Ce este cercetarea cuvintelor cheie si cum se face

Categories AfaceriPosted on

Fie ca esti un nou venit in retea sau unul dintre cei care au stapanit toate trucurile pentru a reusi cu eCommerce-ul tau in cloud, a sti sa alegi cuvintele cheie cu care sa seduci Google trebuie sa devina o responsabilitate pentru tine. Daca doriti sa stiti ce este cercetarea cuvintelor cheie si cum sa o faceti, aceasta este postarea de care aveti nevoie. Pregateste-te sa-ti transformi proiectele datorita unei postari cu care vei schimba cursul proiectelor tale!

Ce este cercetarea cuvintelor cheie

Cercetarea de cuvinte cheie este cercetarea de cuvinte cheie de piata, una dintre cele mai valoroase si profitabile activitati din lumea marketingului digital. Si este ca, prin cercetarea cuvintelor cheie care reusesc pe piata, nu numai ca vei cunoaste termenii si expresiile de care ai nevoie pentru strategia ta SEO, dar vei anticipa si eventualele schimbari ale cererii, vei raspunde la conditiile pietei si vei produce direct continutul. care exceleaza in motoarele de cautare web.

Primul lucru pe care trebuie sa-l facem este sa cunoastem cererea pentru fiecare cuvant cheie sau cuvant cheie . Astfel, vom sti daca are sens sa lucram cu un cuvant cheie foarte solicitat, dar imposibil de pozitionat. Trebuie sa ne gandim la timpul de care are nevoie Google pentru a ne plasa pe prima pagina daca folosim un cuvant cheie in care sunt deja pozitionati altii. Si, in plus, este important de stiut ca folosirea unui cuvant cheie foarte utilizat nu inseamna ca va genera conversii.

Printre factorii de care trebuie sa luam in considerare atunci cand facem o cercetare de cuvinte cheie se numara:

  • Site-ul dvs. (autoritatea acestuia, numarul de pagini si continutul)
  • Obiectivele dvs. (trafic, vanzari sau clienti potentiali)
  • Bugetul dvs. pentru campanii
  • Cerere si concurenta

Toti acesti factori sunt importanti si ar trebui studiati in prealabil. Fie ca sa folosim in campanii Adwords, sa lucram la pozitionarea SEO sau sa detectam noi oportunitati, realizarea unui studiu de cuvinte cheie este esentiala care ne va permite sa ne imbunatatim conversiile.

De ce este important sa facem cercetarea cuvintelor cheie ?

Printre motivele pentru a lua in considerare cercetarea cuvintelor cheie sau cercetarea cuvintelor cheie se numara:

  • Acest lucru ajuta la gasirea de noi oportunitati de afaceri
  • Ratele mari de respingere sunt evitate
  • Pierderile economice sunt prevenite
  • Ajuta la evitarea costurilor pe clic (CPC) foarte mari
  • Va permite sa intelegeti mai bine cum functioneaza competitia
  • Ajuta la atragerea traficului calificat
  • Generati conversii

Teoria cozii lungi

Aceasta teorie conceputa de Chris Anderson necesita o intelegere a volumului mare de cautari care se efectueaza in fiecare zi pe Internet. Si este ca, intr-un singur minut, se produc 4.497.420 de cautari pe Google. Din acest motiv, afacerile trebuie sa cunoasca bine sectorul caruia ii apartin produsele si sa descopere daca ar trebui sa lucreze cu cuvinte generice sau sa satisfaca cerinte mai specifice, considerate nise de piata.

Lumea online ne ofera astfel o mare oportunitate de a ne pozitiona in cautari mult mai specifice unde sa ne evidentiem mai usor. In cadrul Teoriei Long Tail, putem diferentia trei tipuri de cuvinte cheie:

  • Head sau hort tail : cele mai generice cuvinte, care tind sa primeasca mai multe vizite, dar sunt mai greu de pozitionat din cauza concurentei si a unui public masiv care vine in cautarea lor.
  • Coada mijlocie : cele cu concurenta mai mica decat precedentele dar mai mari decat coada lunga . Au mai putine cautari lunare, un public mai vizat si o sansa mai mare de conversie decat cozile scurte .
  • Long tail : sunt cuvinte cheie mult mai specifice, cu un nivel de cautare mai scazut, dar cu mai putina concurenta, ceea ce ne permite sa ne facem vizibila afacerea si sa generam mai multe conversii pe termen scurt. De exemplu: costumele de baie din lycra pentru copii este un termen mult mai de nisa (si recomandat) decat costumele de baie .

Pe de alta parte, exista cuvinte cheie pozitive si negative. Intelegerea diferentelor lor ne va ajuta sa realizam un studiu mult mai complet in Planificatorul de cuvinte cheie AdWords, pe care il vom vedea mai tarziu. In timp ce cuvintele cheie pozitive sunt cele care produc trafic calificat si ajuta la imbunatatirea clasamentului, cuvintele cheie negative dauneaza SEO a unei pagini, deoarece cresc rata de respingere si atrag utilizatori necalificati.

De exemplu, daca avem o afacere in care lucram cu adidasi vintage , trebuie sa lucram cu cuvinte legate de publicul indragostit de vintage si sa lasam deoparte cuvinte generice precum adidasi, unde ne vom afla cu o concurenta acerba. In ambele cazuri, Google Adwords ne va ajuta sa realizam un studiu de cuvinte cheie, subliniind o serie de cuvinte negative pe care ar trebui sa le excludem.

Cum sa gasesti cuvinte atractive cu coada lunga?

Exista diferite trucuri si instrumente care ne vor permite sa obtinem cu usurinta cuvinte cheie. Sa ne uitam la diferite optiuni:

Google-instant

De cate ori te-ai surprins sa treci in revista sugestiile pe care ni le ofera celebrul motor de cautare cand inca scriem o cautare? Aceste sugestii de cuvinte alternative sunt cautari efectuate de un numar mare de utilizatori, ceea ce ne va permite sa analizam si sa adaugam la o lista de posibile cuvinte cheie de interes.

Ubersuggest

Acest instrument gratuit va va permite sa obtineti toate cuvintele cu coada lunga pe care le-ati obtine in Google Instant. Tot ce trebuie sa faceti este sa introduceti un cuvant si tara care va intereseaza. Vei fi surprins de rezultate!

Soovle

Foarte asemanator celui precedent, are plusul ca iti va oferi sugestii de cautare, nu doar de la Google, ci si de la alte motoare de cautare sau platforme precum Google, Amazon, Yahoo sau Netflix. Interesant, nu?

Keyword Tool

Fara indoiala, cea mai buna alternativa la Google Keyword Planner si la alte instrumente similare. Acest instrument functioneaza ca un motor de cautare cu completare automata sugerat de Google si ne ofera sute de cuvinte cheie cu coada lunga .

Cum se face cercetarea cuvintelor cheie

Efectuarea unei selectii optime de cuvinte cheie este esentiala pentru dezvoltarea si cresterea afacerii noastre. Pentru aceasta, este necesar sa facem o cercetare de cuvinte cheie care sa ne permita sa descoperim ce cauta publicul nostru tinta si cum putem obtine cea mai buna pozitie posibila cu cuvintele cheie adecvate. Sa vedem in parte cum sa facem cercetarea cuvintelor cheie:

Analiza cuvintelor cheie (1)

Primul lucru de facut atunci cand creezi o lista cu cuvintele cheie potrivite este sa identifici ce ofera afacerea ta, cum vrei sa o faci cunoscut si cui vrei sa ajungi cu strategia ta de marketing. Este necesar sa identificati cele mai generice cuvinte cheie care definesc continutul unui site web, cu ajutorul carora puteti sa va aprofundati in diferite nise si sa identificati concurentii nostri.

Odata ce am definit produsul sau afacerea, cunoasterea cuvintelor cheie initiale este la fel de complicata si la fel de simpla ca sa le descrii in propriile cuvinte si sa faci brainstorming cum crezi ca te-ar cauta alti oameni.

Este important sa te pui in pielea unui utilizator si sa tii cont de viziunea diferitelor persoane care lucreaza la proiect, deoarece vei gasi diferite opinii care te vor ajuta sa obtii o prima schita a acestei cercetari de cuvinte cheie . In plus, veti putea incepe sa excludeti cuvintele cheie negative cu scopul de a cauta diferentierea si de a va arunca deoparte in lupta pe care o intreprind deja nenumarati concurenti pentru un termen folosit in masa. Crezi ca un magazin de cartier are multe oportunitati de a concura cu cuvantul cheie magazin

Pentru a gasi primele cuvinte cheie, va recomandam sa utilizati urmatoarele instrumente:

  • Google: aici veti gasi sugestii de cuvinte cheie doar tastand cuvinte generice legate de afacerea dvs. Veti gasi termeni mai specifici. Truc: scrieti asteriscul sau caracterele de subliniere inainte sau dupa fiecare cuvant sau cuvant cheie pentru a obtine un numar mai mare de cautari.
  • Cautare de cuvinte cheie: acest instrument va va permite sa obtineti grafice privind costul pe clic (CPC), volumul lunar de cautare si o multitudine de date despre concurenta dvs., cum ar fi plata pe clic (PPC). Desi este un instrument cu o versiune platita, nu va trebui sa platiti pentru a cauta pana la cinci cuvinte la fiecare 24 de ore. In plus, puteti selecta limba si zona geografica de interes.
  • Raspunde publicului: rezultatele sale te vor ajuta sa intelegi cuvintele cheie legate de 5W (ce, unde, cand, cum si de ce), precum si sa analizezi o serie de cuvinte cheie sugerate in ordine alfabetica pe care le poti vizualiza intr-o imagine dupa alfabet. scrisoare.

Optimizare (2)

Dupa brainstorming si obtinerea unei prime liste de cuvinte cheie, este timpul sa optimizam pentru a ajunge la publicul dorit.

Google Analytics este cel mai bun complice al nostru in acest moment. Cu acest instrument popular, sarcina de a vizualiza datele va deveni usoara odata ce ne vom obisnui sa lucram cu el. Veti putea vedea din datele legate de comportamentul clientilor pentru a afla daca site-ul dvs. web da rezultatele asteptate, lucru cu care va puteti regandi strategiile daca este necesar. In plus, vei putea vedea cuvintele cheie organice si platite cu care au ajuns la afacerea ta, precum si informatii despre sesiuni, rata de respingere si durata medie per sesiune a vizitatorilor tai.

Daca Analytics este un mare aliat, Google Search Console nu este mai putin asa. Cu acesta veti putea obtine date despre cautarile care au determinat site-ul dvs. sa apara in rezultatele cautarii (SERP-uri). Trebuie doar sa consultati informatiile pe care le veti gasi in bara din stanga, unde se afla panoul site-ului. Selectati traficul de cautare , apoi analiza de cautare , unde informatiile despre interogari, pagini, tari, dispozitive, tipuri de cautare si datele analizei sunt grupate. Aceste informatii valoreaza aur si va vor permite sa trageti concluzii pentru a va gandi daca merita sa continuati sa utilizati unele cuvinte cheie sau sa optati pentru altele, pe langa localizarea de cuvinte noi pe care sa le includeti in prima dvs. lista decuvinte cheie.

Stii care este al treilea as cu care ar trebui sa lucrezi? Planificatorul de cuvinte cheie AdWords, un instrument vital pentru a obtine idei si a cunoaste cele mai importante date ale cuvintelor dvs. cheie . Nu va faceti griji: desi este un instrument conceput pentru a functiona in campanii, datele sale va vor permite si sa generati liste bune de cuvinte cheie pe care sa le adaugati la termenii pe care i-ati notat deja. Sfat: descarcati informatiile de care aveti nevoie intr-un fisier Excel, astfel incat sa le puteti consulta oricand aveti nevoie.

In cele din urma, va sfatuim sa instalati extensia Meta SEO Inspector Google Chrome, un instrument ideal pentru a gasi informatii relevante despre site-ul dvs. si pentru a afla cum sa va imbunatatiti SEO pe pagina . Este la fel de usor ca sa dai clic pe pictograma extensiei si sa o lasi sa treaca la treaba!

Alegerea cuvintelor cheie (3)

Ultimul pas este sa alegem ce cuvinte cheie pastram. Pentru aceasta, este important sa fi lucrat la cele doua puncte anterioare si sa fii la curent cu tendintele din sector, posibilitatile cuvintelor cheie pe care le-ai analizat si indicatorii de performanta.

Pentru a avea o perspectiva optima asupra tendintelor, va recomandam sa lucrati cu Google Trends, unde veti gasi popularitatea fiecarui cuvant cheie intr-un grafic , precum si informatii geografice si diferite comparatii. SEM Rush, in schimb, va va ajuta in ceea ce priveste posibilitatile (si dificultatea) cuvintelor cheie. Un instrument esential pentru detectarea si analiza concurentei, pe care va recomandam sa il analizati de la nivelul de cautari la traficul si nivelul de concurenta.