profesionist, care vine sa ne ajute sa scriem texte persuasive care sa ne ajute sa vindem online.
Dar atunci, ce este mai exact copywriting? Ce te face atat de special? Cum pot invata sa fiu copywriter? Este exact ceea ce va vom spune aici astazi. Si daca ramaneti pana la finalul postarii, va vom oferi cateva trucuri pentru a va imbunatati discursurile si textele de vanzare de acum inainte, gata? Incepem!
Ce este copywriting-ul?
Copywritingul are zeci de definitii, dar vom incerca sa va spunem o definitie pe care o puteti intelege si care este simpla pentru toata lumea: «Copywriting-ul este capacitatea de a scrie texte persuasive (pe internet sau in alte medii) care incurajeaza cititorul a intreprinde o actiune in mod specific”.
Simplu, nu? Copywritingul nu inseamna altceva decat sa intelegeti CE are nevoie clientul tinta pe care il vizati si sa traduceti caracteristicile si functionalitatile produsului sau serviciului dvs. in BENEFICII pentru clientul dvs. Aceasta este adevarata provocare si ceea ce diferentiaza un copywriter bun de unul excelent.
O vom vedea mai tarziu pe parcursul acestei postari, dar punctul anterior este axa pe care se va baza toata activitatea ta ca copywriter. Amintiti-va, nimeni nu va cumpara un produs, va cumpara solutii la probleme . O vom vedea mai tarziu pe parcursul acestui ghid.
De ce copywriting-ul este vital pentru proiectul tau
Lucrul bun despre copywriting este ca va creste numarul de clienti care iti bat la usa… si cu resursele pe care le ai deja! Si este ca cel mai bun beneficiu cu care putem contribui la o afacere digitala sunt imbunatatirile ratei de conversie. Permiteti-mi sa va dau un exemplu cu date:
Daca aveti 10.000 de vizite pe luna, cu o rata de conversie de 2%, inseamna ca veti genera 200 de clienti pe luna (0,02*10.000=200). Pentru a obtine mai multi clienti, aveti doua optiuni:
- Cresteti numarul de vizite mentinand in acelasi timp rata de conversie.
- Cresteti rata de conversie, mentinand in acelasi timp acelasi numar de vizite.
Daca vrei sa optezi pentru varianta 1, te poti dedica sa faci SEO, publicitate pe retelele de socializare, SEM si tot felul de strategii. Sa ne imaginam ca o faci si reusesti sa treci de la 10.000 la 15.000 de vizite. In acest caz (daca s-ar mentine rata de conversie de 2%), ati genera 300 de clienti pe luna. Chiar si asa, cu cat numarul de vizite este mai mare, conversia tinde sa scada usor.
Sa vedem ce s-ar intampla daca am opta pentru varianta 2; de exemplu, imbunatatirea textului site-ului dvs. web sau a unei anumite pagini de destinatie . Sa ne imaginam ca, datorita acelei imbunatatiri, treci de la o rata de conversie de 2% la 4%. Daca aveti aceleasi vizite (10.000), inseamna ca ati trecut de la generarea a 200 de clienti la 400.
Si acum va pun urmatoarea intrebare: ce este mai dificil? Generati cu 50% mai multe vizite sau incercati sa le faceti pe cele actuale sa cumpere mai multe? Raspunsul este aproape evident.
In afara de aceasta, copywritingul are un alt beneficiu intangibil care vine de obicei cu el: o imbunatatire a brandingului sau a pozitionarii companiei. Vei ajunge sa ai propriul ton si asta te diferentiaza de restul concurentilor.
Importanta clientului in copywriting
Dupa cum am mentionat la inceputul acestui ghid, clientul este totul in copywriting. Si pentru ca? Raspunsul este simplu. Cand facem copywriting nu cautam sa facem un text foarte dragut sau unul plin de aspecte tehnice, ci mai degraba sa starnim o emotie in cititor pentru a realiza o anumita actiune. Cea mai buna (daca nu singura) modalitate de a realiza acest lucru este sa ne cunoastem perfect clientul.
Diferite produse si servicii vor avea audiente tinta diferite, iar aceste audiente vor avea motivatii foarte diferite pentru a cumpara un produs.
