Renault, Siemens, Schneider și Electrica încearcă mașini electrice în România

Categories trimitere stanga (cu foto), UtilPosted on

Renault, Siemens, Schneider și Electrica încearcă mașini electrice în România

Deși alte țări au deja o rețea bine pusă la punct a stațiilor de încărcare a automobilelor electrice, România face abia în 2011 primii pași firavi în acest domeniu. Cu ocazia Zilei Internaționale a Mediului, Renault, Schneider Electric, Siemens și Electrica au semnat primul parteneriat pentru mobilitate electrică în România.

Renault România demarează „Programul de Conectare a Vehiculelor Electrice – Parteneriat pentru o mobilitate cu zero emisii”, prin care vizează crearea unui grup de parteneri pentru dezvoltarea infrastructurii necesare vehiculelor electrice în România. Primele trei contracte din cadrul acestui program au fost semnate cu Electrica, Schneider Electric și Siemens, cu ocazia Zilei Internaționale a Mediului.

În perioada următoare va urma semnarea altor parteneriate cu companii implicate în domeniu. Prima etapă prevăzută în cele trei acorduri constă în înființarea unei echipe comune de lucru.

Compus din experți din partea Renault și reprezentanți ai celor trei companii, grupul de lucru mixt va dezvolta în următoarele trei luni un plan complet și viabil pentru implementarea și întreținerea rețelei de încărcare pentru vehiculele electrice.

Evident că este vorba de un proiect redus, de tip pilot, pentru că ponderea acestor mașini în România este aproape inexistentă.

„Automobilele electrice sunt o idee veche ce renaște”

Cu ocazia acestor discuții, Cristian Secoșan, Chief Executive Officer Siemens, a pus accentul, citat de site-ul masini.ro, pe viziunea Siemens în domeniul mobilității electrice în România:

Renault Fluence

„Infrastructura de încărcare a zilei de mâine trebuie să înceapă astăzi. Automobilele electrice sunt o idee veche ce renaște și vor determina noi și interesante alianțe. Cu ocazia Zilei Internaționale a Mediului, pornim pe drumul mobilității electrice la inițiativa Renault, urmărind să devenim pionierii acestui domeniu în România. Siemens combină expertiza sa din domeniile Energie, Mobilitate și IT pentru a contribui activ la dezvoltarea autoturismelor electrice. Mașinile electrice vor funcționa doar dacă infrastructura necesară, adică un sistem de stații electrice de încărcare, va fi disponibilă la scară largă. Pentru aceasta este nevoie de o abordare integrată, care să permită interacțiunea eficientă a mașinilor electrice cu centrele de operațiuni și cu rețelele electrice inteligente”.

Alianța Renault-Nissan și mașinile nepoluante

Împreună cu Nissan, Renault are ca obiectiv să devină liderul în mobilitate şi zero emisii, și anume primul constructor de mașini care să vândă o gamă completă de vehicule electrice la un preț accesibil pentru un număr cât mai mare de persoane.

Anul acesta va fi un capitol decisiv din istoria Renault prin lansarea a trei modele electrice, Fluence Z.E., Kangoo Z.E. și Twizy, urmate de Zoe în 2012.

Până în prezent, la nivel mondial, Alianța Renault-Nissan a încheiat mai mult de 90 de parteneriate cu orașe, organizații, alți parteneri-cheie pentru a pregăti piețele și infrastructura necesară pentru o adoptare de succes a mașinilor electrice în lume.

Obiectivul Alianței Renault-Nissan este de 1,5 milioane de mașini electrice vândute la nivel global până în 2016. Începând cu anul 2015, Alianța va avea o capacitate de producție de 500.000 de vehicule pe an, informează site-ul masini.ro.

În România, la finalul lunii aprilie 2011, Renault a organizat primul Roadshow 100% electric. Timp de cinci zile, reprezentanții mass-media și partenerii Renault au avut ocazia să testeze modelele Fluence Z.E. și Kangoo Z.E. printr-o serie de încercări dinamice organizate în zona centrală a Bucureștiului, în condiții de trafic normal.

Viitorul sună electric

Companie specializată la nivel global în managementul energiei, cu operațiuni în peste 100 de țări, Schneider Electric oferă soluții integrate pentru diverse segmente de piață, deținând poziții de lider în domeniul energiei și al infrastructurii, al proceselor industriale, automatizărilor în construcții și al centrelor de date sau rețelelor.

Schneider Electric are o prezență extinsă și în domeniul aplicațiilor pentru segmentul rezidențial. Cei peste 110.000 de angajați ai companiei lucrează pentru a face energia sigură, realizând venituri din vânzări în valoare de peste 19,6 miliarde euro în 2010.

Autoturismele electrice vor beneficia, în special, de pe urma anilor de experiență ai Siemens în domeniul producției și dezvoltării de motoare electrice și convertizoare. În prezent, peste 1,5 milioane de motoare electrice sunt construite în fabricile Siemens AG anual.

În plus față de dezvoltarea de componente pentru autoturisme, alți factori decisivi pentru succesul pieței electromobilității vor include rețelele de distribuție de energie inteligente și soluțiile pentru punctele de încărcare.

Adrian Robert BĂLAN