Ce trebuie sa stiti despre clientul dvs. este (cel putin):
- Cine este (sau este) persoana dvs. de cumparator
- Ce motivatii are clientul dvs. (pentru aceasta va recomandam sa folositi harta empatiei)
- Ce probleme ai si incerci sa rezolvi? Daca trebuie sa ramaneti cu un punct care este acesta, il dezvoltam mai jos.
Ni-l vand pentru ca este mai rezistent decat mobilul anterior care s-a spart ( O lovitura puternica la sticla ) sau pentru a face fotografii mai bune decat camera smartphone-ului nostru actual care ne ajuta sa pastram amintirile celor dragi la o definitie superioara ( Faceti fotografii uimitoare .)
Cum pot imbunatati textele site-ului meu pentru a creste rata de conversie?
Exista cateva linii directoare de baza de scriere pe care aproape toti redactorii le urmeaza. Acestea nu sunt neaparat reguli stricte si rapide, dar sunt sfaturi bune pentru oricine doreste sa interactioneze cu clientii:
1# Creati un titlu atractiv
Unul dintre cele mai importante si dificile principii ale scrisului este crearea de titluri convingatoare si persuasive. Acestea incurajeaza si ii propulseaza pe utilizatori sa faca clic pe ele, rezumand o pagina in cateva cuvinte, dar concise si puternice.
Aceasta stiinta a crearii titlurilor a fost folosita de copywriteri de ani de zile. Ca urmare, exista diferite aspecte care tind sa atraga mai multi cititori decat altii. Acesti titulari sunt impartiti in sapte grupuri:
- Urgenta: titlurile de urgenta evidentiaza timpul ca factor si subliniaza importanta unui articol. Un exemplu ar fi „6 sfaturi pe care trebuie sa le stii pentru a-ti mentine afacerea vie anul acesta”.
- Curiozitate: titlurile de curiozitate fac pe cineva sa simta ca pierde informatii. Un exemplu ar fi „stii cum sa-ti dezvolti afacerea online?”.
- Autoajutorare: titlurile de autoajutorare fac apel la nevoia cuiva de confort emotional sau calm personal. Un exemplu ar fi „8 moduri de a scapa de stres in timp ce va dezvoltati afacerea”.
- Liste: Listele sunt titluri comune care spun oamenilor exact la ce sa se astepte de la un articol in ceea ce priveste lungimea si structura. Un exemplu ar fi „100 de instrumente minunate pentru a-ti mentine afacerea in crestere”.
- Cum sa: titlurile Cum sa incep cu cuvintele „Cum sa” si promit solutii la probleme complexe. Un exemplu ar fi „cum sa-ti dezvolti afacerea in acest an”.
- Newsjacking: Newsjacking este o noua forma de creare a titlurilor care profita de stirile actuale pentru a atrage cititori. Un exemplu ar fi „cum te poate afecta noua reforma a muncii”.
- Contrar: titlurile contrare prezinta o idee pe care majoritatea oamenilor o accepta deja si apoi intoarce ideea pe cap. Un exemplu ar fi „10 moduri de a te pune in forma fara a te rani”.
2 # Gandeste-te la cititorii tai
Al doilea sfat este sa te gandesti la cititorii tai inainte de a incepe sa scrii. Trebuie sa intri in mentalitatea cuiva care te citeste si sa empatizezi cu pozitia sa. Intelege, de asemenea, ceea ce stii deja, ce vrei sa stii si cum te poate ajuta afacerea ta. In acelasi timp, trebuie sa va amintiti ca nu veti scrie intotdeauna acelasi material pentru acelasi public.
Ce trebuie sa stie cineva care tocmai a aflat despre afacerea noastra? Si cei care trebuie sa stie daca sunt gata sa devina client? Acordati-va timp pentru a lua in considerare aceste aspecte pentru fiecare site web pentru care scrieti si ajustati informatiile pe care le furnizati.
3# Scrie ca si cum ai vorbi cu un prieten
Pe Internet nu poti fi niciodata sigur cine iti citeste site-ul. Dar stim un lucru: cititorilor le place sa simta ca vorbesc cu cineva cunoscut. Asta inseamna sa scrii informal si poate chiar folosind argou (daca este potrivit pentru publicul nostru). Acest tip de abordare prietenoasa si conversationala face ca paginile sa se simta mai calde.
Sentimentul unui mediu informal si conversational prin copywriting va va ajuta brandul. In loc sa sune ca un agent de vanzari care si-a repetat argumentul din nou si din nou, te vei simti ca un prieten care ofera informatii utile. S-ar putea sa nu sune ca o diferenta uriasa, dar conteaza cu adevarat atunci cand incercati sa ajungeti la clienti noi. Ei simt ca vorbesc cu o persoana reala, identificabila, in loc sa citeasca un panou publicitar.
Sentimentul pe care il creezi cand scrii se numeste ton si este o parte subtila si importanta a unui site web si a marcii in general. Tonul trebuie sa se alinieze cu atitudinea. Aceasta inseamna ca, daca scrieti unor manageri de afaceri de varsta mijlocie, probabil va trebui sa aplicati un ton mai adecvat si mai profesionist.
4# Scrieti pentru cititorii care nu citesc, care scaneaza
Contrar a ceea ce cred multi copywriteri incepatori, majoritatea oamenilor nu citesc de fapt ceea ce scrii, ci il scaneaza. De aceea listele si alte formate simple de continut functioneaza bine atunci cand vine vorba de mentinerea oamenilor pe o pagina: cititorii stiu exact ce sa caute atunci cand deschid articolul.
Pentru a va ajuta sa acoperiti acest aspect, va recomandam sa folositi cateva elemente in scris:
- Liste numerotate: listele numerotate sunt o optiune buna, deoarece tin lucrurile organizate. Nu conteaza daca le folosesti pentru intregul articol sau doar pentru o mica sectiune.
- Liste punctate: fac acelasi lucru, dar nu sunt ordonate. In schimb, ofera fragmente scurte de informatii unul dupa altul, astfel incat cititorii sa poata digera cu usurinta informatiile.
- Cuvinte ingrosate sau cursive: ajuta anumite cuvinte si expresii sa iasa in evidenta fata de restul continutului. Acest lucru este util pentru a indrepta atentia cititorului catre anumite parti ale paginii.
- Titluri de sectiune: este esential sa folositi titlurile de sectiune pentru a imparti textul in parti usor de gestionat, care sa permita cititorilor sa scaneze cu usurinta articolul. Aceste titluri pot fi numerotate, dar scopul principal este de a adauga text si spatii albe suplimentare pentru a facilita citirea.
- Multimedia: inserati continut multimedia in articole, inclusiv imagini, videoclipuri, continut interactiv si multe altele. Acestea ajuta, de asemenea, sa descompuna textul si sa prezinte informatiile mai degraba vizual decat textual. Acest lucru face mai usor pentru cititori sa consume si sa se bucure.
Adaugati un indemn bun la actiune
Indemnurile la actiune sau indemnurile la actiune sunt partea din text care le spune cititorilor ce trebuie sa faca in continuare. Ele trebuie sa fie concise, descriptive si informative. In mod ideal, ar trebui sa fie alcatuite din cateva cuvinte si sa se concentreze pe un verb puternic.
Putem include chiar si un link in apelul la actiune pentru a ne asigura ca utilizatorii o pot face rapid. Unele dintre cele mai comune indemnuri la actiune sunt:
- Afla mai multe
- contactati-ne
- Cumpara acum
- Vorbeste acum
- Click aici
- Incepe acum
De ce este nevoie pentru a fi copywriter?
Dupa cum am mentionat, un copywriter scrie cu intentia de a convinge si de a influenta publicul, cititorul, sa cumpere un produs. Prin urmare, acesti profesionisti au o intelegere innascuta a impulsului uman si stiu cum sa influenteze luarea deciziilor cu cuvinte si sugestii.
Pe scurt, un copywriter este o persoana care scrie continut persuasiv in scopuri legate de publicitate sau marketing online sau offline. Ele ofera consumatorilor informatii despre un anumit produs sau serviciu. Cele trei tipuri principale de copywriteri sunt: copywriteri de agentie, copywriteri interni sau copywriteri independenti.
Un copywriter va prelua briefing-ul sau planul de publicitate al unui client si va genera idei pentru a capta atentia publicului tinta. Ca scriitor, trebuie sa acordati o atentie deosebita detaliilor si alegerii cuvintelor sau dictiei. Cand scrieti copie, fiecare piesa are un scop si fiecare cuvant are o functie. Printre abilitatile pe care le folosesc cel mai mult sunt:
- Abilitati de scriere
- Natura curios
- Orientat spre detalii
- Abilitati de comunicare
- Creativitate